فوتسال

قهرمانی زودهنگام پالایش‌نفت در سوپرلیگ فوتسال زنان

قهرمانی زودهنگام پالایش‌نفت در سوپرلیگ فوتسال زنان

یک هفته مانده به پایان سوپرلیگ فوتسال زنان ایران، پالایش‌نفت آبادان به عنوان قهرمانی رسید.

به گزارش فوتبالز دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان ایران در حالی با حضور 8 تیم پیگیری می‌شود که در طول 2 هفته گذشته، تکلیف 2 تیم سقوط کننده به رقابت‌های لیگ برتر مسجل شده بود و همگان چشم‌انتظار تعیین سرنوشت تیمِ قهرمان بودند؛ چرا که تیم‌های پالایش‌نفت آبادان و شاهین نطنز در کورس قهرمانی این فرصت را داشتند تا بتوانند با رسیدن به مقام نخست، عنوان قهرمانی دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان ایران را از آن خود کنند و پیش از آنکه هفته پایانی رقابت‌ها از راه برسد، احتمال تعیین سرنوشت تیم قهرمان در هفته سیزدهم بود.

سیزدهمین هفته از رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال زنان با انجام 4 مسابقه همزمان پیگیری شد که در مهم‌ترین دیدارها، پالایش‌نفت آبادان در خانه میزبان سایپا تهران بود و شاهین نطنز هم در اهواز به مصاف ملی‌حفاری رفت. با توجه به 31 امتیازی بودن پالایش‌نفت و 27 امتیازی بودن شاهین نطنز، شاگردان پریسا امامی‌زاده در صورت کسب پیروزی می‌توانستند قهرمانی‌شان را در فاصله یک هفته مانده تا پایان فصل مسجل کنند اما توقف احتمالی پالایش‌نفت و برد شاهین نطنز، تعیین سرنوشت تیم قهرمان را هفته پایانی موکول می‌کرد.

خودروسازان حریف ترکمان نشدند!

2 تیم از ساعت 11 در سالن 17 شهریور آبادان کار خود را آغاز کردند و با وجود آنکه سایپایی‌ها شانسی برای کسب عنوان قهرمانی و حتی نایب‌قهرمانی نداشتند، به دنبال ارائه یک نمایش شرافتمندانه بودند. در نقطه مقابل، شاگردان پریسا امامی‌زاده با حملات پی در پی در سودای رسیدن به گل برتری بودند که سرانجام مارال ترکمان از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد اما خودروسازان پیش از پایان نیمه نخست، گل خورده را جبران کردند تا بازی در نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

نفتی‌ها در نیمه دوم با خلق موقعیت‌های پرشمار روی دروازه سایپا به دنبال رسیدن به گل بودند که شاگردان معصومه رضازاده در خط دفاع، عملکردی بی‌نقص را از خود به جای گذاشتند و بارها سد راه گلزنی زردپوشان شدند اما سرانجام، مارال ترکمان در ادامه روز درخشان خود موفق شد بار دیگر دروازه سایپا را باز کند تا پالایش‌نفت در یک‌قدمی برپایی جشن قهرمانی زودهنگام خود قرار گیرد. خودروسازان در دقایق پایانی مسابقه با آرایش پاورپلی به دنبال جبران گل خورده بودند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود تا قهرمانی پالایش‌نفت آبادان در فاصله یک هفته مانده به پایان سوپرلیگ فوتسال زنان مسجل شود!

تلخ‌ترین برد فصل برای نطنزی‌ها

شاهین نطنز که امیدوار به لغزش پالایش‌نفت آبادان برابر سایپا بود، امروز نمایش درخشانی برابر ملی‌حفاری اهواز داشت و شاگردان فریماه حبیبیان با ارائه عملکردی تهاجمی به دنبال آن بودند تا 3 امتیاز مسابقه بیرون از خانه را به‌دست آورند. نطنزی‌ها با 2 گل از حریف خود پیش بودند که گلزنی سارا شیربیگی باعث شد تا آن‌ها نگران از دست دادن 3 امتیاز مسابقه امروز شوند اما در نهایت، برد از آن شاگردان حبیبیان شد اما این پیروزی نتوانست در مسیر قهرمان‌شدن شاهین نطنز به کمک آن‌ها بیاید و با توجه به پیروزی پالایش‌نفت در بازی همزمان، امید نطنزی‌ها برای قهرمانی در دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان به صفر رسید.

مس رفسنجان برای تثبیت جایگاه خود در رتبه سوم سوپرلیگ فوتسال زنان ایران، امروز در خانه میزبان رایزکو صفادشت بود که مسی‌ها توانستند با نتیجه 4 بر یک برابر حریف خود به پیروزی برسند. در نبرد 2 تیم بحران‌زده و سقوط کرده صنایع نوا آمل و مهرعظام تهران هم آملی‌ها توانستند طلسم‌شکنی کنند و اولین پیروزی‌شان در این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آوردند تا عدد صفر از مقابل شمار بردهای صنایع نوا آمل در تاریخ سوپرلیگ فوتسال زنان حذف شود.

نتایج هفته سیزدهم سوپرلیگ فوتسال زنان ایران
دوشنبه دوم بهمن‌ماه

پالایش‌نفت آبادان 2-1 سایپا تهران

ملی‌حفاری اهواز 1-2 شاهین نطنز

مس رفسنجان 4-1 رایزکو صفادشت

صنایع نوا آمل 2-1 مهرعظام تهران

هفه سیزدهم سوپرلیگ فوتسال زنان ایران در حالی به پایان رسید که قهرمانی تیم پالایش‌نفت آبادان با 34 امتیاز مسجل شد و تیم شاهین نطنز هم با 30 امتیاز موقعیت خود در رتبه دوم را تثبیت کرد. مس رفسنجان با 27 امتیاز رتبه سوم جدول را در اختیار دارد و سایپا تهران هم با 21 امتیاز در جایگاه چهارم نامش به چشم می‌خورد. چهاردهمین و آخرین هفته از این رقابت‌ها قرار است روز شنبه هفتم بهمن‌ماه به انجام برسد که با توجه به شرایط تیم‌ها در جدول رده‌بندی، دیدارهای هفته پایانی کاملاً تشریفاتی خواهد بود و جالب آنکه تیم‌های پالایش‌نفت آبادان و شاهین نطنز به عنوان تیم‌های اول و دوم جدول باید در نطنز برابر هم به میدان بروند و برای تعیین تیم‌های پنجم و ششم جدول، دوئل تیم‌های ملی‌حفاری اهواز و رایزکو صفادشت از اهمیت بالایی برخوردار است. گفتنی است که جشن قهرمانی پالایش‌نفت، روز شنبه در نطنز با حضور مسئولان سازمان لیگ قرار است به انجام برسد.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فاطمه شمس

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا