فوتبال

تمدید روزهای بد در سرزمین تزارها

تمدید روزهای بد در سرزمین تزارها

تیم ملی زنان ایران در آخرین بازی دوستانه خود در مقابل روسیه، شکستی 2 گله را متحمل شد.

به گزارش فوتبالز تیم ملی زنان ایران در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس که در آبان‌ماه به میزبانی کشور استرالیا برگزار خواهد شد، اردوی خود را در کشور ترکیه برگزار کرده است. شاگردان مریم آزمون هفته گذشته در اولین مسابقه تدارکاتی مقابل تیم ملی روسیه در ورزشگاه مرکزی شهر کازان به میدان رفتند که نمایش ضعیف ملی‌پوشان باعث شد تا بازی با برتری 4 گله روس‌ها به پایان برسد و نکته مهم در این مسابقه، مالکیت مطلق بازیکنان روسیه بر توپ‌ومیدان و البته موقعیت‌های پرشمار آن‌ها در مقابل نمایش ضعیف شاگردان آزمون بود.

ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران امروز (سه‌شنبه) در کمپ تمرینی نووگورسک در شهر خیمکی استان مسکو، در دومین و البته آخرین مسابقه تدارکاتی برابر تیم ملی زنان روسیه قرار گرفتند و به دنبال آن بودند تا با جبران شکست در بازی اول، نمایش بهتری را از خود به جای بگذارند. مریم آزمون برای مسابقه امروز دست به تغییر و تحولات در ترکیب اولیه تیم برد؛ به‌طوری‌که در قیاس با دیدار اول، 2 تغییر در ترکیب اولیه ایران ایجاد شده بود و زهرا خواجوی در کنار حدیث بساط شیر، گلنوش خسروی، فاطمه امینه برازجانی، زهرا سربالی، بهناز طاهرخانی، مونا حمودی، شبنم بهشت، زهرا قنبری، افسانه چترنور و نگین زندی نفرات منتخب آزمون برای مسابقه امروز بودند.

دو تیم از ساعت 17:30 با قضاوت الویرا نور مستافینا کار خود را آغاز کردند و مطابق بازی گذشته، توپ‌ومیدان در دقایق ابتدایی مسابقه در اختیار شاگردان یوری کراسنوژان بود و بازیکنان تیم ملی زنان روسیه به دنبال آن بودند تا بتوانند با کارهای ترکیبی خود را به دروازه ایران برسانند و موقعیت جدی گلزنی روی دروازه شاگردان مریم آزمون ایجاد نمایند. حملات سریالی روی دروازه ایران ادامه داشت اما در زدن ضربه نهایی شاگردان کراسنوژان بی‌دقت بودند.

اکاترینا براتکو مدافع پیش‌تاخته تیم ملی روسیه از تعلل خط دفاعی ایران استفاده کرد و روی اشتباهات سریالی مدافع ایران در دقیقه 45 گل برتری را به سود تیم ملی روسیه به‌ثمر رساند تا در پایان یک نیمه جذاب و پرموقعیت برای روسیه، شاگردان کراسنوژان با بردی یک‌گله به رختکن بروند. به مانند دیدار اول، خبری از خلق موقعیت جدی از سوی شاگردان مریم آزمون نبود و ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران نتوانستند در نیمه نخست موقعیت جدی گلزنی روی دروازه تیم ملی زنان روسیه ایجاد کنند.

آلیونا آندریوا ستاره 19 ساله تیم ملی زنان روسیه در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت و در دقیقه 50 توانست اختلاف را به 2 گل برساند. در دقیقه 54، آندریوا این فرصت را داشت تا از روی نقطه پنالتی گل سوم را وارد دروازه ایران کند اما او این فرصت را از دست داد تا همچنان بازی 2 بر صفر باقی بماند. نکته جالب‌توجه نیمه دوم، میدان دادن کراسنوژان به بازیکنانی مانند ایانا سویستونوا و آرینا شوبا با 17 سال سن بود تا در جوان‌ترین حالت ممکن، ترکیب تیم ملی روسیه چینش شود و بازیکنان تیمِ دوم آمادگی‌شان را برابر زنان ایران بسنجند.

مریم آزمون هم در نقطه مقابل با انجام تغییرات تهاجمی به دنبال تغییر سبک بازی تیمش بود اما تعویض‌های انجام شده از سوی سرمربی تیم ملی زنان ایران به کار این تیم نیامد و روس‌ها با وجود جوان‌گرایی انجام شده، توانستند بازی را مدیریت کنند و موقعیتی به تیم ایران ندادند تا در یک بازی یک‌طرفه و با وجود آنکه تیم ملی زنان روسیه یک ضربه پنالتی را هم از دست داد، آن‌ها بردی 2 گله را به‌دست آورند و به مانند بازی نخست در قامت تیم برنده کارشان را به پایان برسانند.

زنان فوتبال ایران بعد از انجام دو بازی دوستانه مقابل تیم ملی روسیه و تحمل دو شکست 4 گله و 2 گله، به تهران باز می‌گردند و گفته می‌شود که دور بعدی اردوی آماده‌سازی زنان فوتبال ایران، در مردادماه برگزار خواهد شد. با توجه به عملکرد زنان فوتبال ایران در دو بازی دوستانه اخیر، باید دید واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به این نتایج چه خواهد بود و در آستانه مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس، آیا تغییر و تحولات در کادرفنی انجام خواهد شد یا مریم آزمون در سمتش خود ابقا شده و کارش را پیش می‌برد.

💻منبع:فوتبال360    📸عکس:فدراسیون فوتبال روسیه

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا