فوتبال

منظمی و چالش بزرگ در سال جدید

منظمی و چالش بزرگ در سال جدید

فوتبال، فوتسال و البته فوتبال ساحلی زنان در سال جدید روزهای مهمی را در پیش دارند و مسئولان فدراسیون باید برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشند.

به گزارش فوتبالز شهره موسوی در کسوت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال سال 1401 را آغاز کرد اما پیش از آنکه حضور او در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به 2 سال برسد، خیلی زود چالش‌های غیرفوتبالی موسوی را از ساختمان فدراسیون فوتبال دور کرد. در اواخر فروردین‌ماه سال گذشته بود که ویدئو بازداشت او در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرد و سرانجام در آذرماه، حکم برکناری موسوی توسط مهدی تاج تایید شد تا بعد از بلاتکلیفی طولانی‌مدت، سرپرست نایب‌رئیسی انتخاب شود.

مریم منظمی که رزومه موفقی در دوره حضورش در فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری دارد، در نخستین روزهای اسفندماه به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا سال 1401 بدون انتخاب جانشین برای شهره موسوی به پایان نرسد. تصور می‌شد که پیش از ورود به سال جدید، در جلسه مجمع فوق‌العاده، نایب‌رئیسی منظمی در فدراسیون فوتبال رسمیت پیدا کند اما عدم تشکیل کمیته انتخابات باعث شد تا او همچنان در نقش سرپرست کارش را در سال جدید آغاز کند.

چشم‌انتظار جلسه رأی اعتماد

منظمی تا 6 ماه قانوناً می‌تواند در نقش سرپرست فعالیت خود را دنبال کند اما او امید به آن دارد تا در جلسه بعدی مجمع فدراسیون فوتبال که زمان آن مشخص نیست، بتواند از اعضای مجمع رأی اعتماد بگیرد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به پروتکل‌های قانونی تا شهریورماه 1402 فرصت دارد تا برای تعیین‌تکلیف رسمی و قانونی شهره موسوی، مجمع فوق‌العاده تشکیل بدهد تا حضور مریم منظمی در نقش نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال در ساختار مدیریتی فدراسیون رسمیت پیدا کند.

مدیران که باید ساختمان سئول را ترک کنند

موسوی در اوایل سال 1401 به زندان رفت و منظمی در اواخر سال در قامت جانشین او وارد ساختمان فدراسیون فوتبال شد. در این فاصله، مدیریت حوزه زنان در فدراسیون فوتبال بیش از 10 ماه در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد و مسئولان دپارتمان زنان در تلاش بودند تا بتوانند جای خالی نایب‌رئیس را پر کنند اما نگاهی به اتفاقات رخ داده در سال گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها نتوانسته‌اند عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشند و در رأس هرم دپارتمان زنان، نادره درودیان به عنوان رئیس دپارتمان کارنامه ضعیفی را از خود به جای گذاشته است.

درودیان که در دوره نایب‌رئیسی لیلا صوفی‌زاده در دوره قبلی ریاست مهدی تاج، وارد حوزه دپارتمان زنان شد و نقش مهمی را در این دپارتمان برعهده گرفت، در یک‌سال گذشته می‌توان گفت که تقریباً در حوزه زنان نقش اول را ایفا کرده است اما نابسامانی‌های به‌وجود در تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال به‌ویژه در رده سنی بزرگسالان نشان می‌دهد که او نتوانسته از پس ماموریت‌های محوله به خوبی بر بیاید و به نظر می‌رسد برای آغاز اقدامات تحولی در ساختار حوزه زنان، منظمی در گام نخست باید به سراغ اصلاح دپارتمان زنان برود.

مسئولان فدراسیون فوتبال در تدارک تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان ایران هستند، البته که هنوز تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی به پایان کار خود نرسیده اما رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است. در کنار چالش تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی که فقدان آن در حوزه زنان بسیار به چشم می‌آید، شرایط نابسامان تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال هم باعث شده تا در سال جدید همه در انتظار تصمیمات مهم مریم منظمی باشند.

تیم ملی فوتبال زنان در کنار حواشی جنجالی که به واسطه مشکلات زیرساختی و امکاناتی داشته، در حوزه فنی هم شرایط خوبی را تجربه نکرده و انتخاب موقت مریم آزمون و عدم تغییر او برای مسابقات مهمی مانند انتخابی المپیک باعث گلایه جامعه فوتبال زنان از مدیران فدراسیون فوتبال شده است. در حوزه فوتسال هم شرایط مشابه فوتبال است، به‌طوری که انتخاب موقت فروزان سلیمانی نشان داد که مدیران فدراسیون فعلاً برنامه‌ای برای تقویت پرافتخارترین تیم قاره آسیا ندارند!

مسابقات انتخابی المپیک در فوتبال زنان و مسابقات داخل سالن آسیا در فوتسال زنان از جمله رویدادهای مهم سال 1402 هستند که بدون‌شک برای موفقیت در آن، باید مدیران فدراسیون فوتبال به سراغ برنامه‌ریزی بلندمدت بروند و از روند فرسایشی انتخاب سرمربیان موقت گذر کنند. با توجه به کارنامه مربیان در عرصه فوتبال و فوتسال زنان، انتخاب چهره‌های ناموفق در سالیان گذشته همواره حاشیه‌ساز بوده و به نظر می‌رسد سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال برای رسیدن به موفقیت و بازگرداندن قطار پیشرفت حوزه زنان به ریل موفقیت، باید به سراغ تغییرات سریالی و مهم در ساختار مدیریتی و فنی برود.

منظمی در روزهای نخست حضورش در فدراسیون فوتبال مدعی شده بود که در حال بررسی شرایط است اما به نظر می‌رسد بعد از گذشته بیش از یک ماه از صدور حکم سرپرستی او، حالا شرایط برای ایجاد تغییرات مهم و ساختاری در حوزه زنان به وجود آمده و همگان چشم‌انتظار تصمیمات سرنوشت‌ساز سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال هستند.

💻منبع:فوتبال 360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

با فوتبالز همراه شوید
اینستاگرام فوتبالز را دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا