فوتسال

همه از تیم‌داری در فوتسال زنان فرار می‌کنند

همه از تیم‌داری در فوتسال زنان فرار می‌کنند

پریا چکانی مدیر تیم شاهین نوین از گلایه‌هایش از ورزش زنان و وضعیت فوتسال گفت.

به گزارش فوتبالز پریا چکانی گفت: با تمام احترامی که برای زحمت‌کشان لیگ فوتسال قائل هستم؛ اما راهکارها و قوانینی که سازمان لیگ فوتسال تدوین کرده کمکی به تیم‌ها برای ادامه مسیر تیمداری و یا انگیزه ادامه راه نمی دهد.

او افزود:ورودی مسابقات بدون هیچ دلیل منطقی 30 درصد افزایش می یابد آیا کیفیت لیگ فوتسال زنان هم 30 درصد افزایش پیدا می‌کند؟ تیم‌ها ورودی می‌دهند و مسابقه می‌دهند در پایان هم یک تیم قهرمان می‌شود و هیچ فرقی هم بین تیم اول مسابقات و دهم نیست نه جایزه‌ای نه مسابقات آسیایی و نه هیچ‌چیز دیگر حتی تیم اول با تیم دهم در ورودیه سال بعد هم تفاوتی ندارد.

مدیر تیم شاهین نوین ادامه داد:سازمان لیگ بجای پرداختن به تقویت و کیفی‌سازی مسابقاتش به حواشی و تدوین آیین‌نامه برای بازیکن خاص و تیم خاص مشغول است. بجای اینکه راهکاری برای شناساندن و ترغیب اسپانسرها به سرمایه‌گذاری در فوتسال زنان و حتی آقایان بدهد کاری می‌کند همین تیم‌ها هم سال دوم از ادامه مسابقات فرار می‌کنند و اسپانسرها هیچ رغبتی برای سرمایه‌گذاری در فوتسال زنان ندارند و حتی تیم‌های دولتی با کاهش بودجه اولین رشته ورزشی که حذف می‌کنند فوتسال زنان هست.

چکانی افزود:دوستان بزرگوار سازمان لیگ ادامه مسیری که شما می‌روید ابتدایش در چین مشخص شد و قطعاً آینده مشخص می‌کند که این مسیر به خوشبختی می‌رسد و یا دروازه نابودی فوتسال زنان را رقم زده‌اید. مسئول سابق مسابقات سازمان لیگ را به هر دلیلی که به بنده ربطی ندارد تعویض کردید.؛ اما یکی از ایرادهایی که به ایشان می‌گرفتند چندشغله بودن ایشان بود آیا امروز با تعویض این چندشغله بودن حل شد؟

پریا چکانی در ادامه عنوان کرد:جایی که پای منافع تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر پیش باشد مسئول سازمان لیگ می‌تواند در مقابل مدیر و سرپرست تیم‌های ملی بایستد؟ اینها همه که یکی هستند پس چه کسی باید از تیم‌ها در سازمان لیگ دفاع نماید. آقایان محترم در هیات رئیسه سازمان لیگ از تیم‌های فوتسال زنان یک نماینده وجود ندارد تا از ماهیت فوتسال زنان دفاع کند و خود آگاهید که ماهیت فوتسال زنان با مردان چقدر متفاوت است. آقایان محترم لیگی ساخته‌اید که پویا نیست از دل آن بازیکنی در این سال‌ها بیرون نیامده سال‌هاست پدیده فوتسال زنان یک نفر است که به هر کس بگویید فقط سری به تاسف و خنده‌ای بدتر از گریه برای فوتسال کشور می‌کند.

مدیر تیم شاهین نوین افزود:اگر برخلاف آن است ببینید وقتی بازیکنان قدیمی را با خود به چین نبردند چه بلایی سر تیم قهرمان آسیا آمد لطفاً سرهای خود را که در برف کرده‌اید بیرون بیاورید و به اطراف خود بنگرید بدون حضور اسپانسر و تیم‌ها بودن شما ضرورتی ندارد پس باید تمام توان خود را برای حفظ تیم‌ها صرف کنید نه حذف آنان. کما اینکه مسئولان قبلی نه‌ تنها در صدد اضافه کردن تیم ها بودند همچنین دنبال اسپانسر برای تیم های در حال انحلال هم بودند. گرچه این حرف‌ها، حرف من تنها نیست، حرف خیلی‌هاست فقط دیگر کسی حرفی نمی‌زند؛ چون حس می‌کند صدایش جایی شنیده نمی‌شود. چگونه است آیین‌نامه تدوین می‌کنید بدون دیدن و تقویت هیات رئیسه و ابلاغ می‌کنید و علناً از یک تیم خاص و بازیکن خاص حمایت می‌کنید مگر جایگاه شما جایگاه عدالت نیست امید است این راه ناصوابی که در پیش گرفته‌اید اصلاح کنید و قبل از اینکه خیلی دیر شود به فکر فوتسال زنان باشید حرف بسیار هست و امید است شما رسانه‌ها برای کمک به فوتسال زنان به آن بپردازید؛ چون شما هم رسالت دارید.

💻منبع:فوتبالز 📸عکس:فاطمه شمس

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا