فوتبال

غول‌های قاره حریف خاتون شدند!

غول‌های قاره حریف خاتون شدند!

مراسم قرعه‌کشی چهارمین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا امروز (پنجشنبه) برگزار و حریفان خاتون بم مشخص شدند.

به گزارش فوتبالز کنفدراسیون فوتبال آسیا در سالیان گذشته در تلاش بوده تا بتواند فعالیت‌های مرتبط با فوتبال زنان را توسعه بدهد و یکی از اقدامات توسعه‌محور هم اضافه کردن لیگ قهرمانان آسیا به تقویم فوتبال باشگاهی زنان بود. در سالیان گذشته این مسابقات به صورت آزمایشی وارد تقویم (AFC) شد و بعد از برگزاری 3 دوره موفق، حالا قرار است چهارمین و آخرین دوره رقابت‌ها هم به انجام برسد و از سال آینده، با اتمام برگزاری دوره آزمایشی، رسماً لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا شروع به کار کند.

چهارمین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا در حالی قرار است برگزار شود که برای اولین‌بار تیم‌های منطقه غرب و شرق آسیا قرار است در مرحله گروهی با یکدیگر دیدار داشته باشند و سپس مسابقه بین تیم‌های سرگروه به انجام می‌رسد. (AFC) کشورهای تایلند و ازبکستان را به عنوان میزبان دو گروه معرفی کرد و امروز (پنجشنبه) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی، مراسم قرعه‌کشی چهارمین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا برگزار شد.

سید اول: اوراواردز ژاپن و سیدنی استرالیا

سید دوم: اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و هوالین چین‌تایپه

سید سوم: بانکوک تایلند و نسف‌قارشی ازبکستان

سید چهارم: خاتون ایران و گوکولام کرالا هند

مراسم قرعه‌کشی به صورت آنلاین برگزار شد و براساس سیدبندی انجام شده، نام تیم‌ها از گوی‌ها خارج شد. گوکولام کرالا هند اولین تیمی بود که از گوی نامش خارج شد و آن‌ها در جایگاه چهارم گروه نخست قرار گرفتند. سپس نوبت به خروج نام خاتون بم، نماینده ایران از گوی شد تا شاگردان مرضیه جعفری به عنوان اولین تیم گروه دوم معرفی شوند و بانکوک تایلند از سید سوم در گروه دوم قرار گرفت و نسف‌قارشی ازبکستان هم به جمع تیم‌های گروه دوم اضافه شد تا براساس قرعه‌کشی انجام شده، تایلندی‌ها میزبان گروه نخست شوند و مسابقات گروه دوم هم به میزبانی کشور ازبکستان به انجام برسد.

هوالین چین‌تایپه اولین تیم سید دوم که نامش از سوی خارج شد تا آن‌ها در گروه نخست قرار گیرند و اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی هم به عنوان سومین تیم گروه دوم معرفی شد. در تقسیم تیم‌های حاضر سید نخست، براساس قرعه‌کشی انجام شده تیم اوراواردز ژاپن راهی گروه نخست شد و سیدنی استرالیا هم به عنوان آخرین تیم برای حضور در گروه دوم معرفی شد تا نمایندگان ژاپن و استرالیا رسماً به عنوان سرگروه معرفی شوند. برنامه دقیق مسابقات هنوز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده اما مرحله گروهی چهارمین و آخرین دوره از مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا قرار است از 15 تا 21 آبان‌ماه قرار است به انجام برسد.

خاتون بم به عنوان نماینده ایران باید گروه دوم به مصاف تیم‌های نسف‌قارشی ازبکستان، اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و سیدنی استرالیا برود که شاگردان مرضیه جعفری در گام نخست باید به مصاف حریف استرالیایی بروند و سپس برابر اینچئون هیوندای استیل صف‌آرایی کنند. آن‌ها همچنین در آخرین مسابقه مرحله گروهی هم باید به مصاف نسف‌قارشی بروند که زمان دقیق برگزاری این 3 مسابقه رسماً از سوی (AFC) اعلام خواهد شد.

گروه‌بندی چهارمین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا

گروه اول: اوراواردز ژاپن، هوالین چین‌تایپه، بانکوک تایلند و گوکولام کرالا هند

گروه دوم: سیدنی استرالیا، اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی، نسف‌قارشی ازبکستان و خاتون ایران

💻منبع:فوتبال360

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا