فوتبال

خاتون جام را به بم برد

قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان در فاصله 2 هفته مانده به پایان رقابت‌ها مشخص شد.

خاتون جام را به بم برد

قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان در فاصله 2 هفته مانده به پایان رقابت‌ها مشخص شد.

به گزارش فوتبالز و به نقل از فوتبال 360هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان یک دیدار فوق‌العاده حساس داشت و در روزی‌که سپاهان اصفهان به دلیل حذف کیان نیشابور، بردی انضباطی را به‌دست آورد و استراحت می‌کرد، شاگردان مرضیه جعفری باید از ساعت 13 در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف پیکان البرز می‌رفتند. بمی‌ها در صورت کسب پیروزی می‌توانستند قهرمانی خود را در لیگ برتر فوتبال زنان مسجل کنند و نتیجه تساوی سرنوشت قهرمانی نهمین قهرمانی خاتون در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان را یک هفته به تعویق می‌انداخت.

برد 9 گله با کولاک «زندی» و «قنبری» برای رسیدن به جام نهم

خاتون بم که در بازی رفت در خانه توانسته بود با نتیجه 6 بر صفر پیکان البرز را شکست بدهد، به دنبال دبل کردن حریف خود بود تا بتواند قهرمانی‌اش را در فاصله 2 هفته به پایان رقابت‌ها مسجل کند. البته که شاگردان مرضیه جعفری هفته آینده آخرین بازی خود در لیگ پانزدهم را برابر ایساتیس کران فارس انجام می‌دهند و هفته آخر، تقابل خاتون بم و کیان نیشابور انجام نمی‌شود و به دلیل حذف نماینده خراسان رضوی، بردی انضباطی در کارنامه خاتون به‌ثبت خواهد رسید.

شاگردان جعفری مسابقه امروز را تهاجمی آغاز کردند و بعد از چند نوبت ناکامی در رسیدن به دروازه حریف و آفسایدگیری خوب مدافع پیکان، در دقیقه 12 روی پاس زهرا قنبری در موقعیتی مشکوک به آفساید نگین زندی به توپ رسید و توانست گل اول بازی را به سود تیمش رقم بزند. زندی که فرم خوبی را از خود نشان داده، با یک حرکت سرعتی دیگر در دقیقه 20 اختلاف را به 2 گل رساند که بلافاصله بعد از گل او، نوبت به گلزنی خودروسازان رسید و محدثه زلفی توانست اختلاف را به حداقل برساند.

نگین زندی که مهدی قایدیِ فوتبال زنان شهرت دارد، در دقیقه 23 روی یک کار تیمی زیبا توانست مجدداً اختلاف را به 2 گل برساند و هت‌تریک خود را تکمیل کند. بازیکنان خاتون به حملات خود ادامه دادند و زهرا قنبری که امروز در نقش بازی‌ساز می‌درخشید، توانست سومین پاس گل خود را برای فاطمه گرائیلی ارسال کند تا نتیجه بازی 4 بر یک شود. قنبری پیش از پایان نیمه نخست، طلسم گل‌نزدن‌هایش در مسابقه امروز را هم شکست و گل پنجم را وارد دروازه پیکان کرد تا بردی قاطع به سود شاگردان مرضیه جعفری در نیمه نخست به‌ثبت برسد.

ستاره 19 ساله خاتون بم در نیمه دوم هم نقش کلیدی در میدان مسابقه داشت و بعد از چند حمله نصفه‌ونیمه، زندی برای چهارمین‌بار در مسابقه امروز موفق به گلزنی شد تا به مانند بازی رفت خاتون بتواند 6 گل وارد دروازه پیکان کند. در ادامه حملات سریالی بازیکنان خاتون، زهرا قنبری موفق شد گل هفتم را به سود نماینده استان کرمان رقم بزند و مونا حمودی هم هشتمین گل مسابقه امروز را به سود خاتون وارد دروازه حریف کرد. زهرا قنبری که به دنبال تکمیل هت‌تریک خود بود، در آخرین دقیقه از وقت قانونی مسابقه از روی ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی شد تا در روز درخشش فوق‌العاده زوج زندی-قنبری، خاتون بم به بردی 9 گله دست پیدا کند!

خاتون بم با برتری پرگل در مسابقه امروز، در جدول رده‌بندی 44 امتیازی شد تا شاگردان مرضیه جعفری در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل بتوانند صاحب عنوان قهرمانی شوند و لیگ پانزدهم را هم با کسب جام به پایان ببرند تا شمار قهرمانی‌های خاتون بم در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان به عدد 9 برسد و آن‌ها با اختلافی دست‌نیافتنی همچنان پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات باشند.

سبزپوشان سیرجانی به دنبال پایانی آبرومندانه

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان بعد از 3 هفته ناکامی در کسب پیروزی و جا ماندن از کورس قهرمانی، امروز در خانه پذیرای ایساتیس کران فارس بود که شاگردان مهدیه آمیغی توانستند در روز درخشش افسانه چترنور، با پوکر گلزنی ستاره باتجربه خود به برتری 4 گله دست پیدا کنند و با نتیجه 4 بر یک از سد حریف شیرازی خود بگذرند تا چترنور با 20 گل زده در رقابت با قنبری 21 گله در مسیر رسیدن به کفش طلای لیگ پانزدهم قرار گیرد.

پالایش گاز ایلام در خانه موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد ملوان بندرانزلی بگذرد و مصاف تیم‌های زارع باتری سنندج و بادرود تهران هم برگزار نشد.

نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان

چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه

پیکان البرز 1-9 خاتون بم

سپاهان اصفهان 3-0 کیان نیشابور (انضباطی)

شهرداری سیرجان 4-1 ایساتیس کران فارس

پالایش گاز ایلام 2-0 ملوان بندرانزلی

زارع باتری سنندج – بادرود تهران (برگزار نشد)

خاتون جام را به بم برد
footballsnewspaper.com

خاتون بم با برد 7 گله در کرج، با 44 امتیاز در فاصله 2 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان صاحب عنوان قهرمانی شد. سپاهان اصفهان هم با 40 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و شهرداری سیرجان با 35 امتیاز در رتبه سوم ایستاده است. نکته مهم اینکه هفته آینده، خاتون بم آخرین بازی خود در لیگ پانزدهم را در شیراز برابر ایساتیس کران برگزار خواهد کرد و شاگردان مرضیه جعفری در هفته پایانی بدون انجام مسابقه بردی انضباطی را برابر کیان نیشابور به دست می‌آورند.

گفتنی است که هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان، چهارشنبه 26 بهمن‌ماه به انجام می‌رسد و که به جز تقابل ایساتیس‌ کران فارس-خاتون بم، مصاف تیم‌های بادرود تهران و سپاهان اصفهان هم به انجام می‌رسد.

عکس؛کیمیا قاسم زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا