فوتبال

بلاتکلیفی نماینده کردستان برای حضور در لیگ برتر

بلاتکلیفی نماینده کردستان برای حضور در لیگ برتر

بعد از انصراف تیم‌های لیگ برتری بسکتبال و هندبال بانوان کردستان، این‌بار چنین سرنوشتی بر سر راه بانوان فوتبالیست کردستانی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالز بیش از یک دهه از حضور تیم فوتبال بانوان استان کردستان در سطح اول فوتبال کشور می‌گذرد و با وجود تمامی مشکلات و سختی‌های موجود این تیم توانسته نتایج درخور شأن فوتبال استان بدست بیاورد اما امسال در حالی که همه تیم‌های لیگ برتری کادر فنی خود را مشخص کرده و دنبال یارگیری و تکمیل تیم خود هستند، تیم کردستان که هر سال با یک نام در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند هنوز نمی‌داند که آیا می‌تواند در مسابقات حاضر شود یا خیر؟

بعد از انصراف تیم‌های لیگ برتری بسکتبال و هندبال بانوان کردستان در سال‌های قبل از حضور در مسابقات لیگ برتر، تنها دلخوشی بانوان کردستانی به تیم فوتبال باتری زارع سنندج است که این تیم هم در حال حاضر وضعیت چندان جالبی ندارد و تازه به دنبال متقاعد کردن فردی برای حمایت از این تیم است.

هر چند در سال‌ های گذشته اسپانسرهای مختلفی از تیم فوتبال بانوان حمایت می‌کردند اما در کنار آن هیئت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان هم حامی تیم بانوان بودند و کم تا بیش از این تیم حمایت می‌کردند.

فاطمه صادقی، سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال بانوان کردستان درباره وضعیت این تیم برای فصل جدید مسابقات گفت: در خصوص فصل جدید و چگونگی شرکت در مسابقات مذاکرات و صحبت‌های زیادی انجام شده که امیدواریم در نهایت با شرایط مناسبی در مسابقات حضور یابیم؛ هرچند به صورت رسمی قراردادی با هیچ اسپانسری بسته نشده اما یکی دو برند قول همکاری و مساعدت داده‌اند.

وی گفت: قطعاً عدم حمایت لازم مسئولان بزرگ‌ترین دغدغه ما در سال‌های گذشته بوده است چراکه بخاطر نبود منابع مالی تعدادی از بهترین بازیکن‌هایمان هر سال از تیم جدا و به دیگر تیم‌ها ملحق خواهند شد. امیدواریم هرچه سریع‌تر با بازیکنان فصل گذشته خودمان وارد مذاکره و بتوانیم بازیکنان جدیدی هم اضافه کنیم تا با شرایط خوبی وارد مسابقات شویم و از شأن فوتبال استان دفاع کنیم.

سرمربی تنها تیم فوتبال لیگ برتری بانوان سنندج از مشکلات تیم سخن به زبان آورد و با ابراز گله‌مندی عنوان کرد: در خصوص زمین چمن تمرین و مسابقه و خوابگاه بازیکنان تیم که از قروه، کامیاران و شهرهای دیگر به کردستان می‌آیند، نیز باید فکر اساسی شود تا بازیکنان با آرامش کامل به تمرینات و استراحت خود بپردازند.

وی هدف تیم را کسب رده‌های بالای جدول عنوان کرد و ادامه داد: برنامه و تجارب خوبی داریم؛ تمام سعی ما این است اگر قرار است تیمی در مسابقات شرکت داده شود بدون دغدغه باشد و اینکه بتوانیم بازیکنان مد نظر خود را جذب کنیم و به فکر رده‌های بالایی جدول باشیم.

کاپیتان سابق تیم استان کردستان می‌گوید: در حال حاضر تعدادی از بازیکنان با ما قرارداد دارند و تلاشمان این است که شاکله تیم فصل گذشته را حفظ و بازیکنان جوان و با انگیزه را به تیم اضافه کنیم. در فکر یارگیری آنچنان نیستیم چون حقیقتاً بودجه و شرایطش را نداریم چه بسا فصل گذشته تمام بودجه یک فصل تیم ما، مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان تیم‌های بم و سپاهان بود!

صادقی ابراز داشت: امیدواریم بحث اسکان بازیکنان شهرستانی حل شود. انتظارات زیادی نداریم تنها انتظاری که از مسئولان استانی داریم این است به حرف ما گوش کنند و از خواب بیدار شوند و از تنها تیم بانوان استان حمایت کنند، قطعا اگر توجه بیشتری به ورزش شود بسیاری از مسائل کنونی حل خواهد شد. این تیم فوتبال هم متعلق به تمام بانوان استان است و متولیان ورزش استان باید نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند تا بتوانیم با دغدغه کمتری در مسابقات حاضر شویم.

💻منبع:تسنیم  📸عکس:تسنیم

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا