فوتبال

جذاب‌ترین فصل لیگ برتر فوتبال زنان در راه است

جذاب‌ترین فصل لیگ برتر فوتبال زنان در راه است

حدود 2 ماه دیگر فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران شروع به کار می‌کند؛ لیگی که نسبت به دوره‌های قبل، جذاب‌تر از همیشه به نظر می‌آید.

به گزارش فوتبالز مسئولان سازمان لیگ با توجه به مشکلات زیرساختی که در فوتبال زنان ایران وجود دارد و ضعف امکانات اکثریت باشگاه‌ها، قصد داشت تا فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را از شهریورماه آغاز کند تا با برگزاری فشرده رقابت‌ها، پیش از رسیدن به ماه‌های پایانی سال، پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران خاتمه یابد اما شرایط مطابق انتظار مسئولان سازمان لیگ پیش نرفت؛ به‌طوری‌که درخواست کادرفنی تیم ملی زنان ایران باعث شد تا فصل جدید رقابت‌ها به تعویق بیفتد.

گلاره ناظمی درباره موعد آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران با اشاره به حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس و البته حضور تیم خاتون بم در آخرین دوره از رقابت‌های آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا، توضیح داد که براساس آخرین برنامه‌ریزی انجام شده قرار است لیگ شانزدهم از 26 آبان‌ماه آغاز شود. این مسئله بدان معناست که فصل جدید رقابت‌ها در قیاس با فصل گذشته که با تاخیر هم آغاز شد، حدود یک ماه دیرتر شروع به کار می‌کند!

سازمان لیگ برای فصل جدید رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان دستورالعمل ویژه‌ای را اجرایی کرده و آن‌هم اعطای امتیاز رایگان به باشگاه‌هایی است که در لیگ برتر فوتبال مردان مشغول به تیمداری هستند. با وجود این مصوبه، تنها تیم‌های استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و پیکان تهران برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان اعلام آمادگی کرده‌اند. در سالیان اخیر هم باشگاه‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی سابقه تیمداری در لیگ برتر زنان را داشته و در فصل پیش‌رو هم قصد دارند به فعالیت خود در این حوزه ادامه بدهند. باشگاه‌ها البته تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا اعلام آمادگی خود را برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان انجام بدهند اما در صورت عدم اعلام آمادگی، فصل جدید رقابت‌ها با حضور 13 تیم فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

تیم‌های شرکت‌کننده در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران:

خاتون بم، شهرداری سیرجان، سپاهان اصفهان، پالایش گاز ایلام، هیات فوتبال البرز، ملوان بندرانزلی، زارع باتری سنندج، فراایساتیس کران فارس، شمس‌آذر قزوین، استقلال خوزستان، پیکان تهران، ستارگان تیکا تهران و توکان مهام آیریا تهران.

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان در شرایطی قرار است از 26 آبان‌ماه شروع به فعالیت کند که تداوم حضور مرضیه جعفری و مریم ایراندوست به عنوان سرمربی در کنار اضافه شدن نیلوفر اردلان به جمع سرمربیان تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان باعث شده تا جذابیت این رقابت‌ها دوچندان شود. همچنین گفته می‌شود مریم جهان‌نجاتی هم قصد دارد کارش را در لیگ برتر فوتبال زنان از سر بگیرد و حتی احتمال ورود مریم آزمون هم به عرصه مربیگری در فصل پیش‌روی رقابت‌های باشگاهی وجود دارد تا بیش از پیش لیگ شانزدهم جذاب و حساس شود!

جعفری به دنبال ستاره تاریخی در بم!

خاتون بم با هدایت مرضیه جعفری 9 قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران به‌دست آورده و حالا بمی‌ها با توجه به قوانین سازمان لیگ به دنبال آن هستند تا در لیگ شانزدهم، دهمین قهرمانی‌شان را جشن بگیرند و یک ستاره به لوگوی باشگاه خود اضافه کنند؛ ستاره‌ای تاریخی که در لیگ برتر فوتبال زنان بی‌سابقه است. جالب آنکه برخلاف روال سالیان گذشته، خبری از آغاز تمرینات پیش‌فصل خاتون نیست تا آن‌ها از این حیث نسبت به رقیب همشهری خود عقب‌تر باشند.

ماموریت بزرگ ایراندوست در سیرجان

مریم ایراندوست فصل گذشته با سپاهان اصفهان تاریخ‌سازی کرد و برای اولین‌بار این تیم را در لیگ برتر فوتبال زنان به مقام نایب‌قهرمانی رساند. او حالا رویای بزرگ‌تری در سر دارد و می‌خواهد قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان را تجربه کند و این‌بار در قامت سرمربی شهرداری سیرجان به دنبال رسیدن به این مهم است. ایراندوست برای رسیدن به این دستاورد مهم مصمم است و خیلی زود هم تمرینات تیمش را آغاز کرده و با فعالیت چشمگیر در بازار تابستانه امید دارد که به رویای بزرگ خود در سیرجان دست پیدا کند.

ریسک بزرگ اردلان جواب می‌دهد؟

نیلوفر اردلان چهره غیرمنتظره فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان است؛ سرمربی‌ای که در 2 سال گذشته در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان ایران به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و در چرخشی ناگهانی تصمیم گرفت به یکی از تیم‌های پرستاره لیگ برتر فوتبال برود و هدایت سپاهان را پذیرفت. سپاهانی‌ها فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ شدند و مطمئنا دستاوردی جز قهرمانی آن‌ها را در فصل جدید راضی نمی‌کند و همین مسئله باعث شده تا اردلان در اولین دوره سرمربیگری رسمی‌اش در لیگ برتر فوتبال زنان ایران، چالشی بزرگ را در مقابل خود داشته باشد.

جهان‌نجاتی با احیای یک تیم قدیمی بر می‌گردد؟

مریم جهان‌نجاتی فصل گذشته همزمان سرمربی تیم جوانان ایران و شهرداری سیرجان بود اما در میانه‌های راه او با مدیران باشگاه سیرجانی به اختلاف خورد و همین مسئله باعث جدایی‌اش از شهرداری سیرجان شد. جهان‌نجاتی بعد از روزهای ناموفقی که همراه تیم جوانان تجربه کرد، حالا به دنبال بازگشت به صف مربیان لیگ برتری است و گفته می‌شود که در این‌باره او با مدیران باشگاه زارع باتری سنندج به توافق رسیده و قرار است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، امتیاز این تیم به مریوان منتقل شود تا تیم ریشه‌دار و قدیمی راهیاب ملل احیا شده و به لیگ برتر فوتبال زنان بازگردد که در این‌صورت، حضور دوباره جهان‌نجاتی در لیگ برتر فوتبال زنان می‌تواند جذابیت مضاعفی به این رقابت‌ها بدهد.

آزمون و چالش بازگشت به فوتبال باشگاهی!

سرمربی این روزهای تیم ملی فوتبال زنان ایران شاید سورپرایز لیگ شانزدهم باشد. هر چند این روزها مریم آزمون به دنبال حضور همراه تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس است اما گفته می‌شود که آزمون بعد از این رقابت‌ها، بی‌میل به سرمربیگری در عرصه باشگاهی نیست و حتی در این‌باره رایزنی‌هایی هم انجام شده و احتمال حضورش در تیم ملوان بندرانزلی در فصل جدید وجود دارد. مطمئنا مسجل‌شدن حضور جهان‌نجاتی و آزمون با توجه به اینکه جعفری، ایراندوست و اردلان هم در چرخه سرمربیان لیگ برتری هستند باعث خواهد شد تا 5 ضلعی جذابی در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی زنان شکل گیرد و مطمئنا این 5 ضلعی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد جذاب‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان ایران شود.

💻منبع:فوتبال360   📸عکس:کیمیا قاسم زاده

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا