فوتبال

نبازید تا تاریخ‌ساز شوید!

نبازید تا تاریخ‌ساز شوید!

برد یک‌گله کیچه هنگ‌کنگ برابر آرتی‌سی بوتان، بیش از پیش دوئل خاتون در روز پایانی مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا را حساس و حائزاهمیت کرده است.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های انتخابی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا از روز یکشنبه چهارم شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرد که خاتون، به عنوان تنها نماینده فوتبال زنان ایران در این رقابت‌ها در نخستین گام به مصاف تیم آرتی‌سی بوتان رفت. شاگردان مرضیه جعفری با وجود دریافت گل اول، موفق شدند با درخشش مونا حمودی و شهناز جعفری‌زاده، گل خورده را جبران کنند و کامبک زدند تا گام نخست را با موفقیت و کسب پیروزی بردارند.

خاتون در روز دوم مسابقات انتخابی در شرایطی با قرعه استراحت مواجه شد که تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ رودرروی هم قرار گرفتند. با توجه به برتری 2 بر یک خاتون برابر نماینده بوتان، شکست در این مسابقه می‌توانست زمینه‌ساز حذف قطعی آرتی‌سی از مرحله انتخابی رقابت‌ها و ناکامی این تیم در مسیر رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا باشد و همین مسئله باعث شد تا نماینده بوتان، در حالی‌که میزبان رقابت‌ها هم بود، با انگیزه بیشتری پا به مسابقه بگذارد.

از حذف آرتی‌سی در خانه تا امیدوار شدن کیچه به صعود

کیچه هنگ‌کنگ یکی از تیم‌های کمتر شناخته‌شده اما قدرتمند منطقه شرق آسیا محسوب می‌شود. نماینده هنگ‌کنگ توانست نمایش برتری نسبت به حریف خود داشته باشند و آن‌ها در نیمه نخست با برتری یک‌گله به رختکن رفتند و در نیمه دوم هم این برتری را حفظ کردند. با این وجود برتری یک‌گله مقابل نماینده بوتان در شرایطی به‌ثبت رسید که خاتون در بازی اول با نتیجه 2 بر یک مقابل آرتی‌سی پیروز شده بود و این مسئله بدان معناست که خاتون فعلاً جایگاه بالاتری نسبت به نماینده هنگ‌کنگ به دلیل گل زده بیشتر دارد. ضمن آنکه با نتیجه این دیدار حذف آرتی‌سی بوتان از مرحله انتخابی با پذیرش 2 باخت پیاپی قطعی شد.

خاتون برای تاریخ‌سازی فقط نباید بازنده شود!

خاتون ایران بعد از کسب پیروزی برابر آرتی‌سی بوتان، حالا باید روز شنبه (دهم شهریورماه) از ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه چانگ لیمیتانگ شهر تیمفو کشور بوتان، به مصاف کیچه هنگ‌کنگ برود. با توجه به نتیجه دیدار کیچه برابر آرتی‌سی و برتری یک‌گله نماینده هنگ‌کنگ، نماینده ایران از تفاضل بهتری نسبت به کیچه برخوردار است و همین مسئله باعث شده تا خاتون در روز پایانی مرحله انتخابی، با کسب نتیجه برد و یا حتی تساوی بتواند تاریخ‌سازی کند و به مرحله گروهی صعود کند؛ چرا که فقط در صورت تحمل شکست، امید خاتون به صعود به مرحله گروهی و تاریخ‌سازی به صفر می‌رسد و کیچه هنگ‌کنگ راهی مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا خواهد شد و در صورت پذیرش کسب نتیجه تساوی (به دلیل گل زده بیشتر) و یا پیروزی خاتون برابر کیچه، خاتون به مرحله گروهی راه پیدا می‌کند.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فروغ طاهرخانی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا