فوتبال

5 مهر، پایان مهلت قانونی برای اعلام تیمداری

5 مهر، پایان مهلت قانونی برای اعلام تیمداری

برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان امتیاز رایگان برای تیمداری هدیه می‌شد اما با وجود دست‌ودلبازی مسئولان فدراسیون فوتبال، خبری از حضور باشگاه‌های متمول نیست.

به گزارش فوتبالز سازمان لیگ فوتبال در راستای شرایط به‌وجود آمده، براساس مصوبه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال دستور العملی ویژه را تدوین کند؛ دستورالعملی که براساس آن به باشگاه‌هایی که در لیگ برتر فوتبال مردان تیمداری می‌کنند، برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان امتیاز رایگان برای تیمداری هدیه می‌شد اما با وجود دست‌ودلبازی مسئولان فدراسیون فوتبال، خبری از حضور باشگاه‌های متمول نیست و فرصت ارائه شده از سوی سازمان لیگ رو به پایان است.

مسئولان سازمان لیگ با اشاره به این مسئله که فورجه قانونی به باشگاه‌هایی که در لیگ برتر فوتبال مردان ایران تیمداری می‌کنند تنها برای فصل پیش‌رو است، در این‌باره اعلام کردند که فصل آینده اگر باشگاهی بخواهد در حوزه فوتبال زنان تیمداری کند، یا باید فعالیت خود را از پایین‌تر رده آغاز کند و یا برای حضور در لیگ برتر، امتیاز خریداری کند؛ آن‌هم در حالی‌که برای فصل پیش‌رو، امتیاز از سوی سازمان لیگ به صورت رایگان در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

13 تیم یک فرصت‌سوزی مهم را تماشا می‌کنند!

سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران باشگاه‌هایی هستند که فصل گذشته هم در لیگ برتر فوتبال زنان حضور داشتند و برای فصل جدید هم مشغول برنامه‌ریزی هستند تا در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران حضور یابند. به جز این 3 باشگاه، سازمان لیگ مصوبه جدید خود را به 13 باشگاه دیگر اعلام کرده اما با وجود طرح شایعات مختلف، هنوز هیچ باشگاهی رسماً فعالیت خود در حوزه فوتبال زنان را آغاز نکرده است! باشگاه‌های استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین که در روزهای ابتدایی تصویب این قانون درخواست تیمداری خود را مطرح کرده بودند، حالا از تصمیم خود عقب نشسته‌اند.

باشگاه‌هایی مانند استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان هم که جزو باشگاه‌های سرمایه‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شوند، هیچ واکنشی به این قانون مهم نداشته‌اند و خبری از فعالیت سایر باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال مردان هم در لیگ برتر فوتبال زنان نیست تا یک فرصت مهم را آن‌ها از دست بدهند؛ آن‌هم در شرایطی‌که در صورت اجباری‌شدن تیمداری در حوزه زنان برای صدور مجوز حرفه‌ای، این باشگاه‌ها سال آینده باید برای خرید امتیاز در لیگ برتر فوتبال زنان دست به جیب شوند!

دستاورد تاریخی سپاهانی‌ها و تمجید تاج

باشگاه سپاهان اصفهان یکی از باشگاه فعال در لیگ برتر فوتبال مردان است که در حوزه زنان هم تیمداری می‌کند. سپاهانی‌ها در سالی که گذشت تنها باشگاه در فوتبال ایران بودند که موفق شدند هم در حوزه فوتبال مردان و هم در حوزه فوتبال زنان مجوز حرفه‌ای‌سازی دریافت کنند و دستاوردی تاریخی را به نام خود ثبت کردند؛ دستاوردی که با واکنش مثبت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال همراه شد و او از این باشگاه به واسطه فعالیتش در حوزه زنان قدردانی کرد.

تاج در حاشیه بازدید اخیرش از ورزشگاه آزادی که پیش از دوئل پرسپولیس و النصر عربستان برگزار شد، در واکنش به جزئیات کنگره اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد: در آخرین کنگره فوتبال آسیا مشخص شد که تنها 9 کشور در قاره کهن موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای در فوتبال زنان شده‌اند. دو باشگاه فوتبال زنان در ایران موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند که در مجموع قاره کهن تنها 15 باشگاه این مجوز را دارند و این آمار ویژه‌ای برای فوتبال ما به شمار می‌رود. گفتنی است که در کنار باشگاه سپاهان اصفهان، تیم فوتبال زنان خاتون بم به عنوان پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران هم موفق شده مجوز حرفه‌ای‌سازی دریافت کند.

چالش جدید در راه صدور مجوز!

گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان درباره پایان مهلت قانونی اعلام باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال مردان برای تیمداری در حوزه زنان گفت: باشگاه‌ها تا پنجم مهرماه فرصت دارند تا درخواست خود را ارائه کنند اما تا این لحظه درخواست رسمی از سوی باشگاه‌ها ارائه نشده و صرفاً گمانه‌زنی‌هایی در این‌باره انجام شده اما به صورت مکتوب و رسمی اتفاق خاصی رخ نداده است.

لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است اواخر مهرماه قرعه‌کشی شود و براساس برنامه‌ریزی اولیه مسئولان سازمان لیگ این رقابت‌ها از 26 آبان‌ماه شروع به کار می‌کند. البته که قرار بود شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران از اوایل شهریورماه فعالیت خود را آغاز کند اما درخواست کادرفنی تیم ملی برای تعویق رقابت‌ها باعث تعویق 2 ماهه مسابقات باشگاهی شد و حالا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از آخرین جمعه آبان‌ماه فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان فعالیت خود را آغاز می‌کند و طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ قرار است در روزهای پایانی هر هفته، مسابقات لیگ برتر پیگیری شود.

منبع:فوتبال360  📸عکس:زهرا شکیبا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا