فوتبال

سرنوشت مبهم سرمربیِ قهرمان

سرنوشت مبهم سرمربی قهرمان

مدیران باشگاه سپاهان در حال برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمندانه تیم فوتبال زنان این باشگاه در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هستند.

به گزارش فوتبالز سپاهان اصفهان با وجود آنکه در لیگ برتر فوتبال مردان جزو تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی محسوب می‌شود اما عمر حضور طلایی‌پوشان در سطح اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان به یک‌دهه نمی‌رسد. بعد از آنکه تیم آینده‌سازان میهن اصفهان توانست فاتح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان شود، این تیم منحل شده و از فصل بعد، سپاهان اصفهان جایگزین این تیم شد. در طول 6 فصل اخیر که طلایی‌پوشان در لیگ برتر فوتبال زنان تیم‌داری کرده‌اند، هیچ‌گاه آن‌ها نتوانسته‌اند به مقام قهرمانی برسند. سرنوشت مبهم سرمربی قهرمان

سپاهانی‌ها در 6 سال حضورشان در لیگ برتر فوتبال زنان، 3 مقام سومی را به‌دست آورده‌اند و بهترین دستاورد آن‌ها هم نایب‌قهرمانی بوده است که در فصل گذشته به‌دست آمد؛ آن‌هم در شرایطی که هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی برای اولین‌بار در اختیار مریم ایراندوست قرار گرفت و سرمربی سابق تیم ملی زنان ایران توانست این تیم اصفهانی را به عنوان نایب‌قهرمانی برساند. در شرایطی که تصور می‌شد ایراندوست برای دومین فصل پیاپی در اصفهان کارش را دنبال کند، اما او جدایی پرابهامی از تیم سپاهان داشت.

ایراندوست بعد از آنکه از تیم سپاهان اصفهان جدا شد و قراردادش با این تیم اصفهانی تمدید نشد، با مسئولان باشگاه شهرداری سیرجان به توافق رسید و فصل آینده روی نیمکت این تیم مدعی خواهد نشست. مدیران باشگاه سپاهان برای انتخاب جانشین مریم ایراندوست، با چندین گزینه مختلف وارد مذاکره شده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به تعویق زمان برگزاری مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان، فرآیند انتخاب سرمربی جدید احتمالاً طولانی‌تر خواهد شد.

اردلان، مثلث قدرت را در فوتبال زنان تکمیل می‌کند؟

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان در زمینه انتخاب سرمربی تیم فوتبال زنان این باشگاه به میترا چین‌سری اختیار تام داده و مدیر ورزش زنان باشگاه سپاهان در حال رایزنی برای انتخاب بهترین گزینه است. چین‌سری برای انتخاب جانشین مریم ایراندوست به سراغ یک گزینه غیرمنتظره رفته و پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مذاکرات میان مسئولان باشگاه سپاهان و نیلوفر اردلان مثبت پیش رفته و طرفین به توافقات اولیه دست پیدا کرده‌اند!

نیلوفر اردلان در عرصه مربیگری در رشته فوتسال در سالیان گذشته فعال بوده و در دو فصل اخیر توانسته در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان ایران همراه تیم پیکان عنوان قهرمانی را به‌دست آورد اما گفته می‌شود که او به دنبال یک چالش جدید است و به همین واسطه با مدیران باشگاه سپاهان وارد مذاکره شده است. جالب آنکه اردلان در دوران بازی خود هم مسیری مشابه دوره سرمربیگری را در پیش گرفت؛ به‌طوری که او ابتدا در تیم ملی فوتبال کاپیتان شد و سپس کارش را در تیم ملی فوتسال پیش برد و در قامت کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان از میادین خداحافظی کرد.

اردلان در شرایطی پای میز مذاکره با مدیران باشگاه سپاهان نشسته که کارنامه درخشانی در عرصه مربیگری در فوتسال دارد و دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در 3 فصل سرمربیگری او به‌چشم می‌آید. با توجه به حضور مرضیه جعفری روی نیمکت خاتون بم و مریم ایراندوست روی نیمکت سپاهان اصفهان، بدون‌شک انتخاب نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی جدید سپاهان می‌تواند بر جذابیت‌های لیگ برتر فوتبال زنان بیفزاید.

بمبی که شاید منفجر نشود!

سپاهانی‌ها که در لیگ برتر فوتبال مردان در روزهای گذشته توانسته‌اند در بازار نقل‌وانتقالات پررنگ حاضر شوند و به اصطلاح در زمینه بمب‌ترکانی موفق بوده‌اند، با انتخاب نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال زنان این باشگاه به دنبال بمب‌ترکانی در حوزه زنان هستند. البته که هنوز مذاکرات با اردلان نهایی نشده و این سرمربی جوان اما باتجربه برای انتقال از فوتسال به فوتبال مردد است و هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و پاسخ خود را به مدیران باشگاه اعلام نکرده است. نیلوفر اردلان با توجه به پیشنهاداتی که برای مربیگری در سوپرلیگ فوتسال زنان دارد و البته احتمال سرمربیگری‌اش در تیم ملی فوتسال زنان، نسبت به پذیرش پیشنهاد حضور در تیم فوتبال زنان سپاهان مردد شده و فرصت بیشتری برای بررسی این پیشنهاد خواسته است.

مریم جهان‌نجاتی، دیگر سرمربی است که نامش به عنوان گزینه هدایت تیم زنان سپاهان اصفهان به میان آمده است. با توجه به تعیین‌تکلیف شرایط کادرفنی تیم‌های مدعی از جمله خاتون بم و شهرداری سیرجان، سپاهانی‌ها هم به دنبال آن هستند تا به شرایط نیمکت خود سامان بدهند. گفته می‌شود که برنامه‌ریزی طلایی‌پوشان بلندمدت بوده و آن‌ها به دنبال انتخاب سرمربی با قراردادی 3 ساله هستند؛ مطابق برنامه‌ای که در فوتبال مردان پیاده‌سازی شد و هنوز دو فصل دیگر از قرارداد ژوزه مورایس باقی مانده است.

📰 منبع :فوتبال360  📸عکس :زهرا شکیبا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا