فوتسال

سطح مسابقات سوپرلیگ بالاتر از لیگ برتر است

نیلوفر اردلان توانست برای دومین سال پیاپی در قامت سرمربی قهرمان کارش را به پایان ببرد.

سطح مسابقات سوپرلیگ بالاتر از لیگ برتر است

نیلوفر اردلان توانست برای دومین سال پیاپی در قامت سرمربی قهرمان کارش را به پایان ببرد.
به گزارش فوتبالز و به نقل از فوتبال 360 اولین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان روز گذشته به نقطه پایانی خود رسید و پیکان تهران توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. پیکانی‌ها در شرایطی توانستند فاتح رقابت‌های سوپرلیگ شوند که یک چهره نام‌آشنا سکان‌دار خودروسازان بود و نیلوفر اردلان در قامت سرمربی هدایت تیم پیکان را برعهده داشت که توانست همراه این تیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند تا بعد از گذراندن سال‌های درخشان در عرصه بازی بتواند در عرصه مربیگری هم روزهای خوبی را بگذراند.

نیلوفر اردلان خیلی زود تصمیم گرفت تا وارد عرصه مربیگری شود و بلافاصله بعد از خداحافظی از عرصه بازی، وارد حوزه مربیگری شد تا بتواند بی‌وقفه کار خود را در فوتبال و فوتسال دنبال کند. اردلان که در دوره بازی ابتدا کاپیتان تیم ملی فوتبال بود و سپس در رشته فوتسال درخشید و توانست در قامت کاپیتان کارش را دنبال کند، در عرصه مربیگری هم کارش را با فعالیت در حوزه پایه و آکادمی فوتبال آغاز کرد و رفته‌رفته خود را آماده پذیرفتن چالش جدید در عرصه فوتسال کرد.

اردلان در 34سالگی برای اولین‌بار پذیرفت تا در قامت سرمربی در لیگ برتر فوتسال زنان در قامت سرمربی حضور پیدا کند؛ حضوری که برای سال اول موفق بود و نیلوفر اردلان توانست در نقش سرمربی تیم سایپا، خودروسازان را تا مرحله فینال برساند و شاگردان او در بازی نهایی مقابل مس رفسنجان شکست خوردند تا اولین سال سرمربیگری اردلان با نایب‌قهرمانی آغاز شود. البته او همزمان با سرمربیگری در سایپا، هدایت تیم ملی زیر20 سال را هم پذیرفت و توانست همراه این عنوان قهرمانی کافا را هم به‌دست بیاورد تا سال اول سرمربیگری‌اش با یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی به پایان برسد!

اردلان سال گذشته وارد مذاکره با مدیران باشگاه پیکان شد تا در اولین سال حضور پیکان در لیگ برتر فوتسال زنان، نیلوفر اردلان در قامت سرمربی کارش را در این تیم آغاز کند. سرمربی 36ساله فوتسال زنان در شرایطی چالش حضور در پیکان را پذیرفت که پیشتر با دیگر تیم خودروساز ایران یعنی سایپا توانسته بود روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه کند.

نیلوفر اردلان در همان روزهای اول حضورش در پیکان وعده داد که با این تیم می‌خواهد قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند و بعد از یک فصل پرفراز و نشیب توانست وعده خود را عملیاتی کند. خودروسازان در حالی قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان ایران شدند که توانستند عنوان بهترین خط دفاعی را هم به‌دست بیاورند تا نیلوفر اردلان در دومین سال حضورش در لیگ برتر بتواند اولین قهرمانی‌اش در عرصه باشگاهی را کسب کند.

مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند برای رشد کیفی فوتسال زنان مسابقات سوپرلیگ را تشکیل بدهند و پیکان هم به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر توانست جواز حضور در سوپرلیگ را به‌دست آورد. نیلوفر اردلان تصمیم گرفت تا قراردادش را با پیکان تمدید کند و وعده‌ای داد که می‌خواهد این‌بار با خودروسازان قهرمانی در سوپرلیگ را تجربه کند تا یک جام دیگر را هم به ویترین افتخارات خود اضافه نماید.

سرمربی 37ساله خودروسازان موفق شد روز گذشته بر جدیدترین وعده خود هم جامه عمل بپوشاند و همراه پیکان در اولین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان عنوان قهرمانی را به‌دست آورد؛ آن‌هم در شرایطی که پیکان هم صاحب بهترین خط حمله سوپرلیگ شد و هم خط دفاع تا با اقتدار آن‌ها اولین قهرمانی‌شان در سوپرلیگ را جشن بگیرند. اردلان در طول 3 سال سرمربیگری‌اش در رشته فوتسال توانست 3 قهرمانی (باشگاهی و ملی) به‌دست‌ بیاورد و یک نایب‌قهرمانی هم در کارنامه او به‌چشم می‌خورد.

نیلوفر اردلانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در سوپر لیگ بازی‌های سختی داشتیم. خدا را شکر با فراز و نشیب‌های زیادی که در لیگ وجود داشت با رمز اتحاد و همدلی توانستیم مقام قهرمانی را به دست آوریم.

وی درخصوص داوری‌های مسابقات سوپرلیگ فوتسال، افزود: داوری‌ها خیلی جای پیشرفت دارد و حیف است که فوتسال پیشرفت می‌کند و داوری‌ها کماکان نیاز به پیشرفت بیشتری دارد.

سرمربی تیم فوتسال بانوان پیکان تهران با بیان این مطلب که سطح مسابقات سوپر لیگ فوتسال بانوان بالاتر از لیگ برتر بود، گفت: با کسانی که می‌گویند مسابقات به صورت لیگ برتر برگزار شود چون مسابقات سوپر لیگ فرقی با لیگ برتر ندارد موافق نیستم چون سطح بازی‌های سوپر لیگ امسال خیلی متفاوت‌تر بود.

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات سوپرلیگ سال آینده با حضور 10 تیم برگزار می‌شود، آیا با برگزاری این مسابقات با حضور 10 تیم موافق است، گفت: با 10تیمی شدن مسابقات سوپرلیگ موافق هستم.

عکس: کیمیا قاسم زاده

با فوتبالز همراه شوید
اینستاگرام فوتبالز را دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا