فوتبال

شرایطی که حتی معمولی هم نیست!

شرایطی که حتی معمولی هم نیست!

فدراسیون فوتبال روز گذشته در اقدامی بی‌سابقه مصاحبه تفصیلی از سرپرست نایب‌رئیسی زنان منتشر کرد اما توضیحات او برای افکار عمومی و حتی جامعه فوتبال و فوتسال زنان قانع‌کننده نبود.

به گزارش فوتبالز مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در سوم اسفندماه سال گذشته تصمیم گرفت تا برای پایان دادن به نابسامانی‌ها در حوزه کمیته زنان، با توجه به عزل شهره موسوی به سراغ انتخاب سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال برود و با وجود گمانه‌زنی‌هایی که درباره انتخاب یک چهره سرشناس فوتبالی وجود داشت، در نهایت تاج تصمیم گرفت تا مریم منظمی را در نقش سرپرست نایب‌رئیسی منصوب کند؛ انتصابی که با توجه به کارنامه مدیریتی موفق منظمی در دوره ریاست رسول خادم در فدراسیون کشتی امیدوارکننده بود.

منظمی که یکی از کارمندان وزارت ورزش‌ و جوانان محسوب می‌شود، در شرایطی مسئولیت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت که حدود 11 ماه این سمت بعد از بازداشت شهره موسوی عملاً بلاتصدی بود؛ البته که روی کاغذ نام موسوی به عنوان نایب‌رئیس مطرح بود اما او حداقلی‌ترین حضور ممکن را در ساختمان سئول داشت تا شرایط حوزه زنان به‌ویژه وضعیت تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال در بحرانی‌ترین شرایط ممکن قرار گیرد.

سرپرست نایب‌رئیسی زنان در شرایطی‌که دوره اول سرپرستی‌اش تمام شده و به نظر می‌رسد در سکوت خبری 3 ماه دیگر سرپرست او تمدید شده است، در واپسین روزهای دوره سرپرستی خود سرانجام تصمیم گرفت تا در مصاحبه‌ای شرکت کند. البته که منظمی بعد از آنکه در در نقش سرپرست نایب‌رئیسی زنان انتخاب شده، حاضر نشده تا به سوالات خبرنگاران و گلایه‌های آن‌ها از شرایط فوتبال و فوتسال زنان مستقلاً پاسخ بدهد و جالب آنکه مصاحبه انجام شده از سوی او هم با سایت فدراسیون فوتبال بود؛ مصاحبه‌ای که بیشتر شباهت به گزارش عملکرد داشت و در آن سوالات پرشمار اما بی‌جواب خبرنگاران ورزشی فعال در حوزه فوتبال و فوتسال زنان بی‌پاسخ ماند!

از مصاحبه 1500 کلمه‌ای تا ابهاماتی که رفع نشد!

تیمی که در 5 سال گذشته هیچ‌گاه ساماندهی آن برای مدیران فدراسیون فوتبال اولویت نبوده و به نظر می‌رسد که همچنان هم این رویه وجود دارد و برگزاری یک دوره اردو بعد از 5 ماه نمی‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که تیم ملی فوتسال زنان برای فدراسیون فوتبال دارای اولویت است.

مسئولان فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته با اقداماتی از جمله صدور پیام تبریک ویژه به‌واسطه تولد سارا شیربیگی که عنوان برترین گلزن آسیا را در اختیار دارد و البته مصاحبه تفصیلی با مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال در تلاش بودند تا اهمیت این حوزه برای خود را آشکار کنند اما آنچه واضح است اینکه مصاحبه یا همان گزارش عملکرد 1500 کلمه‌ای منظمی نمی‌تواند سرپوشی باشد بر ضعف‌های فدراسیون فوتبال در حوزه زنان.

به عمل کار بر آید!

مریم منظمی شاید بهتر باشد که کارنامه 5 ماه حضورش در فدراسیون فوتبال را در اتاق شیشه‌ای قرار بدهد تا جزئیات آن بیشتر برای دنبال‌کنندگان فوتبال و فوتسال زنان و البته اهالی رسانه شفاف شود. نابسامانی‌ها در حوزه فوتبال و فوتسال زنان به‌ویژه در عرصه ملی ادامه دارد و با وجود گلایه‌های پرشمار، هیچ تغییری هم در ساختار تیم‌های ملی انجام نشده و حتی ساختار کمیته زنان هم اصلاح نشده است. این‌ها همگی به خوبی نشان می‌دهد که آنچه منظمی در مصاحبه روز گذشته خود بر زبان آورده، شاید در قالب گزارش عملکرد زیبا باشد اما در عمل، عملکرد کمیته زنان در 5 ماه گذشته فرسنگ‌ها با شرایط معمول فاصله داشته است؛ چه برسد به شرایط ایده‌آل!

مدیران فدراسیون فوتبال و بالاخص مریم منظمی که احتمالاً به‌زودی حکم نایب‌رئیسی خود را بعد از برگزاری جلسه رأی اعتماد از مجمع فدراسیون فوتبال خواهد گرفت، به نظر می‌رسد در 19 ماه باقی‌مانده از عمر فدراسیون فوتبال با مدیریت مهدی تاج در دوره فعلی، باید بیش از آنکه به دنبال گفتاردرمانی باشند و با گزارش‌هایی که با شرایط واقعی چندان شباهت ندارند، ابهامات را رفع کنند و با سامان دادن به شرایط حوزه زنان، تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال را از باتلاق نجات بدهند؛ تیم‌هایی که برای عرض‌اندام در قاره آسیا، فاصله چندانی با رقبای‌شان پیدا کرده‌اند و هر روز تعلل می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری داشته باشد.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا