فوتبال

سکوت مرموزانه سپاهانی‌ها علیه شایعات

سکوت مرموزانه سپاهانی‌ها علیه شایعات

در هفته پیش‌رو قرار است سرمربی جدید تیم فوتبال زنان سپاهان اصفهان معرفی شود.

به گزارش فوتبالز باشگاه سپاهان خود را برای سرمایه‌گذاری در فوتبال زنان در هفتمین فصل پیاپی آماده می‌کند؛ آن‌هم در شرایطی‌که طلایی‌پوشان اصفهانی در سالیان گذشته هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند و بالاترین افتخار آن‌ها فصل گذشته به‌دست آمد که توانستند با هدایت مریم ایراندوست به عنوان نایب‌قهرمانی برسند. فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان قرار است از آبان‌ماه آغاز شود و مسئولان باشگاه سپاهان درصدد آن هستند تا بتوانند تیمی پرستاره را برای حضور در کورس قهرمانی لیگ شانزدهم آماده کنند.

مریم ایراندوست که فصل گذشته توانست سپاهان را به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر برساند، حالا برای فصل جدید سکان هدایت تیم زنان شهرداری سیرجان را پذیرفته و همین مسئله باعث شده تا سپاهانی‌ها به دنبال انتخاب سرمربی باشند. البته که گفته می‌شود سپاهانی‌ها در شرایطی پیشنهاد تمدید قرارداد را به ایراندوست ارائه نکرده‌اند که در وهله نخست اولویت آن‌ها برای فصل جدید بومی‌گرایی بوده اما شرایط مطابق انتظار مدیران باشگاه اصفهانی پیش نرفته است.

پروژه بومی‌گرایی خیلی زود شکست خورد!

مدیران باشگاه سپاهان بعد از آنکه فصل گذشته به پایان رسید، به دنبال استفاده از سرمربی بومی در تیم خود بودند که در این زمینه مذاکرات با سمیه شهبازی آغاز شد. شهبازی که پیشتر در اصفهان سابقه سرمربیگری در تیم ذوب‌آهن را در کارنامه خود دارد و در تیم ملی ایران و تیم سپاهان در نقش دستیار مریم ایراندوست فعالیت می‌کرد، بعد از دریافت پیشنهاد سرمربیگری سپاهان، به درخواست طلایی‌پوشان اصفهانی پاسخ منفی داد تا خیلی زود ایده بومی‌گرایی سپاهانی‌ها منتفی شود.

از هایجک ایراندوست تا طرح دو نام جذاب

سپاهانی‌ها بعد از پاسخ منفی شهبازی به دنبال آن بودند تا مجدداً با مریم ایراندوست وارد مذاکره شوند و قرارداد او را تمدید کنند که ایراندوست با مسئولان باشگاه شهرداری سیرجان به توافق رسیده بود تا عملاً ادامه همکاری با این سرمربی باتجربه هم ناممکن شود. بعد از ناکامی در توافق با شهبازی و ایراندوست، نوبت به طرح اسامی جدید رسید و در روزهای گذشته مذاکرات جدی میان مدیران باشگاه سپاهان با مریم جهان‌نجاتی و نیلوفر اردلان انجام شده اما فعلاً خبری از توافق نهایی با هیچ‌کدام از گزینه‌ها نیست.

مربی خارجی، جذاب اما تقریبا ناممکن!

هلنا کاستا آخرین مربی خارجی فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود و بعد از حضور این سرمربی پرتغالی، دیگر اثری از حضور مربیان و سرمربیان خارجی در فوتبال زنان ایران به‌چشم نمی‌خورد. سپاهانی‌ها که در رشته هندبال زنان موفق به استخدام مونتسرات پوچه‌دیاز شدند، در روزهای گذشته رزومه چند مربی خارجی را هم بررسی کردند اما گزینه موردنظر آن‌ها در بین مربیان پیشنهاد شده نبود تا عملاً پروژه انتخاب سرمربی خارجی هم به نقطه پایان خود نزدیک شود. البته که این احتمال وجود دارد که در نقش تمرین‌دهنده یا مدیر فنی، مدیران باشگاه اصفهانی طی روزهای آینده و بعد از انتخاب سرمربی، یک چهره خارجی را به کادرفنی تیم‌شان اضافه کنند!

در سپاهان از قرارداد میلیاردی خبری نیست!

مدیران باشگاه سپاهان در روزهای گذشته زیر آماج شایعات و گمانه‌زنی‌ها بوده‌اند. در کنار ابهاماتی که درباره قرارداد بازیکنان تیم فوتبال مردان سپاهان وجود دارد، در روزهای اخیر گفته می‌شد که طلایی‌پوشان اصفهانی در فوتبال زنان هم با قراردادهای میلیاردی به دنبال اغوای بازیکنان و مربیان هستند اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که ادعا صحت ندارد؛ به‌طوری‌که یکی از مدیران باشگاه سپاهان مدعی شد که هنوز سقف قرارداد مربیان و بازیکنان تیم فوتبال زنان سپاهان به یک میلیارد تومان نرسیده و برای فصل جدید هم احتمالاً نخواهد رسید!

از شایعه تا واقعیت حضور اردلان در اصفهان

نیلوفر اردلان جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم زنان سپاهان به‌شمار می‌رود. در روزهای گذشته اخبار ضدونقیضی درباره امضای قرارداد اردلان و سپاهان به گوش می‌رسید و حتی گفته می‌شد که او به اصفهان سفر کرده تا از امکانات باشگاه سپاهان بازدیدی داشته باشد اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که اخبار منتشره صحت ندارد. در این‌باره مدیران باشگاه سپاهان قصد دارند تا دور نهایی مذاکرات خود را با اردلان در هفته پیش‌رو انجام بدهند و در صورت توافق نهایی، قرارداد این سرمربی جوان با طلایی‌پوشان اصفهانی امضا خواهد شد. البته که نیلوفر اردلان در روزهای گذشته چند پیشنهاد سرمربیگری در سوپرلیگ فوتسال زنان را هم دریافت کرده و همین مسئله باعث شده تا احتمال حضور این سرمربی جوان اما باتجربه در تیم سپاهان کم‌رنگ شود! با وجود همه اخبار و شایعات به نظر می‌رسد که در هفته پیش‌رو سرمربی جدید تیم فوتبال زنان سپاهان انتخاب خواهد شد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سرمربی جدید از میان نیلوفر اردلان و مریم جهان‌نجاتی انتخاب می‌شود.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:زهرا شکیبا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا