فوتبال

جای خالی تیم ملی زنان در هانگژو

جای خالی تیم ملی زنان در هانگژو

در آستانه بازی‌های انتخابی المپیک، حضور تیم زنان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌توانست فرصت آماده‌سازی خوبی را در اختیار شاگردان مریم آزمون قرار بدهد.

به گزارش فوتبالز تیم امید ایران روز گذشته در مصاف با تیم امید هنگ‌کنگ در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو متحمل شکستی یک‌گله شد و حذفی غیرمنتظره را از رقابت‌ها تجربه کرد؛ آن‌هم در حالی‌که تصور می‌شد با توجه به توان فنی تیم امید ایران، شاگردان رضا عنایتی صعودی بی‌دردسر را به جمع 4 تیم برتر داشته باشند اما نمایش دور از انتظار امیدهای ایران علیه معادلات مطرح شده بود و از روز گذشته، انتقادات تندی علیه فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم امید مطرح شده است.

مسئولان کمیته ملی المپیک هم البته در مسیر حذف تیم امید از بازی‌های آسیایی هانگژو مقصر هستند. اصرار بی‌وقفه آن‌ها به اعزام تیم امید به مسابقات فوتبال در بازی‌های آسیایی هانگژو در نوع خود عجیب بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که بلاتکلیفی مطلق در زمینه انتخاب کادرفنی بر همگان آشکار ساخته بود که امیدهای ایران از شانس حداقلی برای کسب مدال در هانگژو برخوردار هستند. با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسید اگر تمرکز تیم امید ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک می‌بود، مطمئنا شرایط متفاوت‌تری رقم می‌خورد اما حالا نه‌تنها امیدهای ایران شانسی برای رسیدن به المپیک ندارند که در جمع 4 تیم برتر بازی‌های آسیایی هم قرار نگرفتند!

حسرت ادامه‌دار فوتبال زنان ایران در بازی‌های آسیایی

تیم ملی فوتبال زنان ایران باید حدود یک ماه دیگر در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس شرکت کند و در حالی‌که فدراسیون فوتبال در زمینه برگزاری اردوهای بین‌المللی ناتوان است و البته کادرفنی تیم ملی زنان هم بعد از درخواست تعطیلی 2 ماهه مسابقات باشگاهی نتوانستند اردوهای مناسبی را حتی در تهران برای تیم خود تدارک ببینند و ادعا کردند که شرایط بازیکنان به صورت آنلاین در حال بررسی است، مطمئنا حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌توانست تجربه مناسبی برای زنان فوتبال ایران باشد.

فوتبال زنان از سال 1990 به چرخه بازی‌های آسیایی اضافه شده و در این میان، در حالی‌که نهمین دوره فعالیت رشته فوتبال زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو در حال پیگیری است اما تاکنون حتی یکبار هم تیم ملی فوتبال زنان ایران برای کسب تجربه بیشتر به این رقابت‌ها اعزام نشده است! مطمئنا با توجه به شرایط فنی تیم ملی فوتبال زنان ایران، انتظار مدال از این تیم در بازی‌های آسیایی توقع نابه‌جایی محسوب می‌شد اما تن‌به‌تن شدن با تیم‌های مطرح آسیایی، آن‌هم در آستانه مسابقات انتخابی المپیک می‌توانست تجربه مناسبی را در اختیار بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران قرار بدهد.

وقتی رقبا در اوج آمادگی می‌آیند

تیم ملی زنان ایران در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس با تیم‌های ملی استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپن همگروه است که استرالیایی‌ها بعد از رسیدن به مقام چهارمی جام جهانی، خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک حاضر می‌کنند. تیم‌های ملی چین‌تایپه و فیلیپن هم در شرایطی ویژه به مسابقات انتخابی المپیک می‌رسند؛ به‌طوری‌که چین‌تایپه‌ای‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشتند و در مرحله حذفی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و حالا باید بعد از تجربه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب پیروزی برابر تیم‌های هند و تایلند و سپس قبول شکست مقابل ازبکستان، برای سفر به استرالیا آماده شوند.

تیم ملی زنان فیلیپن هم بعد از حضور در جام جهانی استرالیا، دیداری دوستانه برابر تیم مانیلا فیلیپن برگزار کرد و سپس آن‌ها راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شدند که توانستند در مرحله گروهی برابر هنگ‌کنگ و میانمار به پیروزی برسند و باختی 5 گله را برابر کره‌جنوبی متحمل شدند. با توجه به کسب 2 پیروزی در مرحله گروهی، تیم ملی زنان فیلیپین راهی مرحله حذفی شد که آن‌ها باختی 8 گله را مقابل تیم ملی ژاپن پذیرفتند تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروند.

زنان فوتبال ایران در حالی باید از اول تا دهم آبان‌ماه 1402 در شهر برث استرالیا به مصاف رقبای‌شان در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس بروند که بعد از گذراندن مرحله نخست انتخابی، آن‌ها تنها 2 بازی دوستانه برابر تیم ملی روسیه داشته‌اند اما رقبای‌شان حضور در جام جهانی و یا بازی‌های آسیایی هانگژو را تجربه کرده‌اند. بعد از حذف امیدهای ایران از بازی‌های آسیایی، بیش از پیش جای خالی تیم ملی زنان ایران در این رقابت‌ها برای کسب تجربه بیشتر در آستانه مسابقات انتخابی المپیک نمایان شد و حالا باید دید مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران کمیته ملی المپیک چه واکنشی نسبت به پافشاری‌شان برای اعزام تیم امید به جای تیم زنان خواهند داشت!

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا