فوتبال

به عرصه باشگاهی بر نمی‌گردم!

به عرصه باشگاهی بر نمی‌گردم!

سرمربی تیم جوانان زنان ایران قصد دارد تا در همین سمت فعالیت خود را پیش ببرد و رسماً به پیشنهادهای سرمربیگری‌اش در عرصه باشگاهی پاسخ منفی داد.

به گزارش فوتبالز لیگ برتر فوتبال زنان ایران در دوره شانزدهم قرار است از بیست‌وششم آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز کند و تیم‌ها برای حضور در فصل جدید رقابت‌ها مشغول گذراندن دوره‌های آماده‌سازی هستند. شهرداری سیرجان با هدایت مریم ایراندوست، اولین تیمی بود که برای حضور در فصل جدید تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرد و بعد از آن‌ها، تیم‌هایی مانند سپاهان اصفهان، خاتون بم و ملوان بندرانزلی هم اردوهای خود را برای شرکت در لیگ شانزدهم کلید زده‌اند.

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان در حالی از راه رسیده که رقابت‌ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی جذاب‌تر شده است. خاتون بم که در 9 دوره از رقابت‌ها توانسته به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، طبق آخرین خبرها همچنان به همکاری‌اش با مرضیه جعفری قرار است ادامه بدهد. در سیرجان، مدیران باشگاه شهرداری به سراغ جذب مریم ایراندوست به عنوان سرمربی رفتند و نیلوفر اردلان هم در تصمیمی ناگهانی بعد از 2 فصل قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان، تصمیم به سرمربیگری در تیم فوتبال زنان سپاهان گرفت تا 3 چهره سرشناس و نام‌آشنای فوتبال زنان، فصل جدید در قامت سرمربی کار خود را در عرصه باشگاهی دنبال کنند.

سرمربی‌ای که حکم از تاج دارد!

مریم جهان‌نجاتی دیگر چهره مطرح فوتبال زنان ایران است؛ سرمربی‌ای که سابقه هدایت شهرداری سیرجان را در مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا دارد و البته همراه این تیم سیرجانی توانسته به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. جهان‌نجاتی فصل گذشته در نیم‌فصل نخست هدایت سبزپوشان سیرجانی را برعهده داشت اما در نیم‌فصل دوم معادلات تغییر کرد و اختلافات به‌وجود آمده میان او و مدیران باشگاه شهرداری سیرجان باعث شد تا دوره سرمربیگری‌اش در این تیم به پایان برسد و به فعالیت خود در تیم شهرداری سیرجان پیش از پایان لیگ پانزدهم، خاتمه داد.

جهان‌نجاتی فصل گذشته و 4 روز بعد از آنکه خبر برکناری‌اش از هدایت تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان رسانه‌ای شد، در حکمی از سوی مهدی تاج به عنوان سرمربی تیم جوانان زنان ایران انتخاب شد تا فعالیت خود را در این تیم دنبال کند. جالب آنکه او همزمان با سرمربیگری در تیم جوانان، در قامت مربی هم در تیم بزرگسالان عضویت داشت که در تیم جوانان موفق شد به دور دوم انتخابی رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آسیا راه پیدا کند و در نقش مربی تیم بزرگسالان هم همراه این تیم، صعود به دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس را تجربه کرد.

سرمربی تیم جوانان می‌مانم و نسل جدید می‌سازم!

تیم جوانان زنان ایران با هدایت مریم جهان‌نجاتی در مسیر رسیدن به مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا ناکام بود و با قبول 2 شکست و کسب یک پیروزی به کار خود پایان داد. جالب آنکه بعد از این ناکامی، جهان‌نجاتی از سمتش در تیم بزرگسالان هم کنار رفت تا صرفاً در قامت سرمربی تیم جوانان زنان ایران کار خود را پیش ببرد. با توجه به اینکه در 2 سال آینده فعلاً تورنمنت مهمی به جز کافا در برنامه تیم جوانان وجود ندارد، تصور می‌شد که مریم جهان‌نجاتی قرار است به چرخه سرمربیان لیگ برتری بازگردد و به یکی از پیشنهادات مطرح شده برای هدایت تیم‌های لیگ برتری پاسخ مثبت خواهد داد.

مریم جهان‌نجاتی که جدی‌ترین پیشنهاد را از تیم سپاهان اصفهان داشت، با وجود مذاکرات انجام شده، با آن‌ها به توافق نرسید. او امروز، پرده از تصمیم مهم خود درباره آینده کاری‌اش برداشت و توضیح داد: در کنار مسائل کاری، به دلیل برخی مشکلات شخصی و البته عِرق به تیم ملی، دوست دارم تا کار خودم را در تیم جوانان ادامه بدهم. هر چند که با توجه به عدم برگزاری مسابقات در رده سنی جوانان در سطح کشور، کشف استعدادهای جدید پروژه بسیار سختی است اما همه تلاش خودم را می‌کنم تا برای دوره بعدی مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا بتوانیم نسل خوبی بسازیم؛ چرا که اکثریت فهرست بازیکنان حال حاضر تیم جوانان برای مسابقات بعدی نمی‌توانند همراه تیم باشند!

جهان‌نجاتی با اشاره به قانون وضع شده گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که یک سرمربی همزمان نمی‌تواند در عرصه ملی و باشگاهی فعالیت کند؛ موضوعی که در سالیان گذشته وجود نداشت. با توجه به این قانون، تصمیم گرفته‌ام که انتخاب نهایی‌ام را انجام بدهم و در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان هدایت تیمی را برعهده نخواهم داشت و کارم را در تیم جوانان زنان ایران ادامه می‌دهم تا برای مسابقات کافا آماده شویم و سپس اگر اردوی روسیه فراهم بود، برای مصاف با این تیم خودمان را آماده کنیم.

منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا