فوتسال

تاج و انتقادهایی که شنیده شد

تاج و انتقادهایی که شنیده شد

قرار است طی روزهای آینده به صورت رسمی مهدی تاج درباره تیم ملی فوتسال زنان ایران تصمیم گیرد.

به گزارش فوتبالز مهدی تاج به پایان اولین سال فعالیتش در کسوت ریاست فدراسیون فوتبال در دوره جدید نزدیک می‌شود و در شرایطی یک‌سالگی دوره ریاست جدید مهدی تاج در حال رسیدن به نقطه پایان است که او نتوانست در چندین حوزه عملکرد موفقی را از خود به جای بگذارد. یکی از ناکامی‌های بزرگ تاج در دوره ریاست یک‌ساله‌اش، سامان دادن به حوزه زنان بود که رئیس فدراسیون فوتبال نه در زمینه ساماندهی کمیته زنان و نه رسیدگی به تیم‌های ملی موفق نشد کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد.

تاج با توجه به افزایش انتقادها از نابسامانی‌ها در حوزه زنان به دنبال آن است تا رسیدگی خود به این حوزه را بیشتر کند. یکی از نابسامان‌ترین تیم‌های ملی که زیرشاخه فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند، تیم ملی فوتسال زنان ایران است که در 5-4 سال گذشته شرایطی بحرانی را تجربه کرده و همین مسئله باعث شده تا رئیس فدراسیون فوتبال به سراغ بررسی نقدهای موجود در این حوزه برود؛ آن‌هم در شرایطی‌که قرار است زنان فوتسال ایران در اسفندماه در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت کنند.

انصرافی که خون تاج را به جوش آورد!

تیم ملی فوتسال زنان ایران به عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا صاحب 2 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است اما شرایط نسبت به آخرین قهرمانی ایران که در سال 2019 به‌دست آمد، کاملاً متفاوت شده و با وجود آنکه تیم ایران نیاز به پشتوانه‌سازی و تغییر نسل دارد، اما عدم رسیدگی مسئولان فدراسیون فوتبال به این تیم باعث شده تا خبری از تغییر نسل نباشد و حتی نسل طلایی فوتسال زنان ایران هم از آمادگی مطلوب برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیا به دور باشند.

فدراسیون فوتبال تایلند با ارسال دعوت‌نامه‌ای به دنبال برگزاری مسابقاتی تدارکاتی با حضور برترین تیم‌های قاره آسیا بود که با وجود مشارکت تیم‌هایی از جمله تایلند، ژاپن، چین، بحرین و اندونزی و البته تیم منتخب استرالیا، کادرفنی تیم ملی فوتسال زنان ایران از مسئولان فدراسیون خواست تا به این دعوت به بهانه عدم آمادگی تیم پاسخ منفی بدهند! این واکنش عجیب کادرفنی به دعوت‌نامه ارسالی باعث شده تا حواس مهدی تاج بیش از پیش متوجه تیم ملی فوتسال زنان شود و او حالا سرپرست نایب‌رئیسی زنان را مامور کرده تا به سرعت زمینه تغییر و تحولات در کادرفنی تیم ملی را به‌وجود آورد.

پایان سلیمانی در تیم ملی، نزدیک‌تر از همیشه

فروزان سلیمانی در دوره ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد و بعد از عزل عزیزی‌خادم، گفته می‌شود که مقدمات نهایی‌شدن قرارداد او در دوره سرپرستی میرشاد ماجدی انجام شده تا عملاً تاج در عملی انجام شده قرار گیرد! با توجه به برگزاری تورنمنت‌های کم‌اهمیتی همچون کافا و نوروزگاه، مهدی تاج تصمیم گرفت تا در رأس تیم ملی فوتسال زنان تغییراتی را ایجاد نکند اما حالا شرایط تغییر کرده و رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال تغییری ضرب‌الاجلی است.

مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته بررسی‌های خود برای انتخاب جانشین سلیمانی را آغاز کرده و به نظر می‌رسد که دوره این سرمربی کهنه‌کار اما ناموفق در تیم ملی به سر آمده و با توجه به ضرب‌الاجل تاج برای تغییر و تحولات در تیم ملی فوتسال زنان، منظمی فرصت چندانی برای معرفی گزینه موردنظر به رئیس فدراسیون فوتبال ندارد. در این راستا گفته می‌شود که منظمی در حال مشورت با چندین چهره سرشناس است تا بهترین گزینه را انتخاب کرده و به تاج معرفی کند.

زنان فوتسال ایران باید اسفندماه در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت کنند و با توجه به فاصله زمانی حدوداً 6 ماهه تا شروع رقابت‌ها، مهدی تاج از سرپرست نایب‌رئیسی زنان خواسته تا به فرآیند انتخاب سرمربی جدید سرعت بدهد. با توجه انتقادهای مطرح شده از کادرفنی تیم ملی فوتسال زنان، تاج گویا انتقادها را پذیرفته و دیگر تمایلی به همکاری با کادر فعلی ندارد و با این اوصاف باید دید چه کسی سرانجام بعد حدوداً 2 سال سرمربیگری جنجالی فروزان سلیمانی در تیم ملی فوتسال زنان، جانشین او خواهد شد!

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا