فوتبال

نسخه‌برداری اردلان از روی دست مورایس

نسخه‌برداری اردلان از روی دست مورایس

تیم فوتبال زنان سپاهان خود را برای حضور در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان با هدایت نیلوفر اردلان آماده می‌کند.

به گزارش فوتبالز لیگ برتر فوتبال زنان ایران از جمعه 26 آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و یکی از تیم‌های مدعی حاضر در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان، سپاهان اصفهان است. طلایی‌پوشان اصفهانی که برای هفتمین فصل پیاپی به دنبال تیمداری حوزه فوتبال زنان هستند، با سیمایی کاملاً متفاوت نسبت به فصول گذشته برای شرکت در لیگ شانزدهم آماده می‌شوند. انتخاب نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران که در 2 فصل گذشته در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان توانست به عنوان قهرمانی برسد، اولین تصمیم غیرمنتظره مدیران باشگاه اصفهانی بود.

اردلان بعد از پذیرش هدایت سپاهان، خود را به سرعت به اصفهان رساند تا بتوانند براساس ایده‌آل‌های موردنظرش، تیم سپاهان را برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان آماده کند؛ آن‌هم در شرایطی‌که طلایی‌پوشان اصفهانی فصل گذشته موفق به تاریخ‌سازی شدند و برای نخستین‌بار توانستند به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان برسند و مطمئنا در فصل جدید، حفظ این جایگاه و حتی رسیدن به عنوان قهرمانی می‌تواند هدف‌های مهم تیم سپاهان در لیگ برتر فوتبال زنان باشد.

ستاره‌هایی که سپاهان از دست داد

طلایی‌پوشان نسبت به فصل گذشته تغییر و تحولات پرشماری در فهرست خود داشته‌اند. فاطمه اردستانی در کنار افسانه اقبال، ثنا صادقی، سارا ظهرابی‌نیا، ملیکا محمدی، مینا نافعی و مرضیه نیکخواه به همراه هاجر دباغی جزو بازیکنان جدا شده از تیم سپاهان هستند. در کنار این 8 بازیکن، قرارداد زهرا علیزاده هم تا آذرماه با سپاهانی‌ها اعتبار دارد و گفته می‌شود او هم تمایلی به تمدید قراردادش ندارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مشابه اردستانی، اقبال، ظهرابی‌نیا و نیکخواه به تیم شهرداری سیرجان خواهد پیوست تا 9 بازیکن فصل گذشته سپاهان از این تیم جدا شده باشند.

از حفظ شماره یک تا تمدید قرارداد با کاپیتان

سپاهانی‌ها در زمینه تمدید قرارداد مهره‌های کلیدی فصل گذشته تیم‌شان عملکرد قابل‌قبولی داشتند؛ به‌طوری‌که در خط دروازه، همکاری زهره کودایی با طلایی‌پوشان برای یک فصل دیگر تمدید شد و در کنار او، فاطمه عادلی، مینا داوودی، الهام فرهمند و میترا نظری هم که قراردادشان با تیم سپاهان به پایان رسیده بود، تصمیم به تمدید قرارداد خود گرفتند. فاطمه براتی به همراه مهشاد امیری، هانیه علیمردانی، کوثر کمالی، نازنین مردانی و زهرا پورحیدر از جمله دیگر بازیکنان فصل گذشته سپاهان هستند که در لیگ شانزدهم هم در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی حضور خواهند داشت.

خریدی که از قزاقستان به فهرست سپاهان اضافه شد!

مدیران باشگاه سپاهان برای تقویت خط هافبک خود به سراغ یک گزینه جذاب رفتند و توانستند با مرضیه فیضی، هافبک فصل گذشته تومیریس توران قزاقستان به توافق برسند و فیضی پذیرفت که بار دیگر حضور در تیم سپاهان اصفهان را تجربه کند. در کنار مرضیه فیضی، زهرا غریب‌زاده دروازه‌بان فصل گذشته ملوان بندرانزلی به عنوان جانشین مینا نافعی به فهرست طلایی‌پوشان اضافه شده است. هادیه کر مدافع بلندقامت فصل گذشته ملوان به همراه معصومه همتی از جمله دیگر خریدهای سپاهان برای فصل جدید به شمار می‌آیند.

جوانانی که سودای ستاره شدن دارند

نیلوفر اردلان که همواره در دوره سرمربیگری خود در فوتبال و فوتسال نشان داده اعتقاد ویژه‌ای به بازیکنان جوان دارد، مشابه تصمیمی که ژوزه مورایس در تیم فوتبال مردان سپاهان گرفت را در تیم فوتبال زنان گرفته و از مدیران باشگاه خواسته تا به سراغ جذب بازیکنان جوان بروند. فاطمه پسندیده وینگر 19 ساله که سابقه بازی در تیم‌های پایه زنان ایران را در کارنامه خود دارد به همراه نازنین منصورالوارس پدیده 16 ساله فوتبال زنان ایران از جمله بازیکنان جوانی هستن دکه با نظر اردلان به فهرست تیم زنان سپاهان اضافه شده‌اند و مطمئنا در طول فصل جدید می‌توانند تجربیات ارزنده‌ای را در این تیم اصفهانی به‌دست آورند.

3 بمب بزرگ فوتبال زنان در اصفهان منفجر می‌شود؟

اردلان در شرایطی با جدایی ستاره‌هایی مانند مرضیه نیکخواه، هاجر دباغی و زهرا علیزاده کنار آمده که در نقطه مقابل از مدیران باشگاه سپاهان خواسته تا به سراغ مثلث موفق خط حمله شهرداری سیرجان در سالیان گذشته بروند. براساس درخواست سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان، مذاکرات با هستی فروزنده، شبنم بهشت و البته افسانه چترنور که فصل گذشته خانم گل لیگ برتر فوتبال زنان ایران شد، در حال انجام است و نیلوفر اردلان امید دارد که این 3 ستاره تهاجمی به فهرست تیمش اضافه شوند. بدون‌شک اضافه شدن این بازیکنان می‌تواند سپاهان را به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ شانزدهم تبدیل کند؛ آن‌هم در شرایطی‌که هیچ‌گاه طلایی‌پوشان در تاریخ باشگاه خود نتوانسته‌اند در لیگ برتر فوتبال زنان به عنوان قهرمانی برسند! با توجه به فعل‌وانفعالات رخ داده برای تیم زنان سپاهان در بازار تابستانه، به نظر می‌رسد که این تیم با سیمایی متفاوت و جذاب در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان حضور پیدا می‌کند.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا