فوتبال

روزی برای ارج نهادن بر مقام انسان هایی پر تلاش

روزی برای ارج نهادن بر مقام انسان هایی پر تلاش

خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور و در ردیف حرفه‌های حساس و دشوار جامعه است که برای فعالان آن به ویژه بانوان سختی‌ها و چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

به گزارش‌ فوتبالز خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل خاص جامعه، شاید برای بسیاری از افراد که از بیرون به آن نگاه می کنند جذابیت زیادی داشته باشد اما برای فعالان این عرصه به ویژه بانوان مشکلات و سختی های وصف ناپذیر و جذابیت بسیار کمی دارد.
خبرنگاران که همواره از آنها به عنوان گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای جامعه در بیان مشکلات یاد می شود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و در این میان مشکلات بانوان خبرنگار برجسته تر و شاید بیشتر باشد.

مشکلاتی که شاید هر ساله با فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار به آنها پرداخته می شود و به دلیل تکرار بسیار برای مردم و مسوولان کلیشه‌ای شده اند.
فقدان بیمه، وضعیت معیشتی نامساعد، درآمد پایین و نبود امنیت شغلی از جمله مشکلات خبرنگاری است که هر ساله در بسیاری از محافل بزرگداشت روز خبرنگار تکرار می‌شوند اما برای حل آنها اقدام جامع و اساسی صورت نمی گیرد.

اگرچه روز خبرنگار باید زمانی برای جشن و بزرگداشت این روز باشد اما مشکلات متعدد موجود در این حرفه موجب شده است تا هر ساله این روز به فرصتی برای بیان مشکلات فعالان این حرفه تبدیل شود، امیدواریم به زودی زمانی برسد که بتوانیم در روز خبرنگار، رفع مشکلات فعالان این حرفه به خصوص زنان خبرنگار را جشن بگیریم.

عشق را می توان زمانی دید که خبرنگاری به عشق انسان ها و نشان دادن درد آنها سخت ترین شرایط را تحمل می کند و از زندگی خود می زند.

و خبرنگار کسی نیست چون پیامبران روزگار بدون وحی کسانی که حقیقت را آشکار می کنند.خبرنگار یعنی حامی انسان ها در برابر غیر انسان ها روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایقی میپردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می بخشد و همواره به مثابه دیده بانان امین جامعه در عرصه های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته اند.

تحریریه روزنامه فوتبالز به رسم ادب از زحمات فعالان این عرصه از جمله خانم ها زهرا محمودوند،پانیذ فرحناک،زهرا شکیبا،شقایق آسیایی،سوگند نظمی،فاطمه شمس،ترنم کشاورز،زهرا باغبان،کیمیا قاسم زاده،فرنوش جعفری،شیما مسجدی،تهمینه سبحانی،صدف سبحانی،الهه مولادوست،پرتو جغتایی،فاطمه صمدی،غزل خدام،مریم مجد،الهه فلاح،محدثه صالحی،مریم بهرامی،غزال اصغرزاده،پریسا زنگنه منش،مریم کامیاب،معصومه کاظمی،نرگس محمد خواه،محدثه زارع،پرنیان بلوچی،رعنا باقری،شیدا پوریوسف،نیلوفر مژدهی و همچنین آقایان سهیل سعادتمندی،آریا جعفری،حامد عراقی،سعید زارعیان،نعیم احمدی،علیرضا زینلی تقدیر و تشکر می نماییم.

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا