فوتبال

جای خالی‌ای که باید پر شود

باتوجه به در پیش بودن مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال، مهدی تاج باید به سرعت از سرپرست نایب‌رئیسی سوم (زنان) فدراسیون رونمایی کند.

جای خالی‌ای که باید پر شود

باتوجه به در پیش بودن مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال، مهدی تاج باید به سرعت از سرپرست نایب‌رئیسی سوم (زنان) فدراسیون رونمایی کند.

به گزارش فوتبالز و به نقل از فوتبال360 در دوره جدید مدیریت فدراسیون فوتبال که از 10 اسفند 1399 آغاز شد، اعضای مجمع فدراسیون برای پست ریاست، به شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رأی اعتماد دادند و شهره موسوی هم در نقش نایب‌رئیس زنان، رأی قاطعی را از اعضا دریافت کرد؛ اما نه عمر عزیزی‌خادم به یک‌سال در عرصه مدیریت فدراسیون رسید و نه موسوی توانست دوره طولانی‌مدتی را در فدراسیون باشد و هیچ‌کدام‌شان موفق نشدند که یک دوره کامل مدیریتی را در فدراسیون فوتبال تجربه کنند.

13 ماه فعالیت در فدراسیون، 7 ماه دور کاری از زندان!

بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، به‌طور موقت مدیریت فدراسیون در اختیار میرشاد ماجدی قرار گرفت و بعد از او هم صندلی ریاست به مهدی تاج رسید اما در حوزه زنان، اوضاع کاملاً متفاوت است. 27 فروردین‌ماه سال جاری بود که خبر بازداشت شهره موسوی رسانه‌ای شد تا بعد از 13 ماه پرماجرا و البته نسبتاً موفق، موسوی به دلایلی غیرفوتبالی راهی زندان شود و بعد از این اتفاق جنجالی هم دیگر او به مانند سابق نتوانست در ساختمان فدراسیون فوتبال حضور پیدا کند.

محمدحسین حمیسی مدیر حراست فدراسیون فوتبال در جشن رونمایی از پیراهن تیم ملی که در آبان‌ماه برگزار شد، به شاکیان شهره موسوی که در مقابل محل برگزاری مراسم جشن پیراهن حضور پیدا کرده بودند اعلام کرد که دیگر موسوی حق حضور در فدراسیون فوتبال را ندارد و یک ماه بعد از این اعلام حمیسی، به‌طور رسمی مشخص شد که شهره موسوی از ساختار فدراسیون فوتبال خارج شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال عبور از روزهای بحرانی

مهدی تاج در 3 ماه اخیر که به صورت رسمی نام شهره موسوی از ساختار فدراسیون فوتبال خارج شده، در تلاش بوده تا جانشین او را در قامت سرپرست معرفی کند و سپس با معرفی سرپرست نایب‌رئیسی زنان به مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، بروکراسی اداری لازم برای نهایی‌کردن گزینه مورد نظرش را طی کند. در 3 ماه گذشته، گزینه‌های متعددی نام‌شان به میان آمده و حتی شایعه شده بود که در جلسه روز گذشته هیات‌رئیسه، قرار است تاج به صورت رسمی سرپرست نایب‌رئیسی زنان را معرفی کند اما این اتفاق رخ نداد که به‌نظر می‌رسد به دلیل برخی اعمال فشارها است.

رئیس فدراسیون فوتبال باتوجه به تجربه ناموفق حضور شهره موسوی و البته حواشی مرتبط با حضور لیلا صوفی‌زاده در دوره قبلی مدیریتش در فدراسیون فوتبال، به‌دنبال انتخاب یک چهره فوتبالی و موفق است تا بتواند بعد از حدود 9 ماه بلاتکلیفی شرایط فوتبال و فوتسال زنان، یک سکان‌دار نام‌آشنا و البته چهره‌ای فوتبالی و مرتبط را انتخاب کند تا بلکه با حضور چهره‌ای جدید، هم شرایط به سامان برسد و هم اوضاع بحرانی مدیریت شود.

اصرار ویژه «تاج» به انتخاب یک گزینه نام‌آشنا

تاج با وجود رایزنی‌هایی که با برخی گزینه‌ها داشته و البته مشورت‌هایی که در این زمینه برای انتخاب سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال گرفته، گفته می‌شود به دنبال انتخاب گلاره ناظمی است و از همان روز اول هم باتوجه به اقبال اعضای هیات‌رئیسه به انتخاب او و رزومه موفق ناظمی در عرصه مدیریت فوتبال، گزینه اصلی رئیس فدراسیون فوتبال برای انتخاب به عنوان سرپرست بوده است.

ناظمی به جز مدیریت قابل‌قبول در سازمان لیگ در عرصه برگزاری مسابقات فوتبال زنان، یکی از شناخته‌شده‌ترین داوران فوتسال ایران در سطح آسیا و جهان است و تجربیات ارزنده‌ای در این زمینه دارد و چهره‌ای شاخص در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به‌شمار می‌رود. رزومه قابل‌قبول و موفق گلاره ناظمی باعث شده تا رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به انتخاب او برای سرپرستی نایب‌رئیسی زنان خوشبین باشد، هر چند که ناظمی خود یکی از اعضای مجمع فدراسیون هم بوده و در بین اعضای مجمع هم مقبولیت ویژه‌ای دارد.

فشار عجیب وزارت ورزش؛ یکی از این 2 گزینه را انتخاب کن!

مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش در امور توسعه ورزش زنان با وجود آنکه بارها سعی داشته نسبت به موضوع انتخاب جانشین شهره موسوی خود را بی‌تفاوت نشان بدهد و انتخاب گزینه نهایی را منوط به تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال بداند، اما در عمل سعی داشته تا گزینه‌های موردنظر خود را به سمع و نظر مهدی تاج برساند و به‌نظر می‌رسد یکی از علل تاخیر در انتخاب جانشین موسوی به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال، فشارهای وارده از سوی وزارت ورزش‌وجوانان بوده است.

منصوره‌السادات هاشمی نایب‌رئیس زنان هیات فوتبال استان تهران در کنار نادره درودیان رئیس دپارتمان زنان فدراسیون فوتبال از جمله گزینه‌های مطرح شده از سوی وزارت ورزش‌وجوانان هستند. پیگیری‌های خبرنگار فوتبال 360 نشان می‌دهد که حتی در زمینه انتخاب سرپرست نایب‌رئیسی، جلساتی هم در ساختمان وزارت با حضور کاظمی‌پور برگزار شده و او درخواست خود را در این زمینه به گوش رئیس فدراسیون فوتبال رسانده است.

مهلت قانونی رو به پایان؛ سرپرست نایب‌رئیسی زنان تا 6 اسفندماه معرفی می‌شود

مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال قرار است 27 اسفندماه برگزار شود و گفته می‌شود مهدی تاج باتوجه به شرایط بحرانی فوتبال و فوتسال زنان ایران به‌دنبال سامان‌دادن شرایط کنونی است و تاج در نظر دارد تا با انتخاب سرپرست، نام او را به مجمع معرفی کند تا در جلسه پیش‌رو، رأی‌گیری در زمینه انتخاب قانونی نایب‌رئیس زنان هم انجام شود.

براساس دستور قانونی و آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده، دستور جلسه مجمع فوق‌العاده باید 21 روز قبل از برگزاری به سمع و نظر اعضا برسد و باتوجه به فرصت باقی‌مانده، رئیس فدراسیون تا ششم اسفندماه فرصت دارد تا سرپرست نایب‌رئیسی زنان را معرفی کند که باید دید در نهایت، تاج در انتخاب گزینه موردنظرش موفق خواهد شد یا فشارهای وارده، تصمیم او را در این زمینه تغییر می‌دهد.

با فوتبالز همراه شوید
اینستاگرام فوتبالز را دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا