فوتبال

خاتون با 17 بازیکن در سودای تجربه‌اندوزی

خاتون با 17 بازیکن در سودای تجربه‌اندوزی

خاتون بم به عنوان نماینده فوتبال ایران، کمتر از یک ماه دیگر در آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا حضور پیدا می‌کند.

به گزارش فوتبالز کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر توجه بیشتر به حوزه فوتبال زنان، طرح برگزاری لیگ قهرمانان آسیا را نهایی کرده و قرار است از سال آینده، رسماً این مسابقات در تقویم سالیانه (AFC) گنجانده شود. در سالیان گذشته، برگزاری این مسابقات به شکل آزمایشی در دستور کار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داشت که حالا کمتر از یک ماه دیگر قرار است چهارمین و آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به انجام برسد تا بعد از آن مسابقات به حالت رسمی تغییر وضعیت داده و در قالب لیگ قهرمانان آسیا دنبال شود.

تیم‌های منطقه شرق آسیا برگزار کننده دور نخست رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا بودند و دومین دوره هم با حضور تیم‌های منطقه غرب آسیا برگزار شد. در دوره سوم، مسابقات در 2 گروه مختلف با حضور نمایندگان غرب و شرق آسیا پیگیری شد اما خبری از رویارویی نمایندگان غرب و شرق با یکدیگر نبود اما حالا برای برگزاری دور چهارم رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا شرایط کاملاً تغییر کرده و قرار است تیم‌های مناطق غرب و شرق آسیا در مرحله گروهی با یکدیگر روبرو شوند.

اوراواردز ژاپن، هوالین چین‌تایپه، بانکوک تایلند و گوکولام کرالا هند تیم‌های شرکت‌کننده در گروه نخست چهارمین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا هستند و خاتون بم به عنوان نماینده ایران در کنار تیم‌های سیدنی استرالیا، اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و نسف‌قارشی ازبکستان در گروه دوم قرار است تا برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال باشگاهی زنان ایران، رویارویی با تیم‌های باشگاهی منطقه شرق آسیا شکل گیرد که با توجه به سطح فنی بالای تیم‌های فعال در شرق آسیا این اتفاق، ویژه و جذاب محسوب می‌شود.

تیمی که فقط می‌خواهد تجربه کسب کند

شاگردان جعفری در دوره قبلی رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا هم حضور داشتند اما در آن دوره فقط با تیم سوگدیانا ازبکستان بازی کردند اما حالا شرایط متفاوت است. در شرایطی‌که کشور ازبکستان و شهر قارشی به عنوان میزبان گروه دوم معرفی شده، خاتون باید خود را برای رویارویی با سیدنی استرالیا، اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و نسف‌قارشی ازبکستان آماده کند که مطمئنا رویارویی با نمایندگان استرالیا و کره‌جنوبی می‌تواند تجربه مناسبی برای زنان فوتبال ایران باشد. پیش از برگزاری رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا، مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود که حضور ستارگان خاتون در تیم ملی باعث شده تا مرضیه جعفری نتواند در آستانه این رقابت‌های مهم، تمرینات تیمش را با حضور همه بازیکنان برگزار کند.

مدیران باشگاه خاتون هماهنگی‌های لازم را با مدیران فدراسیون فوتبال به عمل آورده‌اند تا مرضیه جعفری بتواند به استرالیا سفر کند و از نزدیک نظاره‌گر مسابقات تیم ملی ایران در بازی‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس باشد. با توجه به همگروهی تیم ملی زنان ایران با تیم‌های ملی استرالیا، هنگ‌کنگ و فیلیپن، مطمئنا ارزیابی شاگردانش در برابر استرالیا که یکی از بهترین تیم‌های ملی فوتبال جهان است، می‌تواند در مسیر حضور در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا به کمک جعفری آید.

لیستی که برای آسیا تکمیل هم نشد!

خاتون ایران در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه برنامه جذب بازیکن خارجی را دارد که هنوز این برنامه محقق نشده است؛ آن‌هم در شرایطی‌که مهلت ارسال لیست تیم‌ها به پایان رسیده و نماینده ایران با 17 بازیکن، فهرست خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است. در حالی فهرست 17 نفره تدوین شده که طبق قوانین جدید، هر تیم می‌تواند در کنار حضور 11 بازیکن در زمین مسابقه، 9 بازیکن را روی نیمکت داشته باشد اما حالا دستِ مرضیه جعفری در قارشی (محل برگزاری مسابقات مرحله گروهی) کاملاً خالی است.

زهرا قنبری، سمانه چهکندی، نگین زندی، بهناز طاهرخانی، مونا حمودی و زهرا سربالی در کنار ملیکا محمدی چهره‌های سرشناس فهرست 17 نفره خاتون هستند و جالب آنکه 2 بازیکن آکادمی خاتون هم در فهرست این تیم برای حضور در آسیا دیده می‌شوند تا عملاً 15 بازیکن باتجربه در دسترس مرضیه جعفری برای رویارویی با پرقدرت‌ترین تیم‌های باشگاهی فوتبال زنان آسیا باشند. کادرفنی خاتون برنامه‌ریزی برای صعود تیمش به مرحله فینال انجام نداده و آن‌ها امید دارند که در 3 مسابقه مرحله گروهی بتوانند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند و با کسب نتایجی قابل‌قبول (با توجه به اختلاف سطح تیم‌ها) از قارشی به بم بازگردند.

لیست بازیکنان تیم خاتون ایران برای حضور در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا:
مهدیه مولایی، زهرا خواجوی، شهناز جعفری‌زاده، فاطمه گرایلی، عاطفه رمضانی‌زاده، بهناز طاهرخانی، سارا دیدار، سرشین کمانگر، گلنوش خسروی، سمانه چهکندی، سمیه اسدیان، ملیکا محمدی، زهرا قنبری، نگین زندی، زهرا سربالی، مونا حمودی و طاهره پیروزی

برنامه مسابقات خاتون ایران در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا:

15 آبان 1402

خاتون ایران – سیدنی استرالیا (ساعت 13:30)

18 آبان 1402

اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی – خاتون ایران (ساعت 13:30)

21 آبان 1402

خاتون ایران – نسف‌قارشی ازبکستان (ساعت 17:30)

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:سعید زارعیان

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا