فوتبال

تقدیم به آریا جعفری فرزندِ زنده‌رود

تقدیم به آریا جعفری فرزندِ زنده‌رود

آریا جعفری، متولد ۱۱ مرداد ۱۳۶۷ قایقران کایاک آب‌های خروشان و عکاس مطبوعاتی ایرانی است.

به گزارش فوتبالز آریا جعفری در فوتبال زنان ایران یک چهره شناخته شده است . بدون شک آریا جعفری حق بزرگی بر گردن فوتبال زنان در عرصه رسانه دارد و چه بسا اگر او نبود فوتبال زنان ایران دیرتر از امروز به مخاطبان معرفی می شد. او کسی است که مرزبندی جنسیتی را از ورزش زنان کنار زد.

 بدون شک او یکی از معدود کسانی است که در صف اول مبارزه در برابر حق تضییع شده زنان ورزشکار است . جعفری پرچمدار عکاسی از مسابقات فوتبال زنان است و جذاب ترین تصاویر از فوتبال زنان ایران را در نبود رسانه های تخصصی مخابره کرد. تصاویری که باعث شد مردم با پدیده فوتبال بانوان آشنا شوند.

فوتبال زن و مرد ندارد

آریا می گوید : فوتبال زن و مرد ندارد. هیجان و لذت توپ‌ و مستطیل سبز را نمی توان مرزبندی جنسیتی کرد و فوتبال بانوان نیازهایی فراتر از آنچه فکر می کنیم دارد. داستان از جایی برای من جدی تر شد که در سال ۹۱ به عنوان اولین عکاس خبری، فوتبال دختران شهر و کشورم را از دریچه دوربین ثبت کردم؛ هیجان و ذوق آنها به من انگیزه ی بیشتری داد تا به استادیوم های دور و نزدیک بروم، پا به پای پاس کاری آنها شات زدم، از درون دروازه و دیوارهای دفاعی تا خطوط میانی و حمله، از به هدر رفتن فرصت ها و درخشش دروازه بان ها تا شادی های خاص پس از گل، از تصویر مادربزرگی که نه تنها بر سینه نوه اش نقش بسته بود بلکه یک تیم برای شادی او شاد و یک ایران در شبکه های اجتماعی این شادی را سهیم شدند.

مربیان ، بازیکنان و رسانه های فعال در حوزه ورزش زنان بویژه فوتبال زنان هرگز زحمات بی چشمداشت آریا جعفری را از یاد نمی برند.

📸عکس:سامان خوش پیمان

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا