فوتسال

تصمیم جنجالی در ساختمان سئول

تصمیم جنجالی در ساختمان سئول

با وجود دعوت از تیم ملی فوتسال زنان ایران برای حضور در تورنمنتی دوستانه در تایلند، اما به این درخواست پاسخ منفی داده شده است.

به گزارش فوتبالز تیم ملی فوتسال زنان ایران هفته گذشته بعد از 5 ماه تعطیلی اردوهای خود، تشکیل اردو داد و هدف فروزان سلیمانی سرمربی این تیم از تشکیل اردو، آزمودن شرایط فنی بازیکنان کمتر شناخته‌شده فوتسال زنان ایران بود؛ آن‌هم در مقطعی که بازیکنان همگی از تمرین به دور بوده و در تعطیلات پیش‌فصل به سر می‌بردند! تصمیم عجیبی که باعث شد تا انتقادات زیادی روانه کادرفنی تیم شود و گفته می‌شود که با وجود برگزاری اردوی یک هفته‌ای، عدم آمادگی بازیکنان سبب شده تا عملاً چهره شاخصی از این اردوی انتخابی برگزیده نشود.

زنان فوتسال ایران در 5 سال گذشته شرایط بحرانی داشته‌اند و به جز حضور در مسابقات کافا و البته دوئل با روسیه، هیچ بازی دوستانه و رسمی دیگری برای آن‌ها تدارک دیده نشده است. در شرایطی این اتفاق ناگوار برای پرافتخارترین تیم قاره آسیا رخ داده که در شرایطی مشابه، تیم‌های ملی ژاپن، تایلند، کویت، چین و اندونزی به عنوان دیگر تیم‌های مطرح فوتسال زنان در قاره آسیا، روند آماده‌سازی فوق‌العاده‌ای را در پیش گرفته‌اند؛ به‌ویژه آنکه قرار است در اسفندماه مسابقات داخل سالن آسیا برگزار شود و همه تیم‌ها به دنبال آن هستند تا قهرمانی این تورنمنت را از آن خود کنند.

مسئولان فدراسیون فوتبال در سالیان اخیر همواره کمترین توجه را به تیم ملی فوتسال زنان داشته‌اند و انتظار می‌رفت که در فاصله کمتر از 7 ماه تا شروع مسابقات داخل سالن آسیا، توجه بیشتری به زنان فوتسال ایران شود. با وجود آنکه برنامه‌ریزی مدونی برای برپایی اردوهای تیم ملی تا زمان برگزاری مسابقات داخل سالن نیست، مسئولان فدراسیون هم فعلاً درخواستی برای برگزاری بازی دوستانه به سایر کشورها نداده‌اند تا عملاً در شرایطی فوق‌بحرانی فوتسال زنان ایران قرار گیرد.

فرصت طلایی که از دست رفت

کشور تایلند که قرار است از مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا میزبانی کند، پیش از آغاز این مسابقات، به دنبال برپایی تورنمنتی دوستانه بود که در این زمینه آن‌ها تحت عنوان جام «صندوق توسعه ورزش ملی تایلند» رقابتی را تشکیل داده‌اند و درخواست خود برای تیم‌های مطرح قاره آسیا را جهت شرکت در این مسابقات ارسال کردند. تیم‌های مطرحی از جمله ژاپن، چین، بحرین و اندونزی در کنار تیم منتخب استرالیا برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که با احتساب تایلندِ میزبان، شمار تیم‌ها به عدد 6 می‌رسد. مسابقاتی که قرار است از 13 تا 19 شهریور در خورات تایلند برگزار شود!

تورنمنت صندوق توسعه ورزش ملی تایلند می‌توانست فرصتی ایده‌آل برای محک‌زدن آمادگی فنی تیم ملی فوتسال زنان ایران باشد اما با وجود آنکه تایلندی‌ها درخواست خود را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کردند، در پاسخ به این درخواست، مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که تیم ملی فوتسال زنان ایران آمادگی لازم برای حضور در این رقابت‌ها را ندارند تا فرصتی ایده‌آل برای محک‌زدن آمادگی فنی پرافتخارترین تیم قاره آسیا از بین برود!

تصمیمی جنجالی به خاطر یک صندلی!

فروزان سلیمانی پیش از این برنامه داشت که اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال زنان را در تاریخ دوم تا دهم شهریورماه برگزار کند و سپس بازیکنان آماده اعزام به تایلند شود اما بعد از برگزاری اردوی اخیر، نظر سلیمانی تغییر کرده است. او با وجود وعده‌هایی که درباره تغییر نسل داده، به نظر می‌رسد نتوانسته بازیکنان شایسته‌ای را برای حضور در اردوی ملی انتخاب کند و عدم آمادگی بازیکنان در اردوی اخیر باعث تغییر تصمیم کادرفنی تیم ملی فوتسال زنان شده است.

مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال پیشتر اعلام کرده بود که تغییرات در تیم‌های ملی را براساس کارنامه مربیان در دوره اخیر انجام خواهد داد؛ آن‌هم در شرایطی که در رشته فوتسال تنها مسابقات کافا برگزار شده که تیم ایران توانسته به قهرمانی برسد! گفته می‌شود که با توجه به ترس از ناکامی مقابل تیم‌های سرشناس قاره آسیا و احتمال شکست تیم ملی فوتسال زنان ایران و از دست دادن جایگاهش در این تیم، سلیمانی عدم آمادگی بازیکنان را بهانه کرده و از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته تا به نامه تایلندی‌ها پاسخ منفی بدهند!

مسئولان فدراسیون فوتبال همواره تاکید داشته‌اند که مسابقاتی برای فوتسال زنان وجود ندارد که در صورت برگزاری مسابقات، فدراسیون آماده برای اعزام این تیم است. اما حالا شرایط متفاوت است و با وجود تورنمنتی دوستانه اما تراز اول قرار است در کشور تایلند برگزار شود، تیم ملی فوتسال زنان ایران به عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده تا بیش از پیش شرایط برای قدرت اول فوتسال آسیا بحرانی شود و امیدها برای موفقیت در مسابقات داخل سالن آسیا کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شود.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:کافا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا