فوتبال

كانى جديدترين تیم دختران كردستانی

كانى جديدترين تیم دختران كردستانی

فوتبال زنان در كردستان پيشينه زيادى دارد اما همواره با عدم اسپانسر دائمى مواجه بوده اند.

به گزارش فوتبالز دختران كردستانی امسال با يك نام جديد ليگ برتر را آغاز خواهند كرد. كانى نماينده كردستان در فصل جارى است.

اگر بخواهيم از تيم هاى اصيل در فوتبال زنان حرف بزنيم، نمى توانيم نام كردستان را ناديده بگيريم. استانى كه همواره پاى ثابت ليگ زنان بوده است. از سال ٨٦-٨٧ كه ليگ برتر فوتبال زنان آغاز شد، استان كردستان با تيم تربيت وارد دسته يك شد و همان سال جواز حضور در ليگ برتر را كسب كرد.

سال ٨٨ اين تيم كه براى اولين بار به ليگ صعود كرده بود تغيير نام داد و با چيلان سازه پاى به سطح اول فوتبال زنان گذاشت. اين شروع نام هاى متعدد فوتبال كردستان در سطح باشگاهى زنان بود.

چيلان سازه در آن فصل سقوط كرد و فصل بعد با نام بانتا آبيدر در ليگ يك كشور شركت كرد و با صعود مجدد به ليگ برتر، نام اين تيم هم به ون تغيير كرد.

كردستان در ادامه ٢ سال در فوتبال زنان تيم دارى نكرد و فصل ٩٣-٩٤ با نام شهردارى سنندج وارد دسته يك شدند و توانستند به ليگ برتر صعود كنند. از آن سال تا كنون فوتبال زنان در كردستان، همواره در ليگ برتر بوده است اما نكته جالب درباره آنها، نام هاى متعدد در فصول مختلف ليگ برتر است.

شهردارى سنندج، راه ياب ملل، وچان و زارع باترى، اسامى تيم هاى فوتبال دختران كردستان در ادوار مختلف ليگ برتر زنان بوده است. آنها امسال هم با نام كانى در ليگ برتر شركت خواهند كرد تا شرمين رحمتى مدير هميشگى اين تيم، امتياز فوتبال زنان در ليگ برتر را براى دختران اين استان حفظ كند. هرچند كه بازيكنان و مديران اين تيم اميد دارند با حضور اسپانسر ها وضعيت اين تيم ثابت شود.

💻منبع:فوتبالی  📸عکس:فوتبالی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا