فوتبال

ابتکار سازمان لیگ برای دوئل سرخابی‌ها در فوتبال زنان

ابتکار سازمان لیگ برای دوئل سرخابی‌ها در فوتبال زنان

طبق مصوبه جدید هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، ساختار برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان تغییر کرد.

به گزارش فوتبالز هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است از حدود دو ماه دیگر آغاز شود. برخلاف فصول گذشته که مسابقات از مهرماه آغاز می‌شود، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفته‌اند تا تقویم زمان‌بندی مسابقات را تغییر بدهند و همین مسئله باعث شده تا فصل جدید رقابت‌ها از شهریورماه آغاز شود و گفته می‌شود که مراسم قرعه‌کشی فصل جدید هم قرار است دهه اول مردادماه به انجام برسد تا برنامه فصل جدید مسابقات مشخص شود.

گلاره ناظمی که مسئولیت برگزاری مسابقات فوتبال زنان را در سازمان لیگ برعهده دارد، برای فصل جدید به دنبال اصلاح ساختار برگزاری مسابقات بود و بعد از بررسی‌های انجام شده، طرح اعطای امتیاز به تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر مردان فوتبال ایران نهایی شد. با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و ملزم شدن تیم‌ها از فصل آینده برای دریافت مجوز حرفه‌ای منوط به فعالیت در حوزه زنان، مسئولان سازمان لیگ به دنبال ترغیب تیم‌های مردان برای حضور در فوتبال زنان بودند.

شما تیمداری کنید، سهمیه از ما!

استقلال و پرسپولیس در سالیان گذشته همواره نام‌شان در حوالی لیگ برتر فوتبال زنان به گوش می‌رسید اما هیچ‌گاه شایعات رنگ واقعیت به خود نگرفتند. حالا بعد از پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان سازمان لیگ، هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه اخیر خود به طرح پیشنهادی رأی مثبت داد تا عملاً ساختار برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان در فصل جدید دستخوش تغییرات مهمی شود. قرار بود فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان با حضور 10 تیم برگزار شود اما با توجه به قوانین جدید، احتمال افزایش تعداد تیم‌ها وجود دارد.

تیم‌های خاتون بم، سپاهان اصفهان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، نماینده البرز، ایساتیس کران فارس، زارع باتری سنندج و پالایش گاز ایلام 8 تیمی هستند که فصل گذشته توانستند در بین تیم‌های لیگ برتری باقی بمانند و تیم‌های ستارگان تیکا تهران و توکان مهام آیریا تهران هم از لیگ یک راهی لیگ برتر شدند تا شمار تیم‌های شرکت‌کننده در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به عدد 10 برسد. با این وجود، به نظر می‌رسد فصل جدید حضور بیش از 10 تیم قرار است به انجام برسد و امروز سازمان لیگ به صورت رسمی از تایید مصوبه مربوطه خبر داد.

سایت سازمان لیگ ساعتی پیش در خبری مهم اعلام کرد: «طبق مصوبه سازمان لیگ به جهت ایجاد شرایط مطلوب‌تر دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتر، توسعه فوتبال زنان، افزایش سطح کیفی، ارتقای رشد و پویایی هر چه بیشتر لیگ برتر و همچنین ایجاد انگیزه بیشتر در کشف استعدادهای جدید و بالا بردن استانداردهای باشگاه‌های حاضر در حوزه فوتبال زنان و برای گسترش جامعه آماری و افزایش حامیان مالی و سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی، مقرر گردید در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به باشگاه‌های لیگ برتر آقایان امتیاز لیگ برتر فوتبال زنان بدون امکان انتقال تخصیص داده شود».

شمس‌آذر، چراغ اول را روشن کرد

مسئولان باشگاه شمس‌آذر قزوین که تیم‌شان برای اولین‌بار قرار است در لیگ برتر فوتبال مردان شرکت کند، به دنبال آن هستند تا موازی با فعالیت‌های خود در حوزه مردان، در لیگ برتر فوتبال زنان هم تیمداری کنند. مدیران باشگاه شمس‌آذر در نامه‌ای رسمی اعلام آمادگی خود برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را اعلام کردند تا شمس‌آذر قزوین به اولین تیمی تبدیل شود که طبق قانون جدید مستقیماً صاحب امتیاز در لیگ برتر فوتبال زنان می‌شود. ابتکار سازمان لیگ برای دوئل سرخابی‌ها در فوتبال زنان

مدیران سازمان لیگ امیدوارند که در کنار تیمداری باشگاه‌هایی مانند سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی در لیگ برتر فوتبال زنان، سایر باشگاه‌ها هم به فعالیت در این حوزه مشغول شوند. در روزهای گذشته شایعاتی درباره خرید امتیاز برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به گوش می‌رسید اما حالا با توجه به قوانین جدید، سرخابی‌ها نیازی به خرید امتیاز ندارند و در صورت تمایل به تیمداری، مستقیماً امتیاز حضور در لیگ برتر فوتبال زنان به آن‌ها اهدا خواهد شد که این مسئله می‌تواند بر جذابیت‌های لیگ برتر فوتبال زنان بیفزاید.

📰 منبع :فوتبال360  📸عکس :شهرآرانیوز

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا