فوتسال

پرافتخارترین تیم قاره در اوج بحران!

پرافتخارترین تیم قاره در اوج بحران!

در آستانه آغاز رقابت‌های داخل سالن آسیا، هنوز تکلیف تیم ملی فوتسال زنان ایران مشخص نیست.

به گزارش فوتبالز شورای المپیک آسیا بعد از مشکلات به‌وجود آمده به‌واسطه شرایط پاندمی کرونا تصمیم گرفت تا برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا را به تعویق بیندازد. این مسابقات قرار بود در سال 2021 به میزبانی کشور تایلند در شهرهای چونبوری و بانکوک برگزار شود اما مشکلات به‌وجود آمده باعث شد تا این رقابت‌ها با تعویق 2 ساله‌ای همراه شود. هر چند همچنان مسابقات با عنوان «رقابت‌های داخل سالن آسیا 2021» شناخته می‌شود اما قرار است این رقابت‌ها در سال جاری برگزار شود.
ورزش ایران باید خود را برای حضور در این مسابقات آماده کند؛ آن‌هم در شرایطی که طبق تقویم زمان‌بندی انجام شده، این رقابت‌ها از 17 تا 26 نوامبر 2023 (26 آبان تا 5 آذر 1402) انجام خواهد شد. یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، تیم ملی فوتسال زنان ایران است اما مسئولان فدراسیون فوتبال فعلاً هیچ برنامه‌ریزی برای حضور زنان فوتسال ایران در این رقابت‌ها ندارند و منتظر ابلاغ رسمی زمان برگزاری مسابقات هستند!

هیات اجرایی شورای المپیک آسیا قرار است روز 7 جولای (16 تیرماه) تشکیل جلسه بدهد و در روز هشتم جولای (17 تیرماه) هم چهل‌ودومین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا قرار است به انجام برسد. گفته می‌شود که در این جلسه آخرین بررسی‌ها در زمینه برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا قرار است انجام شود و به صورت رسمی به فدراسیون‌ها، زمان برگزاری مسابقات ابلاغ شود.
مسئولان فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته در واکنش به نابسامانی تیم ملی فوتسال زنان ایران مدعی شده‌اند که هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته ملی المپیک در زمینه برگزاری مسابقات ابلاغ نشده و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها توجهی به تیم ملی فوتسال زنان نداشته باشند! جالب آنکه بدون توجه به مسابقات پیش‌رو، برنامه فصل جدید رقابت‌های باشگاهی هم در حال انجام است که در نوع خود اتفاق عجیبی است. پرافتخارترین تیم قاره در اوج بحران!

تیم‌های ملی فوتسال زنان در سراسر قاره آسیا از جمله کشورهای ژاپن، تایلند، اندونزی، کویت و عربستان مشغول گذراندن دوره‌های آماده‌سازی هستند و خود را برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیا آماده می‌کنند اما همچنان خبری از تعیین تکلیف شرایط تیم ملی فوتسال زنان نیست و به نظر می‌رسد که این تیم در سایه بی‌توجهی مدیران فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که تا زمان برگزاری جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، مسئولان کمیته زنان فدراسیون تصمیمی برای سامان دادن به تیم ملی فوتسال زنان ایران ندارند!

بی‌توجهی سئول‌نشین‌ها به پرافتخارترین تیم قاره ادامه دارد

تیم ملی فوتسال زنان ایران با وجود کسب دو قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، در رقابت‌های داخل سالن آسیا نتوانسته به افتخار قابل‌توجهی دست پیدا کند. ملی‌پوشان سابقه 4 دوره حضور در این رقابت‌ها را دارند که بهترین افتخار ایران در مسابقات داخل سالن آسیا در سال 2013 به‌دست آمده که آن‌ها توانستند به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کنند. با وجود این کارنامه ناموفق، برنامه‌ریزی برای موفقیت در مسابقات داخل سالن آسیا انجام نشده و با توجه به رویه موردنظر فدراسیون فوتبال، احتمال تکرار ناکامی سالیان گذشته وجود دارد.
تیم ایران در فاصله کمتر از 160 روز تا آغاز مسابقات داخل سالن آسیا، نه‌تنها برنامه‌ریزی مدونی برای برگزاری اردوهای خود ندارد، بلکه هنوز به صورت رسمی تکلیف نیمکت تیم ملی هم مشخص نشده است. در دو دوره، فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی موقت تیم فوتسال زنان ایران برای حضور در مسابقات کافا انتخاب شد اما در حال حاضر، سلیمانی قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارد و به نظر می‌رسد پروسه انتخاب سرمربی خود می‌تواند یک چالش بزرگ برای فدراسیون فوتبال باشد.

📰 منبع :فوتبال360  📸عکس :کافا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا