فوتبال

چالش هاى ليست جدید تيم ملى فوتبال زنان

چالش هاى ليست جدید تيم ملى فوتبال زنان

از 22 خرداد اردوی تیم ملی فوتبال بانوان تشکیل شده و بازيكنان تيم ملى فوتبال براى شروع اردوى سوم در سال جديد، خود را به كادر فنى معرفى کرده اند.

به گزارش فوتبالز حضور برخى بازيكنان و عدم حضور برخى ديگر در لیست باعث شد تا به ليست تيم ملى بپردازيم. با آغاز اردوى تازه تيم ملى فوتبال زنان، برخی انتقادها از مريم آزمون هم زیاد شده است. ليستى كه ابتدا با ٢٥ بازيكن بود اما حالا نفر بيست و ششم هم اضافه شد. با همين نفر بيست و ششم شروع می كنيم.

اسما نظرى
بازيكنى كه به يك باره و در اردوى اخر تيم ملى قبل از اعزام به ميانمار به تيم ملى دعوت شد. مدافع بادرود، تيمى كه با ٦٠ گل خورده بدترين خط دفاع فصل را داشت حالا عضو ثابت تيم ملى شده است. هرچند كه بعيد است به او بازى برسد اما حضور مداومى در ليست مريم آزمون دارد. درباره او می شود گفت به دلايل شخصى به اردوى تيم ملى دعوت نشد اما بعد از انجام كار هايش به تيم ملى دعوت شد. شاید آزمون به او اعتماد ویژه ای دارد.

سپيده نزهتى
او هم از افراد ثابت ليست مريم آزمون است. هافبك چپ پا به سن گذاشته اى كه آزمون او را به عنوان دفاع چپ دعوت مى كند. به اعتقاد خيلى ها نزهتى بايد خيلى زودتر از اينها در تيم ملى حضور مى داشت اما حالا در آستانه ٣٦ سالگى نمی تواند مهره تاثير گذارى براى تيم ملى باشد. البته مطمئنا آزمون به نزهتی هم اعتقاد ویژه ای دارد که او را دعوت کرده است. چالش هاى ليست جدید تيم ملى فوتبال زنان

گلنوش خسروى
گلنوش خسروى كه خيلى ها او را پديده فوتبال مى دانستند اما فوتبال روى خوشى به او نشان نداد. با بازى هاى خوبش در ذوب آهن و تيم ملى جوانان، به ليگ تركيه رفت اما نتوانست آنجا خودش را اثبات كند و به ايران بازگشت. او تقريبا يك سال و نيم پيش، دچار پارگى رباط صليبى شد و يك فصل را كامل و فصل قبل را نصفه از دست داد.در برگشت هم فرصت چندانى به او نرسيد اما حالا به صورت عجیبی در تيم ملى حضور دارد.

مونا ثريابين
او هم یکی از علامت سوالهای حضور در اردوی جدید تیم ملی است که مثل گلنوش خسروى، اين فصل را به دليل مصدوميت در اكثر بازى ها حضور نداشت اما در اردوى جديد تيم ملى حضور دارد. البته باید از سرمربی درباره حضور این بازیکن و خسروی هم سوال پرسید.

مينا داودى – مينا نافعى
دو بازيكنى كه در سپاهان روى هم رفته شايد در ١٠ بازى به عنوان مهره ثابت به كار گرفته شدند تا عدم دعوت از مهره هاى ثابت سپاهان باعث شود اين دو دعوت شوند. در واقع چون بازیکنان ثابت سپاهان به اردوی تیم ملی دعوت نشدند، این دو بازیکن به اردوی جدید تیم ملی دعوت شوند.

مريم محمدى – فاطمه رحيمى- ياسمن برازنده
٣ بازيكنى كه مى توانند انتخاب هاى جذابى باشند تا در صورت شايستگى مهره هاى ثابتى در تيم ملى باشند. مطمئنا این سه بازیکن می توانند کیفیت بالایشان در اردوی پیش رو نشان دهند و البته بازیکنان خوب و آینده داری به نظر می رسند و باید دید این سه بازیکن، در اردوی تیم ملی، چه خواهند کرد.

جاى چه كسانى در تيم ملى خالى است؟

خاتون بم و سپاهان مجموعا ١٧ گل در فصل اخير ليگ برتر خورده اند اما هيچكدام از مدافعان اصلى آنها به تيم ملى دعوت نشده اند. فاطمه عادلى، عاطفه رمضانى، شهناز جعفرزاده و افسانه اقبال. عدم دعوت از مليكا متولى هم سبب شده تا خط دفاع تيم ملى آرايش جديدى به خود گيرد. مرضيه نيكخواه، زهره كودايى، رقيه جلال نسب و كوثر كمالى ديگر بازيكنانى بودند كه ميتوانستند در اين ليست قرار گيرند. البته عدم دعوت از نگين زندى و ثنا صادقى، مصدوميت آنها بوده است.

نكته مهم اما عدم حضور فاطمه عزيزى است كه در دور اول مقدماتى المپيك به عنوان مربى دروازه بان ها حضور داشت. انتخابى كه با سر و صداى زيادى همراه بود اما آزمون، در اردو هاى جديد روى نام او هم خط كشيده است. حالا فاطمه عزيزى نه به عنوان بازيكن و نه به عنوان مربى دعوت نمی شود. اميدواريم تيم ملى ايران، آنطور كه شايسته است براى حضور در دور دوم رقابت هاى انتخابى المپيك حاضر شود و به دور از هر مسئله اى بهترين ها در كنار هم جمع شوند.

📰 منبع :فوتبالی  📸عکس :فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا