فوتبال

فینال فوتبال زنان از راه رسید!

فینال فوتبال زنان از راه رسید!

سرنوشت‌سازترین هفته لیگ برتر فوتبال زنان در دوره پانزدهم از راه رسید.
به گزارش فوتبالز و به نقل از فوتبال 360 لیگ برتر فوتبال زنان ایران به جذاب‌ترین روز خود در سال پانزدهم حیاتش نزدیک می‌شود، روزی که می‌تواند قهرمان لیگ پانزدهم در بم مشخص شود و شاید عدم تعیین قهرمان معادلات جذاب قهرمانی را تا روز پایانی تمدید کند. شهرداری سیرجان که همواره یک تیم مدعی در لیگ برتر فوتبال زنان بوده، در حواشی خودساخته غرق شد تا سیرجانی‌ها دیگر جایی در معادلات قهرمانی لیگ پانزدهم نداشته باشند و رقابت قهرمانی بین 2 تیم خاتون بم و سپاهان اصفهان باشد.

بمی‌ها در 8 دوره سابقه قهرمانی دارند و پرافتخارترین تیم فوتبال زنان هستند اما در نقطه مقابل، برخلاف اسم و رسم پرآوازه، سپاهانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان را تجربه کنند و با هدایت مریم ایراندوست رویای بزرگ قهرمانی را در سر می‌پرورانند. اتفاق مهم، رویارویی خاتون و سپاهان در مهم‌ترین مقطع فصل است، مسابقه‌ای که نتیجه آن شاید تکلیف قهرمانی را یکسره کند و شاید هم باعث شد تنور قهرمانی لیگ تا روز پایانی داغ بماند.

در انتظار نهمین تاج‌گذاری بمی‌ها؟

خاتون بم با هدایت مرضیه جعفری روزهای رویایی را سپری می‌کند، خاتون سابقه 8 قهرمانی با جعفری را دارد و بعد از قهرمانی فصل گذشته، آن‌ها در تلاش هستند تا بتوانند برای دومین فصل متوالی در بم جشن قهرمانی بگیرند. خاتون برای برپایی جشن قهرمانی‌اش راه نسبتاً آسانی را در مقابل خود می‌بیند چون فاصله 4 امتیازی با سپاهان باعث شده تا شاگردان جعفری بتوانند با یک برد خانگی در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ، جام قهرمانی را از آن خود کنند.

کیان نیشابور از جدول لیگ برتر فوتبال زنان کنار گذاشته شده و سپاهان و خاتون در هفته‌های آینده هر کدام یک بازی مقابل کیان دارند که اگر آن مسابقه لحاظ نشود، به جز تقابل رودررو، 2 تیم 6 امتیاز دست‌نخورده را در مقابل خود می‌بینند و تکیه بر همین فرمول باعث شده تا خاتون بم در یک‌قدمی تصاحب نهمین جام خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان باشد.

«جعفری» از روی دست «فرهاد» تقلب می‌کند؟

بمی‌ها در شرایطی در آستانه کسب نهمین جام خود هستند که آمار و ارقام استثنایی را به‌ثبت رسانده‌اند. شاگردان جعفری از 42 امتیاز ممکن، 40 امتیاز کسب کرده‌اند و تا پایان هفته چهاردهم هیچ باختی را متحمل نشده‌اند، آن‌هم در شرایطی که در گل خورده هم خاتون یک رکورد استثنایی دارد و شاگردان جعفری در طول 14 هفته، فقط 4 بار دروازه‌شان باز شده است.

استقلال تهران در فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال آقایان با هدایت فرهاد مجیدی توانست اولین قهرمانی تاریخ بدون تحمل حتی یک شکست را به‌دست آورد و رکورد کمترین گل خورده در یک فصل را هم به‌ثبت رساند و حالا بمی‌ها در مسیری مشابه استقلالِ فصل گذشته، در لیگ برتر فوتبال زنان به دنبال تاریخ‌سازی هستند.

سپاهان و «ایراندوست» در رویای بزرگ‌ترین انتقامِ سال!

مریم ایراندوست قهرمانی لیگ برتر را با ملوان بندرانزلی تجربه کرده و حالا در سودای آن است تا جام قهرمانی را در اصفهان هم بالای سر ببرد، هر چند که سپاهانی‌ها برای قهرمان شدن به یک معجزه بزرگ نیاز دارند اما حضور سرمربی نام‌آشنا و باتجربه‌ای مثل مریم ایراندوست روی نیمکت تیم‌شان باعث شده تا طلایی‌پوشان اصفهانی تا روز آخر برای رسیدن به جام تسلیم نشوند.

سپاهان در دوئل رفت برابر خاتون در ورزشگاه نقش‌جهان تا دقیقه 82 مقاومت کرد اما یک سهل‌انگاری باعث شد تا آن‌ها نتوانند در مقابل خاتون امتیاز کسب کنند اما شاگردان ایراندوست امیدوارند همان‌طور که از شهرداری سیرجان انتقام گرفتند و توانستند در سیرجان این تیم را شکست بدهند، با همان فرمول در بم جشن پیروزی برابر خاتون را به پا کنند تا در فاصله یک امتیازی با صدر جدول، سپاهانی‌ها بتوانند به اولین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان امیدوار شوند.

خاتون بم و سپاهان اصفهان، پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه در ورزشگاه فجر بم از ساعت 13 به مصاف هم خواهند رفت، مسابقه‌ای که برتری خاتون می‌تواند قهرمانی آن‌ها در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان را قطعی کند و برد سپاهان می‌تواند تنور رقابت را رسیدن به جام قهرمانی را داغ کند و نتیجه تساوی هم بمی‌ها را یک گام دیگر به کسب جام نزدیک خواهد کرد.

عکس:زهرا شکیبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا