فوتبال

معادلات پیچیده برای تاریخ‌سازی

معادلات پیچیده برای تاریخ‌سازی

تیم ملی زنان ایران برای رسیدن به دور سوم انتخابی المپیک 2024 پاریس در دیدار دوم خود محکوم به کسب امتیاز است.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های دور دوم فوتبال زنان، انتخابی المپیک 2024 پاریس در قاره آسیا روز گذشته فعالیت خود را در 3 گروه 4 تیمی آغاز کرد که تیم ملی زنان ایران در اولین بازی‌اش در گروه نخست به مصاف تیم ملی استرالیا رفت. شاگردان مریم آزمون با سیاست مبتنی بر دفاع همه‌جانبه در تلاش بودند تا برابر یازدهمین تیم رنکینگ فیفا و چهارمین تیم جام جهانی 2023، عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارند که دریافت تنها 2 گل در طول 90 دقیقه نشان از موفقیت نسبی شاگردان آزمون دارد.

زنان فوتبال ایران در شرایطی با 2 گل برابر استرالیا مغلوب شدند که در دیگر مسابقه گروه نخست، تیم ملی زنان فیلیپین با نتیجه 4 بر یک برابر چین‌تایپه به پیروزی رسید و یکی از شگفتی‌های روز نخست مسابقات را رقم زد؛ به‌طوری‌که به نظر می‌رسید که چین‌تایپه با توجه به موقعیت بهتر خود در رنکینگ فیفا، بتواند برابر فیلیپین به پیروزی برسد اما آن‌ها با وجود ثبت گل نخست، ناکام در حفظ برتری بودند و برابر فیلیپین کامبک خوردند تا با شکست 4 بر یک از زمین مسابقه خارج شوند.

دو تیمی که برای زنده ماندن برد می‌خواهند

شاگردان مریم آزمون با توجه به نتایج به‌ثبت رسیده در روز نخست رقابت‌ها، فعلاً در جایگاه سوم گروه خود هستند و باید خود را برای انجام دومین مسابقه در مرحله گروهی آماده کنند؛ مسابقه‌ای که روز یکشنبه هفتم آبان‌ماه از ساعت 13:30 برابر تیم ملی زنان چین‌تایپه به انجام می‌رسد. با توجه به شکست دو تیم در دور نخست، مطمئنا هر دو تیم برای زنده نگه داشتن امیدهایشان برای صعود به دور سوم انتخابی المپیک 2024 پاریس، راهی چاره‌ای جز کسب 3 امتیاز ندارند و نتیجه تساوی به کار هیچ‌یک از دو تیم نخواهد آمد.

چین‌تایپه‌ای‌ها که پیش از شروع دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو حضور پیدا کردند، نتوانستند به جمع 4 تیم برتر برسند و مقام ششم رقابت‌ها را از آن خود کردند. آن‌ها که در طول تاریخ، هیچ‌گاه شانس رسیدن به المپیک را به‌دست نیاورده‌اند، امید دارند تا بتوانند خود را به یک‌قدمی این رقابت‌ها برسانند. براساس قوانین، 3 تیم برتر گروه‌ها در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس به همراه تیمِ دوم برتر در میان 3 گروه، به دور سوم راه پیدا می‌کنند.

معجزه به کمک زنان ایران می‌آید؟

تیم ملی زنان فوتبال ایران در طول دوران فعالیت خود تجربه 4 رویارویی با تیم ملی زنان چین‌تایپه را دارد که اولین رویارویی دو تیم در سال 2008 و در مسیر انتخابی جام ملت‌های آسیا بود که زنان فوتبال ایران موفق شدند از سد حریف آسیای شرقی خود بگذرند اما این پیروزی، اولین و آخرین برد تیم ملی زنان ایران در جدال با چین‌تایپه محسوب می‌شود و آن‌ها بعد از شکستی که برابر زنان فوتبال ایران متحمل شدند، در 3 بازی اخیر توانسته‌اند 3 برد متوالی را جشن بگیرند.

زنان ایران و چین‌تایپه در مسیر انتخابی المپیک 2016 برزیل برابر هم به میدان رفتند که آن مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود چین‌تایپه‌ای‌ها خاتمه یافت. در گام بعدی، دو تیم در مسیر رسیدن به المپیک 2020 توکیو مقابل هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه هم با حساب 4 بر یک به سود تیم ملی زنان چین‌تایپه به پایان رسید و در آخرین رویارویی هم که در جام ملت‌های آسیا 2022 بود، چین‌تایپه بردی 5 بر صفر را به‌دست آورد. روی کاغذ، با توجه به سبقه تیم ملی زنان چین‌تایپه و البته تفاوت جایگاه آن‌ها در رنکینگ فیفا با تیم ملی زنان ایران، چین‌تایپه‌ای‌ها شانس بیشتری برای کسب پیروزی در مسابقه روز یکشنبه دارند؛ به‌ویژه آنکه شکست در مسابقه روز یکشنبه برای هر کدام از تیم‌ها به منزله حذف از گردونه رقابت‌ها خواهد بود. باید دید در دیدار پیش‌رو، آیا شاگردان مریم آزمون می‌توانند با حفظ ساختار دفاعی خود و افزایش قوای تهاجمان‌شان برابر چین‌تایپه شگفتی‌سازی کنند یا پیش از رسیدن به هفته پایانی، حذف زنان فوتبال ایران در مسیر رسیدن به المپیک 2024 پاریس مسجل خواهد شد.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا