فوتبال

نگاهی به رقبای زنان ایران در مسیر المپیک

نگاهی به رقبای زنان ایران در مسیر المپیک

تیم ملی زنان ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک 2024 پاریس، ماموریتی غیرممکن را در پیش دارد.

به گزارش فوتبالز انتظارها از تیم ملی زنان با توجه به اختلاف سطح معنادار فوتبال ایران و کشورهای تراز اول آسیا، چندان بالا نیست و خلق یک شگفتی تاریخی می‌تواند معادلات را تغییر بدهد.

زنان فوتبال ایران بعد از موفقیت در دور اول مرحله انتخابی المپیک 2024 پاریس و شکست دادن میانمار، حالا باید خود را برای حضور در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک آماده کنند؛ آن‌هم در شرایطی که مسابقات دور دوم از 4 تا 10 آبان‌ماه برگزار خواهد شد. در حال حاضر 12 تیم برتر قاره آسیا در 3 گروه 4 تیمی تقسیم شده‌اند و از هر گروه یک تیم مستقیماً جواز حضور در دور نهایی انتخابی المپیک را به‌دست خواهد آورد و برترین تیم دوم هم می‌تواند در دور نهایی رقابت‌ها حضور پیدا کند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در گروه نخست دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس با تیم‌های استرالیا، فیلیپین و چین‌تایپه هم‌گروه شده و شاگردان مریم آزمون باید خود را برای سفر به برث آماده کنند و با حضور در کشور استرالیا با حریفان خود به رقابت بپردازند. در این میان حتی روی کاغذ هم فوتبال ملی زنان ایران شانس چندانی برای صعود به دور نهایی انتخابی المپیک ندارد اما با این‌حال همگان امیدوارند که نمایش‌های آبرومندانه‌ای از سوی شاگردان آزمون به اجرا در بیاید.

استرالیا، تیمی فراتر از قاره آسیا

تیم ملی زنان استرالیا، اولین حریف شاگردان آزمون در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس است. تیم زنان ایران رتبه 62 رنکینگ فیفا را در اختیار دارد اما استرالیایی‌ها صاحب جایگاه یازدهم دنیا هستند و این موضوع به خوبی تفاوت سطح دو تیم را نمایان می‌کند. تیم ملی زنان ایران هیچ‌گاه در جام جهانی نتوانسته حضور پیدا کند اما استرالیایی‌ها همواره خود را در قامت یک مدعی نشان داده‌اند و در دوره اخیر رقابت‌ها موفق شدند به مقام چهارمی دست پیدا کنند تا با کسب این عنوان برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس آماده شوند.

فیلیپن تا لحظه آخر می‌خواهد آماده شود!

زنان فیلیپن برخلاف تیم ایران که بعد از برگزاری بازی دوستانه با روسیه، هیچ مسابقه تدارکاتی رسمی نداشته و گفته می‌شود تا هنگام حضور در مسابقات انتخابی المپیک نخواهد داشت، برنامه مدونی برای حضور در این رقابت‌ها دارد؛ به‌طوری‌که فیلیپینی‌ها بعد از حضور در رقابت‌های جام جهانی، حالا خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند تا در شرایطی ایده‌آل مهیای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس شوند. فیلیپین هم در رنکینگ فیفا شرایطی بهتر نسبت به تیم زنان ایران دارد و جایگاه چهل‌وچهارم دنیا را در اختیار خود دارد.

وقت انتقام از چین‌تایپه فرا رسید؟

تیم ملی زنان چین‌تایپه، سرشناس‌ترین رقیب برای تیم ملی زنان ایران به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که زنان فوتبال ایران تاکنون هیچ‌گاه با تیم ملی استرالیا روبرو نشده‌اند و تجربه انجام 2 بازی هم مقابل تیم ملی زنان فیلیپن دارند اما شرایط برابر چین‌تایپه متفاوت است و 4 تجربه بازی مقابل این تیم منطقه آسیای شرقی در کارنامه تیم ملی فوتبال زنان ایران به‌چشم می‌خورد. در این 4 مسابقه، یک برد نصیب تیم ایران و 3 بازی هم به سود چین‌تایپه خاتمه یافته که آخرین رویارویی دو تیم در جام ملت‌های آسیا 2022 بود. چین‌تایپه‌ای‌ها البته به لحاظ شرایط رنکینگی در وضعیت بسیار مطلوب‌تری از تیم ملی زنان ایران قرار دارند و در رتبه 38 رنکینگ فیفا حضور دارند. جالب آنکه آن‌ها بعد از انجام 2 بازی مرحله دور اول انتخابی المپیک 2024 پاریس، هیچ مسابقه دوستانه‌ای برگزار نکرده‌اند و نسبت به سایر تیم‌های گروه با حداقل آمادگی در مسابقات دور دوم حضور پیدا می‌کنند که این موضوع می‌تواند برای تیم ملی زنان ایران خوشایند باشد و فرصت انتقام شکست اخیر در جام ملت‌های آسیا را فراهم آورد.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال روسیه

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا