فوتبال

فرمول تاریخ‌سازی زنان ایران در پرث

فرمول تاریخ‌سازی زنان ایران در پرث

تیم ملی زنان ایران برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا در مسیر انتخابی المپیک 2024 پاریس، مسیر بسیار دشواری در مقابل خود دارد.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های دور دوم فوتبال زنان انتخابی المپیک 2024 پاریس در قاره آسیا به کارش در روز دوم پایان داد که از میان 6 مسابقه برگزار شده، دو مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید و 4 دیدار برنده داشت. جالب آنکه یکی از دو تساوی، در نبرد تیم‌های ملی زنان ایران و چین‌تایپه به‌ثبت رسید و شاگردان مریم آزمون در یک جدال پراتفاق توانستند با درخشش زهرا خواجوی در خط دروازه، به اولین امتیاز خود در این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کنند.

زنان فوتبال ایران در حالی برابر چین‌تایپه متوقف شدند که در دیگر مسابقه گروه، تیم ملی زنان استرالیا با حضور همه ستاره‌های کلیدی و تاثیرگذار خود برابر فیلیپین صف‌آرایی کرد و توانست این تیم را با 8 گل در هم بکوبد تا با کسب دو برد پیاپی، صعود این تیم به عنوان تیمِ سرگروه به دور سوم و نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس نهایی شود و حالا سه تیم ملی زنان ایران فیلپیین، ایران و چین‌تایپه باید برای رسیدن به دور سوم تلاش کنند تا بتوانند در مقایسه با تیم‌های شرکت‌کننده در 2 گروه دیگر، به عنوان دوم برتر برسند تا جواز حضور در جمع 4 تیم برتر دور سوم را به‌دست آورند.

راهی جز بردن نداریم

شاگردان مریم آزمون در آخرین بازی خود در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس باید روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه از ساعت 11:20 به وقت تهران به مصاف تیم ملی زنان فیلیپین بروند؛ آن‌هم در حالی‌که فیلیپینی‌ها بعد از برد 4 بر یک مقابل چین‌تایپه، روز گذشته شکستی 8 گله را برابر تیم ملی زنان استرالیا متحمل شدند. آن‌ها برای رسیدن به دور نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس، باید در مقابل تیم ملی زنان ایران به پیروزی برسند و در نقطه مقابل هم زنان فوتبال ایران برای تاریخ‌سازی باید بتوانند به پیروزی برسند و کسب نتیجه تساوی و یا باخت نمی‌تواند کمکی به صعود تیم ملی زنان ایران به دور نهایی انتخابی المپیک پاریس کند.

کره‌شمالی هم در مسیر صعود زنان ایران تاثیرگذار است!

تیم‌های ملی زنان تایلند و کره‌شمالی روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه باید برابر هم صف‌آرایی کنند؛ آن‌هم در شرایطی‌که این مسابقه از ساعت 11 به وقت تهران آغاز خواهد شد و نتیجه این بازی می‌تواند سرنوشت بهترین تیم دوم صعودکننده به دور نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس را مشخص کند. تایلندی‌ها در 2 بازی اخیر خود با نتیجه 10 بر یک برابر کره‌جنوبی و 3 بر صفر برابر چین شکست خورده‌اند و کره شمالی هم بعد از شکست دادن تیم ملی زنان چین با نتیجه 2 بر یک، روز گذشته مقابل کره‌جنوبی با تساوی بدون گل متوقف شد. برد کره‌شمالی در این مسابقه می‌تواند آن‌ها را 7 امتیازی کند! در دیگر مسابقه این گروه باید تیم‌های ملی زنان کره‌جنوبی و چین از ساعت 15:05 به وقت تهران در همان روز به مصاف هم بروند که برد کره‌جنوبی می‌تواند این تیم را به عنوان صدرنشین به مرحله بعد بفرستد و کره‌شمالی هم به عنوان بهترین تیم دوم راهی دور حذفی خواهد شد.

حداقلی‌ترین شانس ممکن برای رسیدن به جمع 4 تیم آسیا

زنان فوتبال ایران در حالی باید بتوانند مقابل فیلیپین به پیروزی برسند که در صورتی این 3 امتیاز به کمک تیم ملی زنان ایران در مسیر صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا خواهد آمد که کره‌شمالی نتواند در جدال با تایلند امتیاز کسب کند، چینی‌ها اگر نتوانند مقابل کره‌جنوبی امتیاز بگیرند، ویتنام موفق به کسب امتیاز در جدال با ژاپن نشود و ازبک‌ها هم موفق نشوند برابر تیم ملی زنان هند به پیروزی برسند. رقم خوردن هر یکی از این حالات باعث خواهد شد تا در صورت حتی کسب 3 امتیاز دیدار با تیم ملی زنان فیلیپین، زنان فوتبال ایران نتوانند به دور نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس صعود کنند. البته که برد برابر فیلیپن می‌تواند باعث رقم خوردن دو اتفاق تاریخی برای تیم ملی زنان ایران شود؛ کسب بیشترین امتیاز در دور دوم انتخابی المپیک 2024 و البته کسب اولین برد تاریخ برابر تیم ملی زنان فیلیپین.

راه صعود زنان فوتبال ایران به دور سوم انتخابی المپیک 2024 پاریس

+برد در دیدار مقابل فیلیپین

-عدم کسب امتیاز کره‌شمالی مقابل تایلند

-شکست چین مقابل کره‌جنوبی

-ناکامی ویتنامی‌ها در کسب امتیاز برابر ژاپن

-عدم کسب امتیاز ازبکستان در جدال با هند

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا