فوتبال

کامبکی به سوی صعود

کامبکی به سوی صعود

گلزنی مونا حمودی و شهناز جعفری‌زاده زمینه‌ساز برد خاتون ایران در اولین بازی مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا شد.

به گزارش فوتبالز لیگ قهرمانان زنان آسیا سرانجام بعد از مدت‌ها چشم‌انتظاری از راه رسید و خاتون، به عنوان تنها نماینده فوتبال زنان ایران در رقابت‌ها، با توجه به موقعیت تیم ملی در رنکینگ فیفا، باید از مرحله انتخابی کارش را آغاز می‌کرد. براساس قرعه‌کشی انجام شده، خاتون ایران با تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ در مرحله انتخابی همگروه شد و از میان این 3 تیم، یک تیم می‌تواند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا راه پیدا کند و از امروز (یکشنبه) مرحله انتخابی رقابت‌ها آغاز شد.

کاروان خاتون در سفری پرماجرا که حدود یک روز به طول انجامید، از تهران عازم تیمفویِ بوتان شد تا در محل برگزاری رقابت‌های مرحله انتخابی حضور پیدا کند. بعد از 3 روز برپایی تمرینات آماده‌سازی و آشنایی بیشتر با شرایط آب‌وهوایی تیمفو، شاگردان مرضیه جعفری امروز (یکشنبه) از ساعت 15:30 به وقت تهران به مصاف تیم آرتی‌سی بوتان رفتند؛ آن‌هم در حالی‌که خاتون، پرافتخارترین تیم زنان ایران محسوب می‌شود و در طرف مقابل، آرتی‌سی بعد از کسب اولین قهرمانی در لیگ بوتان توانست راهی رقابت‌های آسیایی شود.

مهدیه مولایی، فاطمه امینه‌برازجانی، سرشین کمانگر، شهناز جعفری‌زاده، عاطفه رمضانی، فاطمه پسندیده، فاطمه گرائیلی، زهرا سربالی، سمانه چهکندی، مونا حمودی و زهرا قنبری، تشکیل‌دهنده ترکیب اولیه خاتون در مسابقه امروز بودند. شاخص‌ترین چهره غایب ترکیب خاتون، نگین زندی بود که ستاره خوش‌تکنیک و سرعتی نماینده ایران به دلیل مصدومیت از ناحیه مُچ‌پا نتوانست در فهرست تیمش قرار گیرد و همین مسئله کار مرضیه جعفری برای انتخاب ترکیب اولیه تیمش دشوار کرد.

از والی دیدنی حمودی تا درخشش جعفری و تکمیل کامبک!

دو تیم بازی را پایاپای آغاز کردند اما رفته‌رفته توپ‌ومیدان بیشتر در اختیار بازیکنان خاتون قرار گرفت. اولین موقعیت جدی مسابقه امروز در دقیقه 14 از سوی مونا حمودی خلق شد که شوت پرقدرت او به تیرک دروازه آرتی‌سی برخورد کرد و زیرطاق دروازه این تیم فرو آمد اما داور مسابقه اعتقادی به گل نداشت! بعد از این موقعیت، رفته‌رفته بازیکنان آرتی‌سی پیش آمدند و در تلاش بودند تا بتوانند دروازه نماینده ایران را تهدید کنند که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد.

ریتو پورنا در دقیقه 27 از فاصله حدود 30 متری دروازه خاتون را هدف قرار داد که واکنش ضعیف و دور از انتظار مهدیه مولایی و اشتباه مهلک او زمینه‌ساز گل برتری آرتی‌سی شد. بعد از گلزنی پورنا، شاگردان مرضیه جعفری یکپارچه حمله شدند و به دنبال آن بودند تا بتوانند به گل تساوی برسند که روی ارسال سمانه چهکندی، مونا حمودی با یک ضربه والی دیدنی در دقیقه 34 توانست دروازه آرتی‌سی را فرو بریزد تا بازی به تساوی کشیده شود. در دقایق پایانی نیمه نخست، دو تیم فرصت‌هایی برای رسیدن به گل برتری داشتند اما تلاش‌شان راه به جایی نبرد تا نیمه اول با تساوی 1-1 خاتمه پیدا کند.

مرضیه جعفری در آغاز نیمه دوم به سراغ 2 تغییر در ترکیب تیمش رفت و مهدیه مولایی بعد از اشتباه مهلکی که در نیمه نخست داشت، جای خود را در خط دروازه به جای عارفه سیدکاظمی داد. ضمن آنکه سارا دیدار هم وارد ترکیب خاتون شد تا نماینده ایران با شمایلی تهاجمی کارش را در نیمه دوم آغاز کند. برخلاف جریانی بازی، آرتی‌سی صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد اما درخشش سیدکاظمی سد راه ثبت گل دوم نماینده بوتان شد تا بازی با تساوی 1-1 پیگیری شود.

نماینده بوتان برخلاف انتظار در نیمه دوم، نمایش بهتری داشت و آن‌ها فرصت پیاپی گلزنی روی دروازه خاتون ایجاد کردند که درخشش عارفه سیدکاظمی سد راه باز شدن دوباره دروازه ایران شد. روی ارسال یک ضربه ایستگاهی، توپ ارسالی ضربه قنبری به شهناز جعفری‌زاده رسید و او در دقیقه 75 توانست با ضربه سر خود، کامبک خاتون را تکمیل کند و گل دوم نماینده ایران را به‌ثمر رساند. در دقایق پایانی مسابقه، شاگردان جعفری در مدیریت بازی موفق بودند و حتی فرصت‌هایی برای رسیدن به گل سوم هم داشتند که تلاش‌شان نافرجام بود تا بازی با برتری 2 بر یک خاتون پایان یابد.

خاتون با این پیروزی، گام مهمی در مسیر صعود به مرحله گروهی برداشت؛ البته که هنوز در مرحله انتخابی، 2 دیدار دیگر باقی‌مانده است. آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از ساعت 15:30 به وقت تهران به مصاف هم می‌روند و در آخرین بازی مرحله انتخابی هم خاتون باید روز شنبه دهم شهریورماه از ساعت 15:30 به وقت تهران رو در روی نماینده هنگ‌کنگ قرار گیرد. با توجه به پیروزی به‌دست آمده در جدال امروز، شاگردان مرضیه جعفری برای رسیدن به مرحله گروهی راه نسبتاً همواری دارند و باید دید در بازی بعدی مقابل کیچه چه عملکردی از خود به جای می‌گذارند.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فروغ طاهرخانی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا