فوتبال

خواب تابستانی استقلال و پرسپولیس!

خواب تابستانی استقلال و پرسپولیس!

برگزاری شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به تعویق افتاده و شمار تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید رقابت‌ها مشخص نیست.

به گزارش فوتبالز لیگ برتر فوتبال زنان ایران به برگزاری شانزدهمین دوره خود نزدیک می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که قرار بود فصل جدید رقابت‌ها از ابتدای شهریورماه آغاز شود و مسئولان سازمان لیگ امیدوار بودند تا بتوانند با برنامه‌ریزی فشرده، تا پیش از پایان سال 1402، لیگ شانزدهم را به پایان ببرند اما حالا باتوجه به در پیش بودن مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس و درخواست کادرفنی تیم ملی برای در اختیار داشتن بازیکنان و البته در پیش بودن مسابقات آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا، ساختار برگزاری مسابقات تغییر کرده است.

مسئولان سازمان لیگ بعد از جلسه با مدیران فدراسیون فوتبال و البته طرح درخواست کادرفنی تیم ملی برای تغییر زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر، به خواسته مریم آزمون احترام گذاشته و با توجه به درخواست مطرح شده، مسابقات فصل جدید 2 ماه به تعویق افتاد و حالا طبق آخرین برنامه زمان‌بندی اعلام شده، قرار است از اواخر آبان‌ماه و یا اوایل آذرماه، فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران آغاز شود و با توجه به شرایط به‌وجود آمده، این مسابقات در ماه‌های ابتدایی سال 1403 به پایان خواهد رسید.

لیگی که فعلاً 13 تیم دارد!

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد از سال آینده بند تیم‌داری در حوزه زنان را باتوجه به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا، برای صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌ها الزامی کند و همین مسئله باعث شده تا مسئولان سازمان لیگ به دنبال راهکاری برای تسهیل در مسیر صدور مجوز تیم‌های ایرانی باشند. این موضوع سبب آن شد تا طرح اعطای امتیاز تیم در لیگ برتر فوتبال زنان به باشگاه‌هایی که در لیگ برتر مردان هم تیم‌داری می‌کنند، به هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ارسال شود.

هیات‌رئیسه با این طرح موافقت کردند تا شرایط برای حضور باشگاه‌های فعال در لیگ برتر مردان برای حضور در لیگ برتر زنان (بدون خرید امتیاز) فراهم شود. در روزهای گذشته مسئولان سازمان لیگ با اعلام رسمی این مصوبه امیدوار بودند که بتوانند به شمار تیم‌های حاضر در لیگ شانزدهم بیفزایند که طبق آخرین پیگیری‌ها، 3 باشگاه برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

تیم‌های خاتون بم، سپاهان اصفهان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، نماینده البرز، ایساتیس کران فارس، زارع باتری سنندج و پالایش گاز ایلام 8 تیمی هستند که فصل گذشته توانستند در بین تیم‌های لیگ برتری باقی بمانند و تیم‌های ستارگان تیکا تهران و توکان مهام آیریا تهران هم از لیگ یک راهی لیگ برتر شدند. به جز این 10 تیم، در روزهای گذشته باشگاه‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال خوزستان و پیکان تهران هم با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند تا در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان تیمداری کنند تا شمار تیم‌ها به عدد 13 برسد.

فعلاً خبری از متمول‌ها نیست!

استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان از جمله باشگاه‌هایی بودند که در روزهای گذشته نام‌شان در حوالی لیگ برتر فوتبال زنان شنیده می‌شد. در این زمینه گفته می‌شود که تصمیم گل‌گهری‌ها برای عدم تیم‌داری در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان قطعی شده اما سایر باشگاه‌ها هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند. جالب آنکه سرخابی‌های پایتخت با وجود آنکه شایعاتی درباره تیمداری‌شان در لیگ برتر فوتبال زنان مطرح بود، فعلاً هیچ واکنشی نسبت به مصوبه جدید سازمان لیگ نداشته‌اند.

گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان در این‌باره توضیح داد: «پیش از آنکه مصوبه نهایی شود، آقای درویش به دنبال تیم‌داری بودند اما به‌نظر می‌رسد باتوجه به شرایط باشگاه پرسپولیس، فعلاً آن‌ها قصدی برای حضور در عرصه فوتبال زنان ندارند. مسئولان باشگاه استقلال هم هیچ پیگیری در روزهای گذشته نداشته‌اند و نامه‌ای هم از سوی باشگاه‌هایی مانند تراکتور تبریز و فولاد خوزستان نیامده است».

ناظمی با اشاره به تسهیلات به‌وجود آمده برای باشگاه‌ها گفت: «ضرب‌الاجل ما به باشگاه تا هفدهم تیرماه است اما باتوجه به تعویق مسابقات لیگ برتر، این زمان هم تمدید خواهد شد. امیدوارم در راستای رشد کیفی لیگ برتر فوتبال زنان، باشگاه‌های نام‌آشنا هم به فعالیت در این رقابت‌ها ترغیب شوند و طی روزهای آینده باشگاه‌های بیشتری آمادگی خود را برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان اعلام کنند».

سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی تنها باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال مردان ایران هستند که در لیگ برتر زنان هم تیم‌داری می‌کنند و به این جمع، نام باشگاه‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال خوزستان و پیکان تهران هم اضافه شده و این احتمال وجود دارد تا باتوجه به تمدید فرصت برای اعلام باشگاه‌ها، به شمار تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان افزوده شود. خواب تابستانی استقلال و پرسپولیس!

📰 منبع :فوتبال360  📸عکس :آریا جعفری

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا