فوتسال

پیشنهاد جذاب از سری‌آ در جیب غلامی

پیشنهاد جذاب از سری‌آ در جیب غلامی

ستاره باتجربه فوتسال زنان ایران در آستانه ثبت یک انتقال هیجان‌انگیز و جالب‌توجه قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالز فوتسال زنان ایران بعد از آنکه توانست در دو دوره متوالی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا (2015 و 2018) به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، در سطح جهان شهرت ویژه‌ای پیدا کرد و نکته جالب‌توجه اینکه مسابقات باشگاهی هم در عالی‌ترین سطح ممکن در سالیان اخیر پیگیری شده است. پیشرفت چشمگیر فوتسال زنان ایران در عرصه باشگاهی باعث شده تا تیم‌های شاغل در کشورهای در حال توسعه و یا حتی کشورهای توسعه‌یافته برای تقویت خود به سراغ خرید بازیکنان ایرانی بروند.

زهرا لطف‌آبادی دروازه‌بان باتجربه فوتسال زنان ایران آخرین نقل‌وانتقالات مهم فوتسالی را رقم زد و توانست راهی لیگ اسپانیا شود و در قاره اروپا کار خود را دنبال کند. البته بعد از انتقال لطف‌آبادی به اسپانیا، چهره‌هایی مانند نسا احدی، محدثه محمدی و زهرا قلی‌زاده تصمیم گرفتند تا در لیگ در حال توسعه اندونزی فعالیت خود را دنبال کنند و در حال حاضر این 3 بازیکن در لیگ اندونزی مشغول به فعالیت هستند. در سالیان گذشته هم چهره‌های نام‌آشنایی مانند فرشته کریمی، نسیمه غلامی و نسترن مقیمی تصمیم گرفتند تا در لیگ کویت شرکت کنند و هم به تجربیات خود اضافه کنند و هم به سرعت توسعه لیگ فوتسال زنان کویت کمک نمایند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران در 6-5 سال اخیر اوضاع بحرانی داشته و همین شرایط بحرانی باعث شده تا استعدادهای جدید فرصت خودنمایی در آوردگاه‌های آسیایی و جهانی را نداشته باشند و همچنان نسل طلایی فوتسال زنان ایران که توانستند دو قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به‌دست آورند، چهره‌های شاخص فوتسال آسیا محسوب می‌شوند. عدم رسیدگی فدراسیون فوتبال به تیم‌های پایه و البته تیم بزرگسالان باعث شده تا فعلاً خبری از تشکیل تیم پشتیبان برای نسل طلایی و پوست‌اندازی فوتسال زنان ایران نباشد.

لژیونر شدن در 37 سالگی به مقصد سری‌آ

نسیمه غلامی که در دو قهرمانی فوتسال زنان ایران در آسیا نقش پررنگی داشت و در قامت کاپیتان، عملکرد چشم‌نوازی را از خود به جای گذاشت، همچنان در روزهای اوج خود قرار دارد. غلامی با وجود آنکه در یک‌سال گذشته نامش به طور ناگهانی و به شکلی عجیب از فهرست تیم ملی خارج شد، سعی داشته تا بتواند فرم ایده‌آل خود را حفظ کند و نگاهی به کارنامه این ستاره باتجربه نشان می‌دهد که نسیمه غلامی توانسته انتظارات را برآورده کند و همچنان خود را جزو ترین‌های فوتسال زنان ایران حفظ کند.

ستاره 37 ساله فوتسال زنان ایران که کمتر از یک‌ماه دیگر وارد 38 سالگی‌اش خواهد شد، در دو فصل اخیر توانسته در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان ایران عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد و دو قهرمانی پیاپی همراه تیم پیکان در کارنامه نسیمه غلامی به چشم می‌خورد؛ عملکرد موفقی که باعث شده تا در آستانه 38 سالگی، یک پیشنهاد جذاب از تیم اوداچ ورونا که در سری‌آ ایتالیا حضور دارد و خود را برای حضور در فصل 24-2023 آماده می‌کند، برای دوباره لژیونر شدن غلامی مطرح شود.

رویای تجربه بازی در اروپا محقق می‌شود؟

غلامی که تجربه حضور در لیگ فوتسال زنان کویت را دارد و در سالیان گذشته طعم لژیونر شدن را چشیده، حالا در شرایطی کاملاً متفاوت پیشنهاد حضور در سری‌آ ایتالیا را دریافت کرده است. ستاره فوتسال زنان ایران بعد از تجربه موفق حضور در لیگ در حال توسعه کویت، حالا باید چالش حضور در سطح اول رقابت‌های باشگاهی قاره اروپا را تجربه کند؛ هر چند که هنوز نسیمه غلامی به پیشنهاد ارائه شده از سوی تیم اوداچ ورونا پاسخ نداده است. پیشنهاد جذاب از سری‌آ در جیب غلامی

نسیمه غلامی برای حضور در فصل جدید سری‌آ ایتالیا با موانعی هم مواجه است؛ از جمله مشکلاتی مانند صدور ویزای حضور در ایتالیا. با این‌حال ستاره ایرانی مشغول بررسی پیشنهاد دریافتی است و امید به آن دارد که بتواند فصل آینده در رقابت‌های سری‌آ ایتالیا حضور پیدا کند. تیم اوداچ ورونا در فصل گذشته رقابت‌ها در جدول 14 تیمی رقابت‌ها به مقام یازدهم رسید اما آن‌ها در پلی‌آف بقا توانستند در سری‌آ باقی بمانند و حالا قصد دارند برای فصل جدید تیمی قدرتمند و در قواره حضور در کورس قهرمانی را آماده کنند.

ستاره فوتسال زنان ایران امیدوار است بتواند با پذیرش پیشنهاد تیم اوداچ ورونا و حضور در سری‌آ ایتالیا، آمادگی فنی خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد تا بتواند به تیم ملی بازگردد و در سالیان پایانی حضورش در تیم ملی روزگار موفقی را پشت سر بگذارد. غلامی در شرایطی با پیشنهاد حضور در سری‌آ ایتالیا مواجه شده که از سوی فدراسیون فوتبال ایران، زمان قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید سوپرلیگ فوتسال زنان هم اعلام شد و قرار است این رقابت‌ها 14 تیرماه قرعه‌کشی شود اما نسیمه غلامی در تلاش است تا بتواند حضورش در تیم ایتالیایی را نهایی کند و فصل آینده دور از رقابت‌های باشگاهی ایران کارش را دنبال نماید.

📰 منبع :فوتبال360

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا