فوتبال

شعار کافی نیست

شعار کافی نیست

با صعود تیم ملی فوتبال زنان به مرحله دوم انتخابی المپیک پاریس انتظار بر این است که فدراسیون فوتبال برنامه‌ای مناسب برای آماده‌سازی تیم فراهم کند اما با گذشت حدود یک ماه از دور اول مسابقات هنوز خبری از اردوها و اعلام برنامه‌ها نیست.

به گزارش فوتبالز مرحله اول مسابقات فوتبال زنان انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اواسط فروردین سال جاری برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه B این رقابت‌ها با یک برد و یک تساوی مقابل میانمار که میزبان بود، به دور دوم صعود کرد و حالا باید برای دور دوم که مسابقات آن در اکتبر ۲۰۲۳ (۸ مهر تا ۸ آبان ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، آماده شود اما با گذشت حدود یک ماه از این مسابقات هنوز خبری از برنامه‌های تیم ملی نیست. این در حالی است که مرحله دوم با توجه به حضور ۱۲ تیم برتر آسیا بسیار سخت و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است.

 

تیم ملی قبل از دور اول شرایط خوبی را سپری نکرد؛ اردوها دیر برگزار شد، حواشی زیادی گریبان تیم را گرفت، ‌بازی تدارکاتی انجام نشد و صرفا برای اینکه مشکلی در رنکینگ فیفا برای ایران پیش نیاید، عازم میانمار شد و شاید فدراسیون هم خیلی خوشبین نبود که در چنین شرایطی تیم به مرحله دوم راه پیدا کند.

مهدی تاج، رییس فداسیون فوتبال قبل ازاعزام تیم ملی به میانمار در جمع ملی‌پوشان حاضر شد و با آنها به گفت‌وگو پرداخت. او در مورد این دیدار گفت: “بازیکنان اعتراضات به حقی داشتند. به همکارانم گفتم هیچکس حق ندارد ایرادی به اعتراض زنان در مورد لباس یا سایر موارد بگیرد. اینها بچه‌های ما هستند و باید بهترین شرایط را فراهم کنیم. این کار را هم انجام می‌دهیم. “

اینکه صرفا در کلام مطالبات و اعتراضات بازیکنان را به حق دانست، ‌کار راحتی است اما باید دید که عملکرد فدراسیون تاج در ادامه چگونه است و حالا که تیم ملی به دور دوم رسیده، قرار است چه رویکردی در پیش گرفته شود. تاج در آغاز کار خود وعده داد از بخش زنان حمایت کند اما آنچه اهمیت دارد گام برداشتن در راستای تحقق این هدف است و چه زمانی بهتر از انتخابی المپیک!

💻منبع:ایسنا عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا