فوتبال

قدم اول را محکم بردار

قدم اول را محکم بردار

خاتون، تنها نماینده فوتبال زنان ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا، باید در نخستین بازی‌اش در دور انتخابی به مصاف آرتی‌سی بوتان برود.

به گزارش فوتبالز کنفدراسیون فوتبال آسیا یک گام مهم و تاریخی را در مسیر توسعه فوتبال زنان برداشته و اتفاق ویژه رخ داده، برگزاری اولین دوره رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا است. در سالیان اخیر، مسابقات به صورت آزمایشی به انجام می‌رسید اما حالا از فصل پیش‌رو (25-2024) قرار است رقابت‌ها رسماً در قالب لیگ قهرمانان زنان آسیا برگزار شود و خاتون بم هم تنها نماینده فوتبال زنان ایران در اولین دوره این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

شاگردان مرضیه جعفری برای حضور در جمع 12 تیم مرحله گروهی، باید بتوانند از مرحله انتخابی گذر کنند؛ آن‌هم در حالی‌که در مرحله انتخابی با تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ همگروه شده‌اند. کاروان خاتون سفری پرماجرا و حدوداً یک‌روزه از تهران به مقصد تیمفو (محل برگزاری رقابت‌ها در کشور بوتان) داشت و بعد از حدود 22 ساعت به مقصد رسید. شاگردان جعفری در طول 2 روز گذشته تمرینات خود را پیگیری کرده‌اند و حالا باید فردا (یکشنبه) اولین بازی رسمی خود را در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا برابر تیم میزبان برگزار کنند.

ارتفاع 2400 متری، اولین چالش خاتون در بوتان!

خاتون در شرایطی باید فردا (یکشنبه) از ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه چانگ لیمیتانگ شهر تیمفو به مصاف آرتی‌سی بوتان برود که بدون‌شک مهم‌ترین چالش شاگردان جعفری در دوئل فردا، سازگار شدن با موقعیت آب‌وهوایی شهر تیمفو است. ارتفاع 2400 متری از سطح دریا باعث شده تا به لحاظ اکسیژنی، بازیکنان خاتون دچار چالش باشند؛ همان‌طور که در ایران، بازی‌های برگزار شده در ورزشگاه مس سرچشمه همواره به‌واسطه ارتفاع این شهر از سطح دریا برای بازیکنان چالش‌برانگیز می‌شود و به نظر می‌رسد که سازگار شدن با شرایط آب‌هوایی کار سختی برای ستاره‌های خاتون در دوئل فردا خواهد بود.

حریفی که با اولین قهرمانی آسیایی شد

آرتی‌سی بوتان تیم شناخته‌شده‌ای در قاره آسیا محسوب نمی‌شود؛ تیمی متشکل از بازیکنان اهل کشورهای بوتان، هند و بنگلادش. جالب آنکه لیگ بوتان سبقه‌ای 8 ساله دارد و در فصل گذشته برای اولین‌بار بود که آرتی‌سی توانست مقام قهرمانی رقابت‌ها را به‌دست آورد و سهمیه حضور در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را از آن خود کرد. بوتان در سطح ملی در قاره آسیا جایگاه مطلوبی ندارد و در رنکینگ فیفا هم در رتبه صدوهفتادوسوم است اما شاگردان جیگمه در سودای آن هستند تا بتوانند با کسب امتیاز برابر خاتون در مسیر تاریخ‌سازی و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا گام مهمی را بردارند.

مهم‌ترین ماموریت خط دفاع خاتون، مهار ماشین گلزنی بنگلادشی

سابینا خاتون بدون‌شک خطرناک‌ترین بازیکن ترکیب آرتی‌سی محسوب می‌شود. مهاجم باتجربه و 30 ساله‌ای اهل کشور بنگلادش که به صورت قرضی به تیم آرتی‌سی پیوسته، در طول 15 سال اخیر عضو تیم ملی کشورش بوده و توانسته 34 بار در تیم ملی بدرخشد. اوج درخشش او در دوران حضورش در باشگاه فوتبال باشوندارا کینگز بنگلادش بود که توانست در طول 4 فصل، 81 بار در این تیم موفق به گلزنی شود و حالا خط دفاعی خاتون کار سختی برای مهار این ستاره آماده دارد. دکی لازوم، پدیده 20 ساله بوتانی‌ها هم که در لیگ عربستان توپ می‌زند و به صورت قرضی از الاتحاد به آرتی‌سی پیوسته، دیگر ستاره زهردار و خطرناک خط حمله تیم بوتانی محسوب می‌شود.

ترکیب متحول‌شده خاتون و جای خالی نگین!

خاتون برای حضور در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا به سراغ تقویت فهرست خود رفت و عارفه سیدکاظمی، رها یزدانی، ملیکا متولی، گلنوش خسروی، فاطمه امینه‌برازجانی و فاطمه پسندیده، خریدهای قرضی خاتون محسوب می‌شوند که با حضور بازیکنان جدید به نظر می‌رسد شمایل ترکیب خاتون دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد. با این وجود، مصدومیت نگین زندی از ناحیه مُچ‌پا و عدم حضور او در ترکیب خاتون برای 2 مسابقه حساس پیش‌رو برای کادرفنی دردسرساز شده و بدون‌شک مهم‌ترین چالش مرضیه جعفری، انتخاب جایگزینی مناسب برای نگین زندی است. گفتنی است که خاتونی‌ها بعد از دوئل فردای خود با آرتی‌سی، باید چهارشنبه نظاره‌گر دوئل تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ باشند و بعد از آن در آخرین مسابقه مرحله انتخابی، شاگردان مرضیه جعفری روز شنبه (دهم شهریورماه) باید به مصاف نماینده هنگ‌کنگ بروند.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فروغ طاهرخانی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا