فوتبال

ورزشگاه‌های رفسنجان و کرمان شرایط حضور زنان را ندارند

ورزشگاه‌های رفسنجان و کرمان شرایط حضور زنان را ندارند

در حالی که سیرجان تنها شهر استان کرمان است که مجوز حضور زنان در ورزشگاه را دارد و به تازگی مجوز حضور زنان در مسابقات فوتسال را نیز گرفته، اما ورزشگاه‌های رفسنجان و کرمان همچنان مردانه هستند.

به گزارش فوتبالز جهانشاهی، رئیس هیئت فوتبال استان با بیان اینکه ورزشگاه شماره ۲ رفسنجان و باهنر کرمان شرایط ایمنی برای حضور زنان را ندارند، گفت: ورزشگاه‌ها از لحاظ ایمنی و امنیتی باید یک استانداردهایی داشته باشند و ورزشگاه شماره ۲ رفسنجان مشکلات زیادی دارد؛ فردی که بلیت تهیه می‌کند و وارد ورزشگاه می‌شود نه صندلی‌اش مشخص است نه بلیتش را می‌شود چک کرد. جایگاهش مشخص نیست؛ لذا این ورزشگاه به‌خصوص برای حضور زنان مناسب نیست.

او ادامه داد: به همین دلیل تأکید این است که ورزشگاه شماره ۱ رفسنجان که بحث ایمنی و امنیت آن تأمین است را زودتر تحویل دهند تا در رفسنجان نیز شاهد حضور زنان در ورزشگاه باشیم.

سیرجان ۲ بر صفر از کرمان و رفسنجان جلو است

ورود زنان به سالن‌های ورزشی اما با ورزشگاه‌های فوتبال کمی متفاوت‌تر بود چندین سال بود که زنان می‌توانستند برای تماشای مسابقات برخی از رشته‌ها مثل والیبال، بسکتبال و هندبال به سالن‌های ورزشی بروند.

در کرمان نیز این امکان وجود داشت. اما امسال با وجود گذشت ۲ هفته از لیگ برتر هندبال مجوز حضور زنان در سالن برگزاری مسابقات هندبال تیم مس‌کرمان برای زنان صادر نشد.

اگرچه گفته می‌شود تلاش بر این است تا مجوز حضور زنان گرفته شود. اما به نظر می‌رسد این تصمیم باتوجه‌به شرایط کشور و اتفاقات سال گذشته گرفته شده باشد.

درحالی‌که سیرجان هم در ورزشگاه‌های فوتبال و هم فوتسال مجوز حضور زنان را گرفته؛ اما کرمان و رفسنجان با وجود تیم‌های فوتبالی و غیر فوتبالی همچنان نه ورزشگاه استاندارد و مناسبی برای برگزاری بازی‌هایشان دارند نه در زمینه ورود زنان به ورزشگاه اقدامی کردند و این روزها درب برخی سالن‌ها مثل هندبال نیز به روزی زنان بسته شده است.

منبع:کرمان نو  📸عکس:خبرورزشی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا