فوتبال

وقتی هیچگاه اینقدر بد نبودیم!

وقتی هیچگاه اینقدر بد نبودیم!

تیم نوجوانان دختر ایران با ثبت عملکردی بی‌سابقه، نتایجی فوق‌العاده ضعیف را در مسیر انتخابی رقابت‌های قهرمانی زیر 17 سال آسیا گرفت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش فوتبالز در شرایطی‌که انتظار می‌رفت بعد از صعود به جمع 8 تیم برتر، تیم نوجوانان زنان ایران بتواند عملکرد قابل‌قبولی را از خود در مسابقات انتخابی به جای بگذارد اما شرایط متفاوت پیش رفت و ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ تیم نوجوانان زنان ایران در رقابت‌های انتخابی زیر 17 سال قهرمانی آسیا به‌ثبت رسید و نوجوانان ایران در گلزنی هم حتی ناکام بودند!

تیم نوجوانان زنان ایران در دوره قبلی که در این تورنمنت حضور یافتند، براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیم زیر 16 سال در این مسابقات شرکت کردند که با خوش‌شانسی دور اول رقابت‌ها با صعود تیم نوجوانان ایران همراه شد. در دور دوم رقابت‌ها، تیم نوجوانان زنان ایران برابر تیم نوجوانان زنان استرالیا باختی 3 گله را متحمل شد و شکستی 2 گله هم برای تیم ایران برابر لائوس به‌ثبت رسید اما با این وجود در گام پایانی آن‌ها توانستند برابر ویتنام امتیاز کسب کنند تا با یک امتیاز کار خود را در مرحله انتخابی به پایان ببرند.

رقابت‌های انتخابی زیر 16 سال قهرمانی آسیا در سال 2017 با حضور 24 تیم در 4 گروه پیگیری شد که تیم ایران در گروه سوم رقابت‌ها توانست در 5 مسابقه، 9 امتیاز کسب کند؛ هر چند که آن‌ها ناکام در صعود بودند. جالب آنکه تیم نوجوانان زنان ایران تجربه صعود به رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال آسیا را در کارنامه خود دارد که این موضوع در سال‌های 2013 و 2015 محقق شده تا نگاهی دقیق‌تر به یک دهه اخیر نشان بدهد که تیم نوجوانان زنان ایران بیش از آنکه سیر صعودی به خود گیرد، روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذراند. جالب آنکه مسئولان فدراسیون فوتبال فعلاً واکنشی به شکست‌های تحقیرآمیز تیم نوجوانان در تایلند نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد که تغییر و تحولات در انتظار کادرفنی این تیم باشد تا بلکه شرایط تغییر مثبتی کند.

منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا