فوتبال

هر آنچه باید از فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان بدانید

هر آنچه باید از فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان بدانید

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان از 26 آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش فوتبالز لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار بود از ابتدای شهریورماه فعالیت خود را آغاز کند اما درخواست کادرفنی تیم ملی برای تعطیلی مسابقات لیگ برتر و برپایی اردوهای ملی باعث شد تا آغاز لیگ شانزدهم به بعد از پایان مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس موکول شود. جالب آنکه بعد از تعویق مسابقات لیگ برتر، خبری از اردوهای منظم تیم ملی زنان نیست و بعد از نزدیک به دو ماه تعطیلی اردوها، به تازگی دور جدید تمرینات آماده‌سازی تیم ملی زنان ایران آغاز شده است.

مسئولان سازمان لیگ در ابتکاری ویژه با توجه به پروتکل‌های وضع شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اهمیت تیم‌داری در حوزه زنان در راستای صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی، طرح اعطای امتیاز رایگان به باشگاه‌هایی که در لیگ برتر فوتبال مردان تیم‌داری می‌کنند را به هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ارائه کردند و این طرح مورد تایید اعضا قرار گرفت. تصور می‌شد با توجه به هبه رایگان امتیاز، باشگاه‌های لیگ برتری سرشناس و مطرح برای ورود به حوزه فوتبال زنان اعلام آمادگی کنند اما شرایط برخلاف آنچه تصور می‌شد، پیش رفت.

فقط پیکان آمد، بقیه خواب ماندند!

باشگاه‌های فعال در حوزه فوتبال مردان تا پنجم مهرماه فرصت داشتند نامه اعلام آمادگی خود را به سازمان لیگ ارائه کنند. در شرایطی‌که باشگاه‌های شمس‌آذر قزوین و استقلال خوزستان برای تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال زنان در وهله نخست آمادگی خود را اعلام کردند اما به‌ یک‌باره تصمیم آن‌ها تغییر کرد و آن‌ها تصمیمی برای تیم‌داری در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان ندارند. استقلال و پرسپولیس در کنار تراکتور تبریز و نساجی مازندران از جمله باشگاه‌هایی بودند که بحث حضور احتمالی‌شان در فوتبال زنان مطرح بود.

گلاره ناظمی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ بعد از پایان ضرب‌الاجل سازمان لیگ به باشگاه‌ها گفت: انتظار می‌رفت با توجه به شرایط به‌وجود آمده و تسهیل قانونی، باشگاه‌ها برای تیم‌داری در فوتبال زنان از قانون جدید استقبال کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و از این فرصت تاریخی استفاده نشد. تنها باشگاه پیکان تهران که فصل گذشته با تیم هیات فوتبال البرز مشترکاً در لیگ برتر فوتبال زنان حضور داشت، حالا برای فصل جدید قصد دارد تا مستقلاً تیم‌داری کند و آن‌ها نامه رسمی تیمداری خود را به سازمان لیگ ارسال کرده‌اند.

در فصل جدید هر هفته یک تیم استراحت می‌کند

پیکان تهران در حالی تصمیم به تیم‌داری در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان گرفته که در کنار خودروسازان، تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان، سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی، پالایش گاز ایلام، ایساتیس کران فارس، کانی کردستان و هیات فوتبال البرز از فصل گذشته در جمع تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان حضور دارند و ستارگان تیکا تهران و توکان مهام آیریا تهران هم دو تیم صعود کرده از لیگ دسته اول به لیگ برتر فوتبال زنان هستند.

مسئولان سازمان لیگ قصد دارند تا در روزهای ابتدایی آبان‌ماه فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را قرعه‌کشی کنند و هفته نخست رقابت‌ها هم طبق تقویم تنظیم شده، جمعه 26 آبان‌ماه برگزار می‌شود. با توجه به حضور 11 تیم در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان، هر هفته یک تیم استراحت خواهد داشت. با توجه به فرآیند آماده‌سازی تیم‌ها و فعالیت‌شان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به‌نظر می‌رسد که تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان به مانند فصول گذشته، 3 تیم حاضر در کورس قهرمانی خواهند بود که باید دید در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان، عنوان قهرمانی به کدام تیم می‌رسد.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:زهرا شکیبا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا