فوتسال

فوق‌ستاره‌ها در رویای قرارداد یک میلیاردی

فوق‌ستاره‌ها در رویای قرارداد یک میلیاردی

شرایط در رقابت‌های باشگاهی فوتسال زنان ایران بحرانی است و فوق‌ستاره‌ها در اندیشه خانه‌نشینی هستند!

به گزارش فوتبالز سوپرلیگ فوتسال زنان ایران قرار بود از 31 شهریورماه برگزار شود و قرعه‌کشی این رقابت‌ها هم انجام شد اما به‌واسطه تغییر و تحولات انجام شده در ساختار مدیریتی سازمان لیگ فوتسال و البته شرایط بحرانی اکثریت تیم‌ها برای حضور در فصل جدید، موعد آغاز دومین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان به تعویق افتاده و پیگیری‌های بیشتر در این‌باره حکایت از آن دارد که احتمالا از اوایل آبان‌ماه قرار است فصل جدید مسابقات آغاز شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که بیشتر تیم‌های شرکت‌کننده در سوپرلیگ هنوز حتی کادرفنی خود را معرفی نکرده‌اند!

پیکان تهران قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها در چالش انتخاب سرمربی است و تیم نصر امید کرج که در 2 سال گذشته جزو تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی بود، در آستانه انحلال قرار دارد. تیم‌های سایپا تهران و پالایش‌نفت آبادان از جمله معدود تیم‌هایی هستند که هم در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعال بوده‌اند و هم اینکه تمرینات خود را آغاز کرده‌اند. در این میان، عدم حضور نام فوق‌ستاره‌های فوتسال زنان ایران که در کارنامه‌شان 2 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارند در بازار تابستانه سوال‌برانگیز شده است.

چهره‌هایی مانند فرزانه توسلی، فرشته کریمی، فاطمه اعتدادی و سارا شیربیگی از جمله بازیکنان بلاتکلیف حاضر در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند. یکی از علل اصلی بلاتکلیفی این ستاره‌ها، عدم تعیین بودجه مناسب از سوی باشگاه‌ها برای تیم‌داری است و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها در مذاکرات خود نتوانند براساس رقم دلخواه توافق کنند و فعلا کارشان را دور از سوپرلیگ فوتسال زنان ایران دنبال نماید؛ آن‌هم در حالی‌که مطمئنا فقدان حضور این ستاره‌ها در فصل جدید سوپرلیگ می‌تواند مسابقات را به لحاظ کیفی تحت‌الشعاع قرار بدهد.

سقف بودجه 600-500 میلیونی به کار فوق‌ستاره نمی‌آید!

باشگاه‌های که در فصل جدید قصد تیم‌داری در سوپرلیگ فوتسال زنان ایران را دارند، به دنبال آن هستند تا در اوج ریاضت اقتصادی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت کنند و گفته می‌شود که به برخی ستاره‌ها پیشنهاد شده تا با رقم سال گذشته خود برای سال جدید هم قرارداد امضا کنند؛ آن‌هم در شرایطی‌که به لحاظ وضعیت تورمی، اقتصاد ایران طی یک‌سال گذشته تغییرات مشهودی داشته و عدم تغییر رقم قرارداد می‌تواند به بازیکن به لحاظ اقتصادی ضربه بزرگی را وارد کند.

ستاره‌های مانند فرزانه توسلی، فرشته کریمی، فاطمه اعتدادی و سارا شیربیگی با پیشنهادهایی 500 میلیون و 600 میلیون تومانی مواجه شده‌اند و همین پیشنهادات باعث شده تا آن‌ها فعلاً پای میز مذاکره نروند و حاضر به توافق نشوند؛ آن‌هم در حالی‌که خواسته این ستاره‌ها ارقامی نزدیک به یک میلیارد تومان است که رقم ماورایی هم محسوب نمی‌شود اما نادیده گرفته شدن فوتسال زنان ایران در سالیان گذشته باعث شده تا سرمایه‌گذاران از رغبت حداقلی برای فعالیت اقتصادی در سوپرلیگ فوتسال زنان برخوردار باشند و این مسئله می‌تواند تبعات سنگینی از جمله خانه‌نشینی ستاره‌ها را به همراه داشته باشد!

حضور در فوتبال، آخرین راه نجات!

نیلوفر اردلان سرمربی فصل گذشته تیم فوتسال زنان پیکان تهران با پیوستن به تیم فوتبال زنان سپاهان اصفهان، آغازکننده راهی جنجالی بود. اردلان در شرایطی تغییر رشته داد و از فوتسال به فوتبال رفت که این احتمال وجود دارد طی روزهای آینده تعداد بیشتری از بازیکنان فوتسال ایران به‌ویژه ستاره‌هایی مانند فرشته کریمی و سارا شیربیگی هم در صورت عدم دریافت پیشنهاد مناسب به لحاظ مالی از سوی باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ فوتسال زنان، به سراغ حضور در فوتبال زنان ایران بروند.

شیربیگی در مصاحبه‌های اخیر خود بارها نسبت به این مسئله تاکید کرده و مطمئنا کوچ این ستاره‌ها از فوتسال به فوتبال می‌تواند نه‌تنها در کیفیت فنی مسابقات سوپرلیگ موثر باشد، بلکه حتی سرنوشت تیم ملی فوتسال زنان ایران را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و می‌تواند برای تیم ایران که عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا را یدک می‌کشد، روزهای بحرانی‌تر را رقم بزند. گفته می‌شود که ستاره‌های فوتسال زنان ایران در تلاش هستند تا در جلسه‌ای با مهدی تاج، مشکلات خود را بیان کنند تا بلکه با ورود تاج، شرایط موجود حل‌وفصل و رقم قراردادها در فوتسال زنان اصلاح شود اما به نظر می‌رسد که بی‌توجهی تاج می‌تواند توأمان با کوچ ستاره‌ها از فوتسال به فوتبال باشد؛ کوچی که همان‌طور که گفته شد تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت!

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فاطمه شمس

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا