فوتبال

زنگ تفریح در خاک کازان!

زنگ تفریح در خاک کازان!

تیم ملی فوتبال زنان روسیه با ارائه نمایش مالکانه و برتر خود در پایان یک بازی یک‌طرفه توانست در مقابل تیم ملی زنان ایران به برتری 4 گله دست پیدا کند.

به گزارش فوتبالز زنان فوتبال ایران خود را برای حضور در مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس آماده می‌کنند و در این مسیر، با هماهنگی انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال و مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان، برگزاری اردوی آماده‌سازی در کشور روسیه در فیفادی ماه جولای در دستور کار قرار گرفت. با نظر مریم آزمون، با حضور 20 بازیکن، اردوی آماده‌سازی زنان فوتبال ایران به میزبانی کشور روسیه آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، شاگردان آزمون باید در دو بازی دوستانه مقابل تیم ملی روسیه قرار می‌گرفتند.

ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران امروز (جمعه) در اولین مسابقه دوستانه مقابل روسیه که نخستین تقابل در تاریخ فوتبال زنان دو کشور بود، در ورزشگاه مرکزی شهر کازان برابر حریفی خود قرار گرفتند. نکته جالب‌توجه اینکه بعد از 2 سال، برای اولین‌بار روس‌ها در خانه از رقبای خود میزبانی می‌کردند و السو عبدالینا که در تیم چلسی انگلیس عضویت داشته و نقش مهمی در ترکیب تیم ملی روسیه دارد، امروز قرار بود برای اولین‌بار در خاکِ کشور روسیه برای تیم ملی کشورش به میدان برود!

روس‌ها دو هفته پیش از رویارویی با تیم ملی فوتبال زنان ایران در دو بازی دوستانه در کشور چین به مصاف تیم ملی زنان این کشور رفتند که هر دو مسابقه با شکست شاگردان یوری کراسنوژان به پایان رسید. کراسنوژان برای انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی ایران به سراغ تغییر و تحولات گسترده در فهرست تیمش رفت و با میدان دادن به بازیکنان کم‌نام‌ونشان‌تر، روی نام ستاره‌هایی مانند نلی کوروفکینا، ناتالیا پریپینا، لینا یاکوپوا، نادژدا اسمیرنوا، مارگاریتا چرنومیردینا و تاتیانا شچرباک خط قرمز کشید.

آتش بازی روس‌ها در نیمه نخست

مریم آزمون برای مسابقه امروز تصمیم گرفت تا در ترکیب اولیه به زهرا خواجوی، فاطمه امینه‌برازجانی، حدیث بساط شیر، زینب عباسپور، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، زهرا قنبری، شبنم بهشت، سمانه چهکندی، افسانه چترنور و نگین زندی میدان بدهد. دو تیم در حضور نزدیک به 2 هزار تماشاگر در ورزشگاه مرکزی کازان از ساعت 16:10 کار خود را آغاز کردند و شاگردان یوری کراسنوژان در تیم ملی روسیه از همان دقایق ابتدایی مسابقه صاحب توپ و میدان بودند.

روس‌ها در دقیقه 2 از روی ارسال یک ضربه کرنر فرصت مناسبی برای گلزنی داشتند اما اشتباه عجیب ژوزه دیانا مدافع میانی این تیم باعث شد تا توپ پیش از ورود به دروازه ایران به او برخورد کند و همین مسئله باعث شد تا از سوی داور مسابقه اعلام آفساید شود. قرمزپوشان به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و تلاش‌شان برای رسیدن به گل اول ادامه داشت که در دقیقه 18 والریا بیزنکووا موفق به گلزنی شد اما کمک‌داور مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا همچنان بازی بدون گل مساوی باقی بماند.

السو عبدالینا مدافع چپ خوش‌تکنیک تیم ملی روسیه با استفاده از غفلت مدافعان تیم ایران روی ریباند ضربه ناتالیا ماشینا، توانست در دقیقه 28 قفل دروازه ایران را بشکند. حملات پردامنه تیم ملی زنان روسیه روی دروازه ایران ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 36، خطای هند فاطمه امینه‌برازجانی باعث اعلام پنالتی به سود روس‌ها شد که آنا بلومیتسوا توانست اختلاف را به دو گل برساند.

شاگردان کراسنوژان به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند که والریا بیزنکووا بعد از ثبت یک گل مردود، سرانجام در دقیقه 42 توانست دروازه ایران را با ضربه خود فرو بریزد تا نیمه نخست با برتری 3 گله تیم ملی زنان روسیه به پایان برسد. در بین دو نیمه، دو تیم در ترکیب خود دست به تغییرات مهمی زدند و روس‌ها به دنبال مدیریت بازی بودند و در نقطه مقابل، مریم آزمون امید به تقویت خط حمله تیم ایران داشت.

بردی به راحتی آب خوردن!

زنان فوتبال ایران در نیمه نخست هیچ شوتی به سوی دروازه روسیه روانه نکردند تا بیش از پیش نمایش ضعیف شاگردان آزمون نمایان شود. تیم ملی زنان روسیه در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بود و ناتالیا ماشینا در دقیقه 54 توانست گل چهارم را به سود شاگردان یوری کراسنوژان به‌ثمر برساند که با اعلام داور مسابقه، گل ستاره روس‌ها در شرایط خطا به‌ثمر رسیده بود تا نتیجه بازی 3 بر صفر باقی بماند.

مونا حمودی که در نیمه دوم به ترکیب ایران اضافه شده بود، در دقیقه 60 اولین شوت ایران در مسابقه امروز را روانه دروازه تیم ملی روسیه کرد که ضربه حمودی با بدشانسی به تیرک دروازه تیم ملی زنان روسیه برخورد کرد. روس‌ها با تغییر و تحولات گسترده در ترکیب تیم‌شان در نیمه دوم، به دنبال میدان دادن به بازیکنان جوان و البته مدیریت بازی بودند که به خواسته خود رسیدند و توانستند از برتری خود حراست کنند و اجازه تهدید دروازه‌شان را هم به بازیکنان تیم ایران ندادند.

ناتالیا ماشینا که امروز نمایش خوبی در ترکیب تیم ملی زنان روسیه داشت، در دقیقه 83 به هدف خود در مسابقه امروز رسید و توانست با شوتی دقیق گل چهارم را به سود تیمش به‌ثمر برساند تا در پایان یک بازی یک‌طرفه، تیم ملی زنان روسیه بتواند به کار خود در مسابقه تدارکاتی امروز با برتری 4گله خاتمه دهد.

زنان فوتبال ایران در بازی امروز با وجود تعویض‌های پرشمار، نمایش ضعیفی از خود نشان دادند و نتوانستند موقعیت جدی به جز شوت مونا حمودی و فرصت به‌دست آمده در واپسین ثانیه‌های مسابقه روی دروازه روسیه ایجاد کنند تا در مجموع 90 دقیقه، آمار ضعیف دو شوت زده برای ایران در مقابل 18 شوت برای تیم ملی زنان روسیه به‌ثبت برسد! تیم‌های ملی زنان ایران و روسیه در دومین و آخرین بازی دوستانه خود روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه از ساعت 18 به وقت تهران در شهر مسکو مقابل هم قرار خواهند گرفت و بعد از این مسابقه، شاگردان مریم آزمون به تهران باز می‌گردند.

💻منبع:فوتبال360   📸عکس:فوتبال360

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا