فوتبال

90 دقیقه سرنوشت‌ساز برای تاریخ‌سازی

90 دقیقه سرنوشت‌ساز برای تاریخ‌سازی ||

صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا، فراتر از یک رویای برای فوتبال زنان ایران (در عرصه باشگاهی و ملی) بود اما حالا خاتون در آستانه محقق‌کردن این رویاست؛ اگر ستاره‌های تیم به خودشان بیایند.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا به نقطه پایان کارش در مرحله گروهی نزدیک می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که پرونده گروه نخست با صعود تیم‌های اینچئون هیوندای کره‌جنوبی و ابوظبی امارات بسته شده و ووهان جیانگدا چین هم چشم‌انتظار تعیین تکلیف برترین تیم‌های سوم است. در گروه دوم، ملبورن‌سیتی استرالیا به جمع 8 تیم برتر قاره رفته و در گروه سوم هم صعود تیم‌های اوراواردز ژاپن و هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها مسجل شده تا تکلیف 5 تیم از 8 تیم شرکت‌کننده در مرحله بعدی رقابت‌ها مشخص شده باشد.

خاتون، تنها نماینده فوتبال زنان ایران در این رقابت‌ها است؛ حضور نماینده ایران در بین 12 تیم برتر قاره آسیا بدون‌شک اتفاق مهم و تاریخی محسوب می‌شود و رسیدن به جمع 8 تیم برتر می‌تواند روزهای تاریخی فوتبال زنان را تمدید کند. نماینده ایران در اولین بازی‌اش برابر ملبورن‌سیتی استرالیا شکست خورد و در بازی دوم هم خاتونی‌ها در دقیقه (4+90) برد را با تساوی عوض کردند تا از 2 بازی فقط یک امتیاز به‌دست آورده باشند اما همچنان خاتون روی کاغذ شانس صعود دارد.

رقابت 6 تیم برای 3 سهمیه!

مرحله یک‌چهارم نهایی نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با حضور 2 تیم برتر هر گروه به‌علاوه 2 تیم برتر سوم برگزار می‌شود و خاتون باید شنبه از ساعت 16:30 به وقت تهران به مصاف کالج اسکالرز تایلند برود که این تیم هم شانس صعود به مرحله حذفی را دارد. در صورت برد ملبورن‌سیتی مقابل کایا ایلویلو فیلیپین، خاتون با یک تساوی هم صعود می‌کند اما نماینده ایران برای صعودی بی‌دردسر باید بتواند کالج اسکالرز را ببرد که در این‌صورت، صعود خاتون به مرحله حذفی و حضور در جمع 8 تیم برتر قاره آسیا حتمی است.

گمشده‌ای به نام زهرا قنبری!

زهرا قنبری بدون‌شک دور انتظارترین نمایش‌های ممکن را در لیگ قهرمانان زنان آسیا داشته است؛ ستاره‌ای که با کوله‌باری از تجربه و افتخار مثل کاپیتانی تیم ملی، برترین گلزن تاریخ فوتبال زنان ایران در عرصه ملی و باشگاهی و البته قهرمانی‌های سریالی در لیگ برتر همراه کاروان خاتون به تایلند رفته اما او نه برابر ملبورن‌سیتی و نه در جدال با کایا ایویلو نمایش خوبی نداشت. هر چند تک‌گل خاتون برابر نماینده فیلیپین را قنبری از روی نقطه پنالتی زد اما نمایش‌های او در جریان بازی، دور از انتظار بوده و شاید بازگشت قنبری به فرم ایده‌آل بتواند کلید عبور خاتون از حریف تایلندی باشد.

لطفاً از خواب بیدار شوید!

قنبری البته تنها ستاره خاموش ترکیب خاتون نیست و باید دایره انتقاد از ستاره‌های این تیم را گسترده‌تر کرد و به نمایش‌های ضعیف و دور از انتظار بازیکنانی مثل سرشین کمانگر، زهرا سربالی، سارا دیدار، سمانه چهکندی و حتی نگین زندی اشاره داشت. بدون‌شک در آوردگاه‌های مهم و بزرگی مثل لیگ قهرمانان زنان آسیا، تک‌فرصت‌ها می‌توانند سرنوشت‌ساز باشند اما فرصت‌سوزی‌های پرشمار زندی و دیدار پاشنه‌آشیل خاتون شد و تیمی که گل نزد، گل خورد و 2 امتیاز سرنوشت‌ساز را از دست داد.

چشم‌ها به ساق‌های شما دوخته است

خاتون البته در 2 بازی اخیر خود بازیکنان موفق و تاثیرگذاری هم داشته که باید به چهره‌هایی مثل ملیکا متولی، فاطمه پسندیده، فاطمه گرائیلی و البته مونا حمودی اشاره داشت. این تیم، پرافتخارترین تیم ایران است و 10 قهرمانی، شایستگی خاتون و مرضیه جعفری را در ایران اثبات کرده اما حالا برای تاریخ‌سازی در آسیا، یک 90 دقیقه سرنوشت‌ساز در انتظار خاتون است؛ 90 دقیقه‌ای که می‌تواند ویترین افتخارات خاتون را به دستاوردی بی‌سابقه در فوتبال زنان (در عرصه باشگاهی و ملی) مزین کند؛ حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا! ستاره‌های اسم‌ورسم‌دار خاتون اگر از خواب غفلت بیدار شوند و با همه‌ توان عصر شنبه برابر کالج اسکالرز بجنگند و خودباوری داشته باشند، تاریخ‌نگاری دور از ذهن نیست!

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:ای‌اف‌سی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا