فوتبال

سقوط 2 پله‌ای زنان ایران در تازه‌ترین رنکینگ فیفا

سقوط 2 پله‌ای زنان ایران در تازه‌ترین رنکینگ فیفا

در تازه‌ترین رنکینگ فیفا در بخش فوتبال زنان، صدرنشینی سوئد و سقوط تیم‌های ملی آلمان و آمریکا و البته ایران در نوع خود جالب‌توجه است.

به گزارش فوتبالز فیفا آخرین‌بار در 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402) رنکینگ برترین تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان را به‌روزرسانی کرد که در این به‌روزسانی تیم‌های ملی آمریکا، آلمان و سوئد در جایگاه‌های اول تا سوم قرار داشتند و تیم ملی زنان ایران هم به‌واسطه برد به‌دست آمده مقابل میانمار در مرحله اول انتخابی المپیک 2024 پاریس توانست صعودی 6 پله‌ای را تجربه کند و خود را به جایگاه 61 جهان رساند؛ البته که پیشتر زنان فوتبال ایران سابقه حضور در بین 50 تیم برتر جهان را هم در کارنامه خود دارند.

جام جهانی فوتبال زنان بعد از اعلام آخرین رنکینگ فیفا برگزار شد و البته تیم‌هایی که در این جام حضور نداشتند هم سعی کردند تا از فرصت فیفادی به‌وجود آمده استفاده کنند و با برگزاری دیدارهای دوستانه، آمادگی فنی خود را محک بزنند. تیم ملی زنان ایران از جمله تیم‌هایی بود که جایی در بین 32 تیم شرکت‌کننده در جام جهانی 2023 نداشت و همین مسئله باعث شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال با هماهنگی وزارت ورزش‌وجوانان، 2 بازی دوستانه مقابل روسیه را در دستور کار قرار بدهند.

سقوط 2 پله‌ای بعد از 2 شکست پیاپی در روسیه

سازمان جهانی فوتبال (فیفا) روز گذشته (25 آگوست 2023-3 شهریور 1402) و بعد از مشخص شدن سرنوشت مسابقات جام جهانی فوتبال زنان تصمیم به اعلام رنکینگ جدید گرفت تا بعد از 77 روز مجدداً رنکینگ برترین تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان به‌روزرسانی شود. بعد از به‌روزرسانی انجام شده مشخص شد در شرایطی‌که تاریخی‌ترین صعود برای تیم ملی زنان مراکش رخ داده و آن‌ها با صعودی 14 پله‌ای توانستند بالاتر از فوتبال ملی زنان ایران در رنکینگ فیفا قرار گیرند، اما شرایط برای فوتبال ملی زنان ایران مثبت پیش نرفته است.

شاگردان مریم آزمون در 2 بازی دوستانه مقابل روسیه، دو شکست 4 بر صفر و 2 بر صفر را محتمل شدند و همین مسئله باعث شد تا 0.11 امتیاز منفی در کارنامه ایران در رنکینگ فیفا به‌ثبت برسد که این امتیاز منفی سبب شد تا برخلاف رنکینگ قبلی که تیم ملی فوتبال زنان ایران صعودی 6 پله‌ای را تجربه کرد، شاگردان آزمون سقوطی 2 پله‌ای را تجربه کنند. جالب آنکه کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان ایران، روند صعودی در رنکینگ فیفا را از جمله دستاوردهای خود معرفی کرده بودند اما حالا شرایط متفاوت است و تیم ملی زنان ایران در جایگاه 63 جهان قرار گرفته است.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا