فوتسال

زنان پرسپولیسی و حسرتی که تمدید می‌شود!

زنان پرسپولیسی و حسرتی که تمدید می‌شود!

با وجود امیدواری‌های به‌وجود آمده در زمینه تیمداری باشگاه پرسپولیس در حوزه زنان، به نظر می‌رسد که این مسئله منتفی شده است.

به گزارش فوتبالز پرسپولیس و استقلال همواره به عنوان دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران نام‌شان به عنوان کاندیدای حضور در عرصه فوتبال و فوتسال زنان مطرح بوده و این موضوع بعد از آغاز فرآیند خصوصی‌سازی دو باشگاه به شکل جدی‌تری مطرح شد. به‌ویژه آنکه حمید سجادی وزیر پیشین ورزش‌وجوانان در مراسم آغاز فرآیند خصوصی‌سازی دو باشگاه، از مدیران پرسپولیس و استقلال خواست تا به صورت جدی در زمینه تیمداری در حوزه زنان فعالیت خود را آغاز کنند.

مصطفی آجورلو مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این زمینه به سراغ انتخاب معاون ورزش زنان هم رفت اما در نهایت تلاش‌های آجورلو برای ورود استقلال به عرصه تیمداری در حوزه زنان ثمری نداشت. در نقطه مقابل، مدیران باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند که واکنشی به اظهارات سجادی نداشته باشند و با وجود آنکه گمانه‌زنی‌های پرشماری در فصل گذشته مطرح شد، اما در نهایت خبری از تیمداری باشگاه پرسپولیس در حوزه زنان نشد تا همچنان دو باشگاه پرطرفدار پایتخت دور از حوزه زنان کار خود را پیش ببرند.

مسئولان سازمان لیگ فوتبال با توجه به اینکه از سال آینده تیمداری در حوزه زنان در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی به یک الزام تبدیل خواهد شد، تصمیم گرفتند تا امتیاز رایگان حضور در لیگ برتر فوتبال زنان را در اختیار باشگاه‌هایی قرار بدهند که در فوتبال آقایان هم در لیگ برتر مشغول تیمداری هستند. در این راستا، باشگاه‌هایی از جمله استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و پیکان تهران در کنار سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی آمادگی خود را برای تیمداری در حوزه زنان اعلام کردند اما همچنان خبری از حضور سرخابی‌های پایتخت نیست.

ناله بی‌پولی سرخ‌ها علیه تیمداری در حوزه زنان

فرشته کریمی ستاره فوتسال زنان ایران و آسیا در مصاحبه اخیر خود نسبت به عدم تیمداری پرسپولیس در رشته فوتسال گلایه کرد که صحبت‌های او با واکنش عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس همراه شد و حسین خبیری وعده داد که این موضوع قرار است در هیات‌مدیره باشگاه بررسی شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در جلسات اخیر هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، موضوع تامین منابع مالی برای تیم فوتبال آقایان، سوژه اصلی جلسات بوده اما گفته می‌شود که بحث تیمداری در حوزه زنان هم در این جلسات مطرح شده است.

خبیری که در یک‌سال گذشته در چند نوبت وعده تیمداری باشگاه پرسپولیس را در حوزه زنان داده بود، گفته می‌شود که در این زمینه مسئولیت پیگیری داشته و بعد از پیگیری‌های انجام شده و طرح مسئله در هیات‌مدیره، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس نسبت به کمبود منابع مالی باشگاه برای تیمداری در حوزه زنان اشاره کرده است. در این‌باره گویا در جلسه اخیر هیات‌مدیره، درویش تامین منابع مالی برای موفقیت تیم فوتبال مردان را اولویت اصلی باشگاه دانسته و توضیح داده که با توجه به مضیقه مالی به‌وجود آمده، امکان گسترش فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس در مقطع کنونی وجود ندارد تا عملاً بحث حضور پرسپولیس در فوتبال و به‌ویژه فوتسال زنان منتفی شود.

پول نداریم!

پرسپولیسی‌ها در شرایطی درگیر تامین منابع مالی برای تزریق به تیم فوتبال مردان خود هستند که گفته می‌شود بودجه لازم برای تیمداری در حوزه زنان، حدود 8 تا 10 میلیارد تومان بوده اما با این وجود، عدم تصویب این مسئله در هیات‌مدیره باعث شده تا حضور سرخ‌پوشان پایتخت در حوزه فوتبال و فوتسال زنان همچنان در حد گمانه‌زنی باقی ماند و به نظر می‌رسد که به مانند رویه سالیان گذشته، همچنان زنان علاقه‌مند به تیمداری پرسپولیس در رشته‌های فوتبال و فوتسال باید چشم‌انتظار سالیان آینده باشند.

باشگاه پرسپولیس در دوره مدیریت محمد رویانیان تجربه فعالیت در حوزه فوتسال زنان را دارد اما در یک دهه گذشته همواره بحث حضور سرخ‌ها در فوتبال و فوتسال زنان مطرح بوده است اما با این‌حال این موضوع به واقعیت نپیوسته است. در این میان البته بحث‌هایی هم درباره کمک هواداران متمول برای تیمداری سرخ‌ها در حوزه زنان مطرح بوده که مسئله هم در حد گمانه‌زنی باقی‌مانده و با توجه به شرایط به‌وجود آمده، به نظر می‌رسد که پرونده تیمداری پرسپولیس در حوزه زنان در فصل پیش‌رو بسته شده است و حداقل شانس برای تیمداری سرخ‌پوشان در حوزه زنان وجود دارد.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:شهرآرانیوز

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا