فوتبال

امیدوار به موفقیت خاتون در پاتوم‌تانی

امیدوار به موفقیت خاتون در پاتوم‌تانی ||

خاتون به عنوان نماینده ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا در هفته پیش‌رو کار خود را در این مسابقات دنبال می‌کند.

به گزارش فوتبالز خاتون برای رسیدن به جمع 12 تیم مرحله گروهی، در مرحله مقدماتی ابتدا از سد آرتی‌سی بوتان گذر کرد و سپس شاگردان مرضیه جعفری موفق شدند کیچه هنگ‌کنگ را شکست بدهند تا صعودی مقتدرانه به جمع 12 تیم مرحله گروهی داشته باشند. حالا براساس قرعه‌کشی انجام شده، خاتون باید در مرحله گروهی با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند و ورزشگاه بی‌جی شهر پاتوم‌تانی تایلند که به تیم پاتوم‌یونایتد تعلق داشته و ظرفیتی 15 هزار نفری دارد، قرار است میزبان رقابت‌ها باشد.

سفر به تایلند در غیاب (1+1) ستاره!

کاروان تیم خاتون در حالی عازم کشور تایلند شد که شاگردان مرضیه جعفری ابتدا از تهران به دبی سفر کردند و بعد از توقفی کوتاه در این شهر، عازم بانکوک شدند و در پایتخت کشور تایلند، محل‌اقامت نماینده ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا است. شاگردان جعفری در حالی به کشور تایلند سفر کرده‌اند که بازخوانی فهرست خاتون نشان می‌دهد که این تیم با شمایلی متفاوت‌تر از قبل قرار است در 3 مسابقه آسیایی پیش‌رو حضور پیدا کند.

عارفه سیدکاظمی، رها یزدانی، فاطمه امینه‌برازجانی، ملیکا متولی و فاطمه پسندیده که در مرحله انتخابی با قراردادی قرضی به خاتون پیوسته بودند، در جمع بازیکنان این تیم ماندنی شده و همراه کاروان خاتون به تایلند سفر کرده‌اند. با این وجود، گلنوش خسروی جایی در جمع شاگردان مرضیه جعفری ندارد و او بعد از اتمام قرارداد قرضی‌اش با خاتون به تیم سپاهان پیوسته است. جالب آنکه در کنار خسروی، زهرا سربالی، هافبک باتجربه خاتون هم همراه این تیم به بانکوک سفر نکرده و قرار است به‌زودی قراردادش با گل‌گهر را نهایی کند؛ آن‌هم در حالی‌که سمیه اسدیان و سمانه چهکندی هم در آستانه انتقال به گل‌گهر هستند اما در این سفر آسیایی، کاروان تیم خاتون را همراهی کرده‌اند. مریم دینی، مهاجم آینده‌دار فوتبال زنان هم دیگر چهره ویژه فهرست خاتون در سفر به تایلند محسوب می‌شود.

لیست نفرات خاتون برای حضور در لیگ قهرمانان زنان آسیا

مهدی مولایی، عارفه سیدکاظمی، رها یزدانی، ملیکا متولی، فاطمه امینه برازجانی، سرشین کمانگر، سمیه اسدیان، شهناز جعفری‌زاده، عاطفه رمضانی‌زاده، فاطمه پسندیده، فاطمه گرائیلی، طاهره پیروزی، زهرا قنبری، مونا حمودی، سمانه چهکندی، سارا دیدار، نگین زندی و مریم دینی

از تقویت کادرفنی تا راه سخت برای تاریخ‌سازی!

مرضیه جعفری در کنار تقویت فهرست نفرات خاتون به سراغ تقویت کادرفنی تیمش هم رفته و در تورنمنت پیش‌رو قرار است کوهستان خسروی، ستاره پیشین خاتون که به تازگی به جرگه مربیان پیوسته، در نقش دستیار در کنار جعفری حضور داشته باشد. نکته مهم آنکه خاتون با قرعه سختی در مرحله گروهی مواجه شده و شاگردان جعفری برای کسب موفقیت باید رودرروی قهرمانان فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی تایلند فیلیپین و البته استرالیا قرار گیرند.

خاتون پیش از سفر به بانکوک قرار بود اردویی در یکی از شهرهای جنوبی ایران داشته باشد تا از لحاظ آب‌وهوایی شرایط برای شاگردان مرضیه جعفری شبیه‌سازی شود که این اتفاق رخ نداد. با این وجود، نماینده ایران در اولین دوره رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا امیدوار به تاریخ‌سازی است و شاگردان جعفری امیدوارند که بتوانند در جمع 8 تیم برتر مسابقات حضور پیدا کنند. گفتنی است که نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با حضور 12 تیم در 3 گروه انجام می‌شود و از هر گروه، دو تیم برتر مستقیماً به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند و همچنین 2 تیم برتر سوم هم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند شد. در صورت صعود از مرحله گروه، مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی در فروردین‌ماه 1404 به انجام می‌رسد.

برنامه خاتون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا
یکشنبه 15 مهرماه

خاتون ایران – ملبورن‌سیتی استرالیا (ساعت 12:30 به وقت تهران)

کالج اسکالرز تایلند – کایا ایلویلو فیلیپین (ساعت 16:30 به وقت تهران)

چهارشنبه 18 مهرماه

کایا ایلویلو فیلیپین – خاتون ایران (ساعت 12:30 به وقت تهران)

ملبورن‌سیتی استرالیا – کالج اسکالرز تایلند (ساعت 16:30 به وقت تهران)

شنبه 21 مهرماه

کایا ایلویلو فیلیپین – ملبورن‌سیتی استرالیا (ساعت 12:30 به وقت تهران)

خاتون ایران – کالج اسکالرز تایلند (ساعت 16:30 به وقت تهران)

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فوتبال360

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا