فوتبال

دختران ایرانی پتانسیل بالایی دارند

دختران ایرانی پتانسیل بالایی دارند ||

خاتون ایران شب گذشته یک دستاورد دیگر به ویترین افتخارات خود اضافه کرد و این تیم بمی که پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران با کسب 10 عنوان قهرمانی است، موفق شد در نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا، جلوتر از تیم‌های قدرتمندی چون کایا ایلویلو فیلیپین و کالج اسکالرز تایلند به جمع 8 تیم برتر آسیا راه پیدا کند؛

به گزارش فوتبالز مرضیه جعفری، سکان‌دار خاتون که روزهای تلخ‌ و شیرینی را روی نیمکت این تیم تجربه کرده، بدون‌ شک نقش مهمی در این صعود داشت. چرا که خاتون شب گذشته از حریف تایلندی خود عقب افتاد اما استراتژی مدنظر جعفری برای کامبک جواب داد و در نیمه مربیان، نماینده ایران به گل برتری رسید تا جعفری بعد از کسب 10 قهرمانی همراه تیم خاتون، این‌بار صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا را تجربه کند. مرضیه جعفری در نخستین مصاحبه‌اش بعد از صعود تاریخی خاتون، صحبت‌های جالب‌توجهی را درباره عملکرد تیمش در مسابقات اخیر و صعود تاریخی به‌ثبت رسیده انجام داده است.

از بازی با حریف استرالیایی آغاز کنیم؛ ملبورن‌سیتی صعود بی‌حرف‌ و حدیثی داشت و پیش‌بینی می‌شد مقابل این تیم کار سختی داشته باشید.

نبرد اول با ملبورن‌سیتی بود و شما دیدید که این تیم مقابل حریفان فیلیپینی و تایلندی‌مان به آسانی پیروز شد اما با وجود آنکه برابر تیمِ ما با همه‌ قوا آمده بود، به سختی توانست برنده شود. ما در بازی با رقیب استرالیایی، می‌دانستیم که سطح فوتبال‌مان چقدر متفاوت است و چون هدف‌مان صعود از مرحله گروهی بود، نمی‌خواستیم بی‌گدار به آب بزنیم و فکر می‌کنم نتیجه‌ای که مدنظرمان بود را گرفتیم.

برسیم به نبرد با کایا ایلویلو؛ تیم‌تان برای بردن فقط چند ثانیه کم آورد…

در مصاف با کایا ایلویلو ما تا دقیقه (4+90) برنده بازی بودیم. فکر نمی‌کنم تیمی در تاریخ فوتبال زنان ایران با 3 دفاع در مسابقات بین‌المللی بازی کرده باشد اما تیم ما برابر حریف فیلیپینی 3 دفاعه بود؛ چون هدف‌مان فقط و فقط کسب پیروزی بود و تا دقیقه (4+90) هم جلو بودیم که متاسفانه گل تساوی را دریافت کردیم.

کامبک مقابل کالج اسکالرز و تاریخ‌سازی. حریف قدرتمندی داشتید اما یک برد تاریخی به‌دست آمد

باید بگویم که واقعاً کالج اسکالرز خیلی تیم قدرتمندی بود و صادقانه بخواهم بگویم، ما مقابل حریف تایلندی کارمان سخت‌تر از حریف استرالیایی بود! خدا را شکر که در این بازی توانستیم برنده شویم و 3 امتیاز را بگیریم و صعود کنیم. واقعاً یکایک بازیکنان‌مان فوق‌العاده بودند و رگ غیرت ایرانی بچه‌ها بود که در بازی آخر، باد کرد و همه توان‌شان را گذاشتند که ببریم. خوشبختانه توانستیم حریف قدرتمند تایلندی را شکست دهیم و به خواسته‌مان برسیم.

تیم‌تان باید بلافاصله از هفته آینده وارد فصل جدید لیگ برتر شود؛ هدف‌گذاری‌تان در این فصل چیست؟

لیگ ما جزو لیگ‌های منظم است و واقعاً باید از مدیریت گلاره ناظمی تشکر کرد. بدون‌ شک برگزاری منظم مسابقات داخلی در مسیر موفقیت تیم در رقابت‌های آسیایی نقش‌آفرین بود. ما تیم‌ها و مربیان هم باید اخلاق‌ مدارانه رفتار کنیم و فکر می‌کنم اخلاق مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به بازیکنان تیم آموزش بدهیم اما متاسفانه گاهی اوقات ما مربیان، راه‌ و رسمی به بازیکنان می‌آموزیم که درست نیست! تمام تلاش‌مان در فصل جدید این است که بتوانیم از عنوان قهرمانی‌مان دفاع کنیم که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

از دیشب تیم شما در کانون توجهات قرار گرفت و صعود تاریخی‌تان بازتاب فوق‌العاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

خیلی خوشحالم. البته من هیچ‌کاری نکردم و بچه‌های من همه کار کردند و خوشحالم در این شرایط بچه‌های تیم خاتون توانستند در مردم ایران را شاد کنند؛ چرا که این اتفاق به نظر من، بزرگ‌ترین کاری بود که بچه‌ها می‌توانستند انجام بدهند و دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم. واقعا جا دارد مدیرعامل تیم‌مان هم تشکر کنم که در بازی آخر، کنار ما بودند و به ما و بچه‌ها قوت قلب دادند. از ایشان بی‌نهایت ممنونم؛ چون همیشه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، نفر اول بوده‌اند و قدردان زحمات‌شان هستم که همواره دل مردم را در شرایط فوتبالی و غیرفوتبالی شاد کرده‌اند.

صحبت پایانی‌
بچه‌های تیم من بار دیگر نشان دادند که چقدر در این کشور، دختران ایرانی پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. جا دارد از مردم ایران هم تشکر کنم که به ما دلگرمی دادند و واقعا انرژی مثبت‌شان محرک تیم ما بود و خوشحالم که توانستیم خوشحال‌شان کنیم.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فروغ طاهرخانی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا