فوتبال

زنان در اهواز و اراک هم طلسم می‌شکنند؟

زنان در اهواز و اراک هم طلسم می‌شکنند؟

احتمالا دو بازی از هفته دوم فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران با حضور تماشاگران زن خواهد بود.

به گزارش فوتبالز هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که دوئل تیم‌های گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در کانون توجهات قرار داشت. اتفاقی که برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر رخ می‌داد که در خارج از تهران، ورزشگاهی میزبان حضور تماشاگران زن باشد و سرانجام این طلسم شکسته شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال البته وعده داده بودند که در ورزشگاه‌هایی مانند شهید وطنی قائمشهر، آزادی تهران و نقش جهان اصفهان هم قرار است زنان به ورزشگاه بروند اما در هفته نخست این اتفاق رخ نداد؛ آن‌هم در شرایطی‌که هر 3 ورزشگاه در هفته نخست میزبان بودند اما گفته می‌شود که عدم صدور مجوز از سوی شورای تامین استان‌ها باعث شده تا زنان نتوانند به این ورزشگاه‌ها بروند و در هفته اول تنها یک مسابقه با حضور تماشاگران زن برگزار شد.

نه به حضور زنان در آزادی و فولادشهر!

هفته دوم لیگ بیست‌وسوم قرار است برگزار شود؛ آن‌هم در حالی‌که همچنان بحث حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین سوژه‌های روز فوتبال ایران محسوب می‌شود. استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بندرانزلی است که گفته می‌شود به مانند هفته نخست خبری از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی نخواهد بود و این مسئله بدان معناست که فعلاً در دیدارهایی که در تهران برگزار می‌شود، حضور زنان در ورزشگاه منتفی است. در اصفهان هم قرار است دربی این استان میان ذوب‌آهن و سپاهان برگزار شود.

ورزشگاه فولادشهر اصفهان جزو ورزشگاه‌هایی بود که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در روز افتتاحیه لیگ بیست‌وسوم اعلام کرد که قرار است در فصل جدید میزبان تماشاگران زن باشد. پیگیری‌های بیشتر در این‌باره نشان می‌دهد که به مانند هفته نخست که مجوز حضور زنان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان صادر نشد، همچنان موضع مسئولان استانی در اصفهان تغییری نکرده و دیدار هفته دوم تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان هم بدون حضور تماشاگران زن برگزار خواهد شد تا به مانند هفته نخست، احتمالاً تنها یک مسابقه با حضور تماشاگران زن برگزار شود.

زنان اهوازی در راه ورزشگاه؟

فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان برگزارکننده یکی از دیدارهای حساس هفته دوم فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران هستند. دو تیم دیدار نخست خود را با شکستی 3 گله به پایان بردند و حالا به دنبال آن هستند تا در هفته جدید جبران‌مافات کنند و بتوانند خیلی زود به شرایط نرمال بازگردند. این مسابقه اولین میزبانی فولاد در فصل جدید لیگ برتر محسوب می‌شود و با توجه به شرایط ورزشگاه شهدای فولاد اهواز گفته می‌شود که این ورزشگاه می‌تواند میزبان حضور تماشاگران زن باشد.

دو تیم روز چهارشنبه 25 مردادماه از ساعت 21:30 به مصاف هم خواهند رفت. گفته می‌شود که طی روزهای آینده قرار است نشست شورای تامین استان خوزستان برگزار شود و این شورا تصمیم نهایی را درباره حضور زنان در ورزشگاه خواهد گرفت. رئیس فدراسیون فوتبال پیشتر وعده حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز را داده بود و احتمالاً اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مجوز حضور زنان برای حضور در این ورزشگاه صادر خواهد شد.

زنان اراکی بلیت خریداری کنند!

باشگاه آلومینیوم اراک ساعتی پیش اطلاع داد که بلیت‌فروشی برای حضور تماشاگران در دوئل تیم‌شان مقابل استقلال خوزستان آغاز شده است. نکته جالب‌توجه مرتبط به تخصیص بخشی از فضای ورزشگاه امام خمینی اراک به حضور زنان بود؛ به‌طوری‌که در اطلاعیه باشگاه آلومینیوم اراک آمده است: با تلاش و پیگیری باشگاه فرهنگی-ورزشی آلومینیوم اراک و همکاری نهادهای ذی‌ربط، شرایط حضور زنان فوتبال دوست اراکی در ورزشگاه همانند آقایان فراهم آمده و گیت‌های ورودی مجزا نیز برای بانوان گرانقدر نصب شده است.

هفته اول لیگ برتر با حضور زنان در یک مسابقه برگزار شد اما به نظر می‌رسد که هفته دوم قرار است با حضور زنان در دو مسابقه برگزار شود. مسئولان فدراسیون وعده داده‌اند که به تدریج هر 8 مسابقه با حضور تماشاگران زن و مرد برگزار می‌شود و باید دید آیا تا پیش از فیفادی ماه سپتامبر این وعده محقق خواهد شد یا همچنان در شهرهایی مانند اصفهان و تهران حضور زنان در ورزشگاه‌ها ممنوع خواهد بود.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فرارو

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا