فوتبال

بومی‌گرایی، اولویت سپاهانی‌ها در بازار تابستانه!

بومی‌گرایی، اولویت سپاهانی‌ها در بازار تابستانه!

برخلاف تیم فوتبال مردان، شرایط در تیم فوتبال زنان سپاهان متفاوت است و خبری از ارقام نجومی نیست.

به گزارش فوتبالز باشگاه سپاهان در روزهای گذشته مورد حمله رقبایش قرار گرفته و موضوع عدم رعایت سقف بودجه و امضای قرارداد با ارقام غیرمتعارف در باشگاه سپاهان، سوژه روز فوتبال ایران است. باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور به سراغ طرح شکایت علیه حریف خود رفته‌اند و حالا پرونده سپاهانی‌ها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حال بررسی است؛ آن‌هم در حالی‌که در روزهای گذشته گفته می‌شد که سازمان بازرسی کل کشور هم نسبت به قراردادهای منعقدشده در باشگاه سپاهان موضع گرفته است!

سپاهانی‌ها در حالی در فوتبال مردان ارقام چشمگیری را به بازیکنان پیشنهاد داده‌اند که رویه این باشگاه در فوتبال زنان کاملاً متفاوت است؛ به‌طوری‌که طلایی‌پوشان اصفهانی در حال بستن یکی از ارزان‌ترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران هستند و در این میان حتی گفته می‌شود که مدیران باشگاه سپاهان از ستاره‌های باتجربه و کلیدی خود خواسته‌اند تا با قراردادی سفید امضا کار خود را در تیم سپاهان ادامه بدهند! جالب آنکه قرارداد کادرفنی جدید هم با ارقامی کمتر از حد انتظار منعقد شده تا شرایط در تیم فوتبال زنان سپاهان کاملاً در مسیری مخالف از فوتبال مردان این باشگاه پیش برود.

قرارداد خانم سرمربی به یک میلیارد هم نرسید

نیلوفر اردلان به تازگی در اقدامی جالب‌توجه با مدیران باشگاه سپاهان به توافق رسید و قراردادش را امضا کرد تا بعد از درخشش در عرصه مربیگری فوتسال، حالا اولین تجربه حضورش در مسابقات باشگاهی فوتبال زنان ایران را به‌دست آورد. در حالی‌که در رسانه‌ها ارقام مختلفی مطرح شده بود و گفته می‌شد با قراردادی میلیاردی نیلوفر اردلان حاضر به پذیرش هدایت تیم فوتبال زنان سپاهان شده اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که قرارداد منعقد شده با او، با احتساب آپشن‌های مندرج در قرارداد، حدود 600 میلیون تومان است که رقمی عجیب و دور از انتظار است.

2 ستاره سفید امضا کردند، بقیه در راهند!

طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از نهایی‌شدن قرارداد نیلوفر اردلان، فعالیت خود در پنجره تابستانه را آغاز کردند و در وهله نخست، الهام فرهمند کاپیتان باتجربه و کهنه‌کار سپاهانی‌ها قراردادش را به مدت یک فصل به صورت سفید به امضا رساند تا در جمع طلایی‌پوشان ماندنی شود. بعد از فرهمند نوبت به فاطمه عادلی مدافع اصفهانی این تیم رسید تا قراردادش را تمدید کند که عادلی هم در اقدامی مشابه فرهمند، بدون آنکه رقمی در قراردادش درج شده بود، به صورت سفید قرارداد خود را به امضا رساند. گفته می‌شود که قرار است 4-3 بازیکن دیگر فصل گذشته سپاهان هم در شرایطی مشابه با قراردادی سفید امضا در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی ماندنی شوند!

سیاست انقباضی سپاهانی‌ها در فوتبال زنان

سپاهانی قصد ندارند در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت چشمگیری داشته باشند و برخلاف فصل گذشته که نگاه‌ها به سوی اصفهان بود و طلایی‌پوشان جزو سرمداران بازار تابستانه بودند، حالا شرایط در فصل جدید متفاوت است و گفته می‌شود که با برگزاری تست‌های استعدادیابی، سپاهانی‌ها قصد دارند تا بومی‌گرایی کنند و احتمال جذب ستاره‌های سرشناس به نظر منتفی می‌آید. جالب آنکه طلایی‌پوشان اصفهانی در زمینه حفظ ستاره‌های کلیدی فصل گذشته خود هم چندان موفق نبوده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آن‌ها در خط دروازه است؛ جایی که جدایی مینا نافعی قطعی شده و گفته می‌شود در صورت عدم توافق مالی، احتمال جدایی زهره کودایی هم وجود دارد تا با توجه به شرایط بودجه‌ای تیم فوتبال زنان سپاهان، آن‌ها روزهای سختی را در بازار تابستانه پشت سر بگذارند!

💻منبع:فوتبال360   📸عکس:زهرا شکیبا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا