فوتبال

ورود خارجی‌ها آزاد شد!

ورود خارجی‌ها آزاد شد!

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام سازمان لیگ تصویب کرد که هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان می‌توانند از 3 بازیکن خارجی استفاده کنند.

به گزارش فوتبالز شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است از روز جمعه 26 آبان‌ماه با حضور 11 تیم فعالیت خود را آغاز کند؛ آن‌هم در شرایطی‌که هنوز برنامه مسابقات فصل جدید مشخص نشده و در اواخر مهرماه و یا اوایل آبان‌ماه مراسم قرعه‌کشی فصل جدید برگزار خواهد شد. در این میان، مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا جزئیات قانونی برگزاری فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را نهایی کنند که یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در هیات‌رئیسه سازمان لیگ، بحث استفاده تیم‌ها از بازیکن خارجی بود.

لیگ برتر فوتبال زنان ایران در سالیان گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در راستای رشد فنی بیشتر رقابت‌ها، از باشگاه‌های فعال در لیگ برتر فوتبال مردان برای تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان دعوت شد که البته به جز باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران، سایر باشگاه‌ها در این زمینه پیش‌قدم نشدند. بعد از ناکامی در جلب نظر باشگاه‌های فعال در فوتبال مردان، بحث قانون استفاده از بازیکنان خارجی با جدیت بیشتری پیگیری شد.

به یاد ایزاکپا، پولین و ژوال!

سومین دوره لیگ برتر فوتبال زنان در حالی برگزار شد که تیم شن‌سا اراک توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و بالاتر از تیم‌های ملوان بندرانزلی و اوج نصر فارس عنوان قهرمانی را به‌دست آورد؛ آن‌هم در شرایطی‌که بعد از قهرمانی شن‌سا در 12 دوره اخیر، هیچ‌گاه نماینده‌ای از مرکز کشور به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان نرسیده و تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان و آینده‌سازان اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان شده‌اند که از 12 قهرمانی، 9 قهرمانی سهم تیم شهرداری (خاتون) بم بوده است!

شن‌سایی‌ها در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که در آن فصل آن‌ها از حضور ایزاکپا یوفوما به عنوان اولین بازیکن، مربی و البته بدنساز خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان در فهرست خود بهره می‌بردند. در کنار این چهره نیجریه‌ای، پولین و ژوال هم 2 بازیکن کامرونی جذب‌شده به تیم شن‌سا بودند که در مسیر قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتبال زنان نقش موثری را ایفا کردند. بعد از آن، هیچ‌گاه سازوکار مشخصی برای حضور رسمی چهره‌های خارجی در فوتبال باشگاهی زنان ایران از سوی سازمان لیگ نهایی نشد تا اینکه سرانجام طلسم شکسته شد و سازمان لیگ توانست یکی از مهم‌ترین قوانین تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان را نهایی کند.

هر تیم می‌تواند 3 بازیکن خارجی داشته باشد!

باشگاه‌هایی از جمله خاتون بم که خود را برای حضور در آخرین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند، در نامه‌ای خطاب به مسئولان سازمان لیگ و البته مدیران عالی فدراسیون فوتبال درخواست ایجاد سازوکار مشخص برای جذب بازیکن خارجی در لیگ برتر فوتبال زنان را به‌ثبت رسانده بودند. بعد از طرح درخواست‌ها در جلسه اخیر هیات‌رئیسه سازمان لیگ، این موضوع نهایی شد و براساس قانون وضع شده، هر تیم شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران می‌تواند از حضور نهایتاً 3 بازیکن خارجی در فهرست خود بهره ببرد.

گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان ایران خبر تصویب قانون حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال زنان را تایید کرد و گفت: در جلسه اخیر هیات‌رئیسه سازمان لیگ مصوب شد که هر تیم می‌تواند از حضور 3 بازیکن خارجی در فهرست خود بهره ببرد. بدون‌شک با توجه به شرایط مالی باشگاه‌هایی مانند خاتون بم، سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان، باید چشم‌انتظار بهره‌وری این تیم‌ها از قانون جدید بود و باید دید چه بازیکنانی می‌پذیرند تا حضور در لیگ برتر فوتبال زنان ایران را تجربه کنند!

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:زهرا شکیبا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا