فوتبال

در انتظار معجزه ایراندوست!

در انتظار معجزه ایراندوست!

برخلاف گمانه‌زنی‌ها، حضور بسیاری از ستاره‌های سرشناس فوتبال زنان ایران در شهرداری سیرجان منتفی شد تا آن‌ها با سیمایی متفاوت برای حضور در فصل جدید آماده شوند.

به گزارش فوتبالز لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است از اواسط آبان‌ماه آغاز شود اما تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها رفته‌رفته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد که در فصل جدید هم رقابت بین 3 تیم مدعی خاتون بم، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان باشد. بمی‌ها باتوجه به اینکه در فصل گذشته، قراردادهای 2 ساله را به امضا رسانده‌اند، به‌نظر می‌رسد که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه کمترین دغدغه را دارند اما در نقطه مقابل، حریف هم‌استانی آن‌ها شرایط متفاوتی دارد.

شهرداری سیرجان فصل گذشته با هدایت مریم جهان‌نجاتی در لیگ برتر فوتبال زنان شرکت کرد اما در هفته‌های پایانی جهان‌نجاتی از سمت خود کنار رفت و این مسئله باعث ایجاد حاشیه در اردوی سبزپوشان شد و آنها فصل را در رتبه سوم جدول کار را به پایان بردند. بعد از عملکرد ضعیف در فصل گذشته، مدیران باشگاه سیرجانی به سراغ جذب یک سرمربی سرشناس رفتند و با مریم ایراندوست به توافق رسیدند تا یکی از مهم‌ترین خبرهای نقل‌وانتقالات تابستانه فوتبال زنان از سیرجان و باشگاه شهرداری مخابره شود.

ایراندوست بعد از پذیرش هدایت شهرداری سیرجان، به سرعت کار خود را آغاز کرد و به دنبال آن بود تا با برگزاری چند نوبت استعدادیابی، استعدادهای شاخص را برای ورود به فهرست تیمش گلچین کند. البته که پیش از امضای قرارداد مریم ایراندوست، چند بازیکن با مدیران باشگاه سیرجانی به توافق رسیده بودند که سرشناس‌ترین آن‌ها، ملیکا زیدآبادی در کنار آیسان رضایی و فروغ موری بودند. در روزهای گذشته هم فعالیت نقل‌وانتقالاتی سبزپوشان سیرجانی ادامه داشته اما برخلاف گمانه‌زنی‌ها، چند ستاره نام‌آشنای فوتبال زنان فصل آینده جایی در جمع شاگردان ایراندوست ندارند. عدم جذب بازیکنانی مانند زهره کودایی، فاطمه عادلی، ثنا صادقی و ملیکا محمدی باعث شده تا برخلاف اخبار اولیه، خبری از شکل‌گیری تیمی کهکشانی و پرستاره در سیرجان نباشد.

2 خرید جذاب سیرجانی‌ها در خط هافبک

مدیران باشگاه شهرداری سیرجان موفق نشدند با ثنا صادقی و ملیکا محمدی به توافق برسند و این دو ستاره فوتبال زنان که در سپاهان شاگرد ایراندوست بودند، در فصل جدید جایی در جمع شاگردان او ندارند. با این‌حال در خط هافبک، سیرجانی‌ها عملکرد چشمگیری در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه داشتند و موفق شدند با فاطمه اردستانی و سارا ظهرابی‌نیا به توافق برسند تا در حضور این دو ستاره باتجربه فوتبال زنان ایران، خط هافبک شهرداری سیرجان برای فصل جدید چینش شود و خیال مریم ایراندوست از خط هافبک خود با جذب دو ستاره نام‌آشنا تا حدود زیادی آسوده شود. هر چند که با توجه به عدم جذب صادقی و محمدی، خبری از خط هافبک رویایی برای سیرجانی‌ها در فصل جدید نیست.

علیزاده جای چترنور را پر می‌کند؟

شبنم بهشت و افسانه چترنور دو ستاره فصول اخیر شهرداری سیرجان که در این تیم به قهرمانی لیگ برتر هم رسیدند، در فصل جدید جایی در جمع شاگردان مریم ایراندوست ندارند و پیش از حضور این سرمربی در سیرجان، تصمیم به جدایی از جمع سبزپوشان اصفهانی گرفته‌اند. همین مسئله باعث شده تا سرمربی باتجربه شهرداری سیرجان با چالش پر کردن جای خالی خانم گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال زنان مواجه شود.

در این راستا، زهرا علیزاده که پیشتر سابقه بازی در شهرداری سیرجان را در کارنامه خود دارد و فصل گذشته در سپاهان شاگرد ایراندوست بود، به تیم سیرجانی بازگشته تا با حضور او خط حمله سبزپوشان تقویت شود. فهمیه ارزانی ستاره سرعتی فوتبال زنان دیگر خرید تیم شهرداری سیرجان در خط حمله محسوب می‌شود و گفته می‌شود که یک پدیده جوان هم قرار است طی روزهای آینده به جمع شاگردان مریم ایراندوست اضافه شود تا خط حمله شهرداری سیرجان نسبت به فصول گذشته تغییر سیما بدهد و با شمایلی متفاوت در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان شرکت کند.

ستاره‌ای که از اصفهان همسفر ایراندوست نشد!

سیرجانی‌ها در خط دروازه در فصل جدید قصد دارند تا بار دیگر با عارفه سیدکاظمی و رها یزدانی همکاری داشته باشند؛ آن‌هم در شرایطی‌که تصور می‌شد زهره کودایی بعد از تجربه موفق همکاری‌اش با مریم ایراندوست در سپاهان، به جمع شاگردان او در شهرداری سیرجان اضافه شود اما این اتفاق رخ نداد و گفته می‌شود که مقصد بعدی کودایی هنوز مشخص نشده و احتمال همکاری‌اش با خاتون بم وجود دارد. در خط دفاع، فاطمه عادلی که روزهای خوبی را در کنار مریم ایراندوست در سپاهان گذراند، در اصفهان باقی مانده و همراه ایراندوست به سیرجان سفر نکرده اما افسانه اقبال بعد از همکاری موفق در سپاهان، در سیرجان هم شاگرد ایراندوست شده تا خط دفاعی سبزپوشان سیرجانی با حضور او در کنار ملیکا متولی، فاطمه متولی، فاطمه امینه برازجانی و آیسان رضایی در فصل جدید چینش شود.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:جواد نادری پور

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا